Karolina Orzechowska: „Dobry obraz i dobre perfumy to najpiękniejszy duet”

Tę fotografkę cechuje konkretna wyobraźnia. Jej bajkowe portrety są ubrane w niebanalne kadry i piękne światło. To, co ceni sobie najbardziej, to minimalizm, aczkolwiek baśniowe opowieści często potrafią przejąć władzę nad jej zdjęciami. Zobaczcie, jak tworzy Karolina Orzechowska.

Marcin Watemborski: Karolina, jak zaczęła się Twoja przygoda z fotografią?

Karolina Orzechowska: Przygoda z fotografią? Od dzieciństwa towarzyszyły mi obrazy i fotografie, ojciec uwielbiał jeździć ze mną na wycieczki do wszelkich muzeów czy galerii sztuki. Usilnie chciałam iść na ASP ale życie potoczyło się inaczej. Jestem samoukiem, który bardzo lubi nocą dłubać nad zdjęciami.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Marcin Watemborski: Karolina, jak zaczęła się Twoja przygoda z fotografią?

Karolina Orzechowska: Przygoda z fotografią? Od dzieciństwa towarzyszyły mi obrazy i fotografie, ojciec uwielbiał jeździć ze mną na wycieczki do wszelkich muzeów czy galerii sztuki. Usilnie chciałam iść na ASP ale życie potoczyło się inaczej. Jestem samoukiem, który bardzo lubi nocą dłubać nad zdjęciami.

Co najbardziej liczy się dla Ciebie podczas sesji zdjęciowej?

Bardzo ważne jest dla mnie tzw. „flow” - dobry przepływ myśli z osobami, z którymi współpracuję przy sesji. Dlatego tak bardzo cenię sobie relację z wizażystą i resztą ekipy. Istotne są również stylizacje – minimalistyczne lub maksymalistyczne. Tworzę je wspólnie z wizażystką – często tworzymy wszystko od początku do końca – budujemy, szyjemy i kleimy.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Co najbardziej liczy się dla Ciebie podczas sesji zdjęciowej?

Bardzo ważne jest dla mnie tzw. „flow” - dobry przepływ myśli z osobami, z którymi współpracuję przy sesji. Dlatego tak bardzo cenię sobie relację z wizażystą i resztą ekipy. Istotne są również stylizacje – minimalistyczne lub maksymalistyczne. Tworzę je wspólnie z wizażystką – często tworzymy wszystko od początku do końca – budujemy, szyjemy i kleimy.

Czego szukasz w fotografowaniu?

Na pewno odczuwam potrzebę zatrzymania się na chwilę. Poza tym, nie szukam „tego czegoś” w moich opowieściach „na zawsze”. To jest zmienne w zależności od tego, co mam w środku – czy jest równowaga, szczęście czy ucieczka.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Czego szukasz w fotografowaniu?

Na pewno odczuwam potrzebę zatrzymania się na chwilę. Poza tym, nie szukam „tego czegoś” w moich opowieściach „na zawsze”. To jest zmienne w zależności od tego, co mam w środku – czy jest równowaga, szczęście czy ucieczka.

Co czujesz, gdy robisz zdjęcia?

Podczas sesji czuję, że podnosi mi się temperatura ciała od tego, co widzę – jakie obrazy właśnie się tworzą. Przestaję wtedy mówić składnie, czuję ogromny entuzjazm, wręcz podniecenie, że otworzyłam drzwi do innego wymiaru.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Co czujesz, gdy robisz zdjęcia?

Podczas sesji czuję, że podnosi mi się temperatura ciała od tego, co widzę – jakie obrazy właśnie się tworzą. Przestaję wtedy mówić składnie, czuję ogromny entuzjazm, wręcz podniecenie, że otworzyłam drzwi do innego wymiaru.

Co liczy się dla Ciebie podczas tworzenia projektów?

Przy każdym projekcie ważne jest dla mnie, by wszystko było przygotowane na 110%: makijaż, stylizacja, plener, nastrój i to, by modelka czuła się z nami dobrze. Nie ma u mnie miejsca na to, by któryś element był zrobiony na pół gwizdka, bo później można go naciągnąć w PS.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Co liczy się dla Ciebie podczas tworzenia projektów?

Przy każdym projekcie ważne jest dla mnie, by wszystko było przygotowane na 110%: makijaż, stylizacja, plener, nastrój i to, by modelka czuła się z nami dobrze. Nie ma u mnie miejsca na to, by któryś element był zrobiony na pół gwizdka, bo później można go naciągnąć w PS.

Stronisz od postprodukcji?

Bardzo lubię zabawę w PS-ie. Co chwilę odkrywam w nim coś nowego, natomiast nie wycinam modelki pozującej pod ścianą w moim mieszkaniu i nie wklejam jej w kadr łąki czy lasu, dlatego m.in. ostatnia sesja powstała, gdy temperatura była poniżej zera, a modelka miała na sobie suknię z folii z zupełnie odkrytymi ramionami - było warto, bardzo lubię ten materiał.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Stronisz od postprodukcji?

Bardzo lubię zabawę w PS-ie. Co chwilę odkrywam w nim coś nowego, natomiast nie wycinam modelki pozującej pod ścianą w moim mieszkaniu i nie wklejam jej w kadr łąki czy lasu, dlatego m.in. ostatnia sesja powstała, gdy temperatura była poniżej zera, a modelka miała na sobie suknię z folii z zupełnie odkrytymi ramionami - było warto, bardzo lubię ten materiał.

Zobacz również: Obróbka portretu studyjnego w praktyce

Jakim sprzętem pracujesz?

Obecnie używam Nikona D610 z obiektywami: Sigma 35 mm f/1.4 ART oraz Sigma 85 mm f/1.4. Szukam aktualnie tej w pełni magicznej 50-tki.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Jakim sprzętem pracujesz?

Obecnie używam Nikona D610 z obiektywami: Sigma 35 mm f/1.4 ART oraz Sigma 85 mm f/1.4. Szukam aktualnie tej w pełni magicznej 50-tki.

Na koniec – jak byś określiła samą siebie w świecie twórczym?

Jestem wzrokowcem. Dobry obraz i dobre perfumy to najpiękniejszy duet.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Na koniec – jak byś określiła samą siebie w świecie twórczym?

Jestem wzrokowcem. Dobry obraz i dobre perfumy to najpiękniejszy duet.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.

© Karolina Orzechowska / format1x1.pl
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Aktorzy pokazują dwie twarze na intymnych portretach Andrew Walkera Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Artur Rogalski – fotograf, którego nie zatrzyma nic w podróży do świata kreatywności Mankichi Shinshi pokazuje motyw samotności w przestrzeni miejskiej Jon Sparkman komponuje swoje dramatyczne obrazy zgodnie ze złotym podziałem „Małe dzieci i ich wielkie psy” to projekt, który rozgrzeje Wasze serca Widmo świateł drogowych we mgle tworzy cudowne obrazy Spojrzenie na ulice i decydujący moment według Arka Rataja Tajemnicza komunistyczna kolejka na magicznych, mroźnych zdjęciach Koty, które pozują jak dziewczyny pin-up z dawnych amerykańskich plakatów Julia Taits ujęła piękno alabastrowej cery ludzi z albinizmem w baśniowym projekcie Nastrojowe sceny miejskie w twórczości Freda Guillauda Te zdjęcia mody z lat 60. dostarczą wam porządnej dawki inspiracji Ptasia fotobudka - ciekawy sposób na kreatywne zdjęcia przyrody Muzeum Eastmana udostępniło w sieci ponad 250 tysięcy zdjęć ze swojej niesamowitej kolekcji 20 historycznych zdjęć, których prawdopodobnie nie znaliście Przejmująca historia powstania legendarnego zdjęcia Tank Mana Włoski mistrz naprawia aparaty od ponad 50 lat. Oto pełna pasji i miłości do fotografii historia Gian Luigi Carminatiego Leonardo Magrelli tworzy „puste odbicia”, które wprawiają w znaczny niepokój Johnny Tang sklonował siebie na pomysłowych zdjęciach, wykonanych techniką tradycyjną Ten projekt łączy dostojne piękno natury oraz kult młodości w interesującej estetyce Niezwykła historia, która sprawiła, że reporterzy Associated Press przestali korzystać z czarno-białych filmów 15 najbardziej wiarygodnych fotograficznych manipulacji, które oszukały Was w 2016 roku

Popularne w tym tygodniu:

Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Tafla lodu na Bajkale to kopalnia fotograficznych okazji dla śmiałków Sesja stroju kąpielowego i 61-letnia modelka? Powstały szczere, naturalne i piękne zdjęcia Dunaj zamarzł pierwszy raz od 5 lat. Na zdjęciach Tamasa Rizsavi wygląda zjawiskowo Tetyana Dyachenko nadaje nowe życie starym, zniszczonym fotografiom Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Artur Rogalski – fotograf, którego nie zatrzyma nic w podróży do świata kreatywności Minimalistyczne krajobrazy Magdy Chudzik na zimne dni Urocze zdjęcia Natalii Żyłowskiej, które pomogły w leczeniu chorego psa Miłosz Rebeś znalazł miejsce w fotografii, gdzie minimalizm spotyka się z miłością do deskorolki Mroczne 48-godzinne ekspozycje zarejestrowane kartonowym aparatem otworkowym Najlepszy czarno-biały burzowy film poklatkowy 4K, jaki widzieliśmy