Abstrakcyjna symetria świata widziana oczami Denisa Cherima

Denis Cherim koncentruje się na docenieniu niedocenionego. W codziennym, zwyczajnym świecie dostrzega zależności, które są nieoczywiste. W swoich abstrakcyjnych krajobrazach stwarza pozory ogólnego porządku, który zostaje zaburzony przez symetryczne linie i liczne odbicia.

W jednym ze swoich projektów, „1+1=1” Denis Cherim w prosty sposób zwraca uwagę na rzeczywistość, która nas otacza. Polega on na powielaniu, obracaniu i odbijaniu wielokrotnie tego samego obrazu, który tworzy zupełnie nową formę wyrazu. W krajobrazach tego artysty odbiorca lawiruje między tym, co rzeczywiste, a tym, co zupełnie nieprawdziwe.
© Denis Cherim / Facebook

W jednym ze swoich projektów, „1+1=1” Denis Cherim w prosty sposób zwraca uwagę na rzeczywistość, która nas otacza. Polega on na powielaniu, obracaniu i odbijaniu wielokrotnie tego samego obrazu, który tworzy zupełnie nową formę wyrazu. W krajobrazach tego artysty odbiorca lawiruje między tym, co rzeczywiste, a tym, co zupełnie nieprawdziwe.

Zdjęcia Cherima są niemalże surrealistyczne, a właściwie stają się takie, gdy za pomocą prostych narzędzi powstaje zupełnie nowy, nieznany świat. Z drugiej strony znamy go doskonale – to bloki, ulice i inne elementy miejskiej codzienności, zamknięte w abstrakcyjnej formie.
© Denis Cherim / Facebook

Zdjęcia Cherima są niemalże surrealistyczne, a właściwie stają się takie, gdy za pomocą prostych narzędzi powstaje zupełnie nowy, nieznany świat. Z drugiej strony znamy go doskonale – to bloki, ulice i inne elementy miejskiej codzienności, zamknięte w abstrakcyjnej formie.

Oprócz kwestii estetycznych autor kładzie nacisk na binarność swoich prac. Ten zero-jedynkowy system postrzegania świata ma za zadanie oderwać odbiorcę od brutalnej zachłanności analizowania wszystkiego dookoła i zmusić do poświęcenia czasu na dostrzeżenie tego, co proste i zwykłe.
© Denis Cherim / Facebook

Oprócz kwestii estetycznych autor kładzie nacisk na binarność swoich prac. Ten zero-jedynkowy system postrzegania świata ma za zadanie oderwać odbiorcę od brutalnej zachłanności analizowania wszystkiego dookoła i zmusić do poświęcenia czasu na dostrzeżenie tego, co proste i zwykłe.

Tematem prac Cherima jest otwarcie oczu publiczności na marzenia oraz chęć ucieczki z nudnego, trywialnego otoczenia. Każde z dzieł zmusza odbiorcę do zadania sobie pytania: „Czy te fotografie należą do prawdziwego, fizycznego świata, czy też wywodzą się z krainy snów, tej zupełnie nieprawdziwej”?
© Denis Cherim / Facebook

Tematem prac Cherima jest otwarcie oczu publiczności na marzenia oraz chęć ucieczki z nudnego, trywialnego otoczenia. Każde z dzieł zmusza odbiorcę do zadania sobie pytania: „Czy te fotografie należą do prawdziwego, fizycznego świata, czy też wywodzą się z krainy snów, tej zupełnie nieprawdziwej”?

Denis stara się nakłonić widza do poświęcenia czasu na obserwację i docenienie piękna terenów miejskich za pomocą lustrzanego odbicia, ponieważ to właśnie lustra ujawniają prawdę – jakakolwiek by nie była. Jego prace są nowym oknem na świat pełny codzienności, widzianej w nowy, zaburzony sposób – z jednej strony uporządkowany, z drugiej zaburzony przez nietypową percepcję.
© Denis Cherim / Facebook

Denis stara się nakłonić widza do poświęcenia czasu na obserwację i docenienie piękna terenów miejskich za pomocą lustrzanego odbicia, ponieważ to właśnie lustra ujawniają prawdę – jakakolwiek by nie była. Jego prace są nowym oknem na świat pełny codzienności, widzianej w nowy, zaburzony sposób – z jednej strony uporządkowany, z drugiej zaburzony przez nietypową percepcję.

