Z aparatem w pogodni za tornadami. I tak od 7 lat

Cammie Chuchnicki oraz Tim Moxon, znani również jako „Weather Studios", mają niecodzienne hobby. Każdej wiosny od 7 lat para wybiera się na wycieczki do USA, aby ścigać tornada podczas sezonu burzowego – od Texasu po Dakotę. Zobaczcie, jak wygląda ich pasja na fotografiach.

Ten artykuł ma 3 strony:

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujecie się fotografią?

Cammie Czuchnicki: Oboje od zawsze się nią interesowaliśmy. 8 lat temu zdecydowaliśmy się wybrać do USA z nadzieją doświadczenia niesamowitych burz, które mają tam miejsce każdej wiosny.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujecie się fotografią?

Cammie Czuchnicki: Oboje od zawsze się nią interesowaliśmy. 8 lat temu zdecydowaliśmy się wybrać do USA z nadzieją doświadczenia niesamowitych burz, które mają tam miejsce każdej wiosny.

Na czym Wam najbardziej zależy?

Staramy się ująć piękno oraz siłę matki natury. Na co dzień rzadko doświadczamy takich widoków, które pozwalają nam docenić to, do czego zdolna jest przyroda i uświadomić, jak delikatnymi istotami jesteśmy.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Na czym Wam najbardziej zależy?

Staramy się ująć piękno oraz siłę matki natury. Na co dzień rzadko doświadczamy takich widoków, które pozwalają nam docenić to, do czego zdolna jest przyroda i uświadomić, jak delikatnymi istotami jesteśmy.

Fotografowanie burz jest chyba bardzo niebezpieczne. Jak sobie z tym radzicie?

Fotografowanie tornad i burz z zachowaniem bezpieczeństwa to nie lada wyzwanie. Musisz być skoncentrowany cały czas, musisz zachować spokój i opanować stres. Kiedy warunki są jednak spokojniejsze – to doświadczenie jest niemalże jak medytacja. Podglądanie pogody, która zapewnia piękne widowiska, naprawdę uspakaja. 

Każda burza jest innym, nowym doświadczeniem. Czasem sami nie możemy uwierzyć w to, co widzimy.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Fotografowanie burz jest chyba bardzo niebezpieczne. Jak sobie z tym radzicie?

Fotografowanie tornad i burz z zachowaniem bezpieczeństwa to nie lada wyzwanie. Musisz być skoncentrowany cały czas, musisz zachować spokój i opanować stres. Kiedy warunki są jednak spokojniejsze – to doświadczenie jest niemalże jak medytacja. Podglądanie pogody, która zapewnia piękne widowiska, naprawdę uspakaja.

Każda burza jest innym, nowym doświadczeniem. Czasem sami nie możemy uwierzyć w to, co widzimy.

Dlaczego zaczęliście fotografować burze?

Pogonie za burzami zaczęły się jako niewinne hobby, które stało się naszą coroczną przygodą. Założyliśmy „Weather Studios", by pokazać nasze portfolio i zarobić na odbitkach i filmikach, byśmy mogli udać się w kolejną podróż do USA. Wykorzystujemy stronę jako bloga, na którym codziennie opisujemy nasze przygody, by czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Chcemy też podzielić się naszym szczęściem.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Dlaczego zaczęliście fotografować burze?

Pogonie za burzami zaczęły się jako niewinne hobby, które stało się naszą coroczną przygodą. Założyliśmy „Weather Studios", by pokazać nasze portfolio i zarobić na odbitkach i filmikach, byśmy mogli