Kelia Anne MacCluskey i jej emocjonalne wspomnienia z podróży w projekcie „The Contest of Meaning”

Artystka zaczęła fotografować po raz pierwszy w czasie jednej z wypraw za granicę, gdy była nastolatką. Właśnie ten czynnik sprawił, że związała się na dłużej z fotografią podróżniczą. Oto jak wygląda jej postrzeganie świata, wzbogacone szczyptą sztuki i talentu.

Kelia Anne MacCluskey pochodzi z amerykańskiego Colorado. W swoich pracach stara się pokazywać swoje senne marzenia, które opisuje jako „miejsca gdzieś indziej”. Artystka często jest nazywana „kobietą renesansu”. Niedawno ukończyła studia w Savannah College of Art & Design. Obecnie pracuje poza swoim miejscem stałego pobytu jako asystentka edytorialowa dla Aint-Bad Magazine.
© Kelia Anne MacCluskey / kelianne.com

Kelia Anne MacCluskey pochodzi z amerykańskiego Colorado. W swoich pracach stara się pokazywać swoje senne marzenia, które opisuje jako „miejsca gdzieś indziej”. Artystka często jest nazywana „kobietą renesansu”. Niedawno ukończyła studia w Savannah College of Art & Design. Obecnie pracuje poza swoim miejscem stałego pobytu jako asystentka edytorialowa dla Aint-Bad Magazine.

Projekt „The Contest of Meaning” jest serią obrazów, które stanowią selekcję wspomnień artystki. Każda z kompozycji imituje prześwity z przeszłości oraz nadaje im romantycznego charakteru. Niektóre z nich mogą wydawać się kompletnie nieznaczące, aczkolwiek są świadome i jasne.
© Kelia Anne MacCluskey / kelianne.com

Projekt „The Contest of Meaning” jest serią obrazów, które stanowią selekcję wspomnień artystki. Każda z kompozycji imituje prześwity z przeszłości oraz nadaje im romantycznego charakteru. Niektóre z nich mogą wydawać się kompletnie nieznaczące, aczkolwiek są świadome i jasne.

Inne obrazy z cyklu są niesamowicie surrealistyczne. MacCluskey kładzie nacisk na szczegóły, które wydają się pewnego rodzaju manipulacją odbiorcą, mimo tego, że na pierwszy rzut oka mogą zostać pominięte.
© Kelia Anne MacCluskey / kelianne.com

Inne obrazy z cyklu są niesamowicie surrealistyczne. MacCluskey kładzie nacisk na szczegóły, które wydają się pewnego rodzaju manipulacją odbiorcą, mimo tego, że na pierwszy rzut oka mogą zostać pominięte.

- Te obrazy są wyrazem nostalgii, chęci pamiętania – wyznaje Kelia Anne.
© Kelia Anne MacCluskey / kelianne.com

- Te obrazy są wyrazem nostalgii, chęci pamiętania – wyznaje Kelia Anne.

Patrząc na zdjęcia autorki, pierwszym, co się wyróżnia, to abstrakcyjne ujęcie rzeczywistości. Po chwili przyglądania się fotografiom można zwrócić uwagę na to, że takie zdjęcia większość z nas zna. Przypomnijcie sobie wyjazdy na wczasy, poza miasto. Wiele z tych obrazów przywodzi mi na myśl przypadkowe ujęcia lub zwyczajnie chwile warte zapamiętania.
© Kelia Anne MacCluskey / kelianne.com

Patrząc na zdjęcia autorki, pierwszym, co się wyróżnia, to abstrakcyjne ujęcie rzeczywistości. Po chwili przyglądania się fotografiom można zwrócić uwagę na to, że takie zdjęcia większość z nas zna. Przypomnijcie sobie wyjazdy na wczasy, poza miasto. Wiele z tych obrazów przywodzi mi na myśl przypadkowe ujęcia lub zwyczajnie chwile warte zapamiętania.

MacCluskey obraca się wokół pastelowej kolorystyki, która estetyką również przypomina filmy fotograficzne. Przebarwienia, które nanoszą dominantę barwną, kojarzą się ze starymi, niedokładnymi negatywami i wywołują w odbiorcy poczucie nostalgii.
© Kelia Anne MacCluskey / kelianne.com

MacCluskey obraca się wokół pastelowej kolorystyki, która estetyką również przypomina filmy fotograficzne. Przebarwienia, które nanoszą dominantę barwną, kojarzą się ze starymi, niedokładnymi negatywami i wywołują w odbiorcy poczucie nostalgii.

Zobacz również: Dwa spojrzenia na fotografowanie ludzi, czyli studyjne portrety i zdjęcia na ulicy [wideoporadnik]

Jeśli wydaje Wam się, że kadrowanie zdjęć jest przypadkowe, odejdźcie od tej myśli. Przypomnijcie sobie, jak Wy fotografowaliście podczas wyjazdów. Nikt z nas nie myślał o nienagannej kompozycji, a większość motywów umieszczaliśmy w środku. Taki zabieg zdecydowanie przybliża emocjonalnie te zdjęcia każdemu odbiorcy.
© Kelia Anne MacCluskey / kelianne.com

Jeśli wydaje Wam się, że kadrowanie zdjęć jest przypadkowe, odejdźcie od tej myśli. Przypomnijcie sobie, jak Wy fotografowaliście podczas wyjazdów. Nikt z nas nie myślał o nienagannej kompozycji, a większość motywów umieszczaliśmy w środku. Taki zabieg zdecydowanie przybliża emocjonalnie te zdjęcia każdemu odbiorcy.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
© Kelia Anne MacCluskey / kelianne.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Powstanie, jego ludzie i Warszawa - o tym opowiada projekt "Teraz '44" Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Daniel Kordan i jego bajeczna gwiezdna tęcza, którą sfotografował na odludnych terenach Boliwii Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Artysta łączy obiekty codziennego użytku w zabawnych kolażach Czy wizja Wrześni według Adama Lacha dekonstruuje utopijną wizję niewielkich miast? Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Fotograf Chris Crisman pokazuje, jak kobiety radzą sobie w "męskich zawodach" Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Ukryte w puszce, czyli czy rodzaj aparatu ma w dzisiejszych czasach znaczenie? Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej W jego żyłach płynie czysta benzyna – poznajcie twórczość Macieja Niechwiadowicza

Popularne w tym tygodniu:

Miesięczna podróż statkiem towarowym z przymocowanym aparatem. Zobacz 80 000 zdjęć w 10 minut Spotkanie z płonącymi wieżami w tle. Historia kontrowersyjnej fotografii Thomasa Hoepkera, która stała się symbolem Fake photos atakują, czyli jak media podchwyciły temat podniebnych selfie Zdjęcia finalistów Wildlife Photographer of the Year 2017 to mistrzostwo fotografii przyrody Szymon Barylski przez miesiąc fotografował obóz dla uchodźców między Grecją, a Macedonią Najnowsze okładki TIME zostały wykonane iPhonem. Czy to naprawdę ma dziś znaczenie? Mistrzostwa Świata Bród i Wąsów 2017 – portrety posiadaczy najlepszego zarostu na świecie Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Zobacz najlepsze zdjęcia nocnego nieba w konkursie Insight Astronomy Photographer of the Year 2017 Jak wyglądała powojenna Warszawa w zachodniej prasie? Unikalne, nieznane zdjęcia stolicy Fotografka odtworzyła obrazy Gustawa Klimta na wspaniałych zdjęciach Retusz, zbawienna brzydota i przeklęte piękno