Każdym ze zdjęć Cherim droczy się z odbiorcą, serwując mu dawkę niezrozumiałych obserwacji, które z czasem mogą stać się jego własnym sposobem patrzenia na to, co zwykłe. Dzieła Denisa wybijają z monotonii codzienności oraz fundują tchnienie świeżości w świecie zdominowanym przez rutynę.
© Denis Cherim / Facebook

Każdym ze zdjęć Cherim droczy się z odbiorcą, serwując mu dawkę niezrozumiałych obserwacji, które z czasem mogą stać się jego własnym sposobem patrzenia na to, co zwykłe. Dzieła Denisa wybijają z monotonii codzienności oraz fundują tchnienie świeżości w świecie zdominowanym przez rutynę.

Zobacz również: Tomasz Lazar opowiada o swojej podróży do Aokigahara - japońskiego lasu samobójców

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Denis Cherim / Facebook

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
© Denis Cherim / Facebook
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Ewa Ćwikła: "Gdy fotografuję, otwieram się na świat i daję z siebie wszystko" Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Połączenie zdjęć dokumentalnych, modowych oraz kadrów z filmu to specjalność Akifa Hakana Celebiego Tomasz Lazar opowiada o swojej podróży do Aokigahara - japońskiego lasu samobójców Ukryte w puszce, czyli czy rodzaj aparatu ma w dzisiejszych czasach znaczenie? Magia światła nocą, czyli jak pokazać puste, 32-milionowe miasto w Chinach? Opowiada Maciej Leszczyński Cudowne zdjęcia balonów w tureckiej Kapadocji, które powstały bez grama Photoshopa Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Fotograf ożywia figurki superbohaterów na zabawnych zdjęciach Karol Nienartowicz uchwycił niesamowity łuk mgłowy nad Śnieżką Paweł Szpala fotografował przez rok widok ze swojego okna. Inspiracja na zdjęcia 4 pór roku bez wychodzenia z domu Świetne zdjęcia, które pokazują, jak wyglądały zabawy dzieci przed tym, jak świat zdominowała współczesna technologia Dlaczego BBC Planeta Ziemia II to najlepszy film przyrody na świecie? Wszystko przez technologię i stabilizację obrazu „Latające psy” to projekt, który sprawi, że od razu się uśmiechniecie Zrobienie zdjęcia to tylko mała część pracy fotografa. Ten artysta zaczyna od budowy całego planu Deskorolka zamiast wideł, a telefon zamiast książki. Znane obrazy odtworzone w naszych czasach Ludzie wyglądają silniej, gdy pokazujemy ich prawy policzek W jego żyłach płynie czysta benzyna – poznajcie twórczość Macieja Niechwiadowicza Legendy Ameryki są wciąż żywe na zdjęciach Etienne Clotis Loreal Prystaj ukryta za lustrem na pięknych portretach w otoczeniu natury Od pupili do dzikich zwierząt. Iza Łysoń fotografuje piękną lisicę, a jej zdjęcia podbijają internet Interesujace portrety w ultrafiolecie, które powstały przy wykorzystniu przerobionej lustrzanki i specjalnej lampy

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Stacje metra za czasów ZSRR wyglądały przepięknie. Oto zdjęcia, które pokazują je jako prawdziwe dzieła sztuki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Techno i dragi, czyli jak wyglądają ludzie po wyjściu z najsłynniejszego klubu w Berlinie Fotograf oświadczył się pod osłoną zorzy polarnej. Zdjęcia z tego wydarzenia są przepiękne! Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Prawie 100 zdjęć ze wschodu. Alexander Petrosyan opowiedział nam o fotografowaniu na ulicach Rosji Autyzm syna jest dla niej inspiracją do robienia tych emocjonalnych zdjęć Te zdjęcia poszły za grube miliony. Oto 10 najdroższych fotografii świata Natura, czarnobiel i długi czas naświetlania nadają dramaturgii zdjęciom George’a Digalakisa Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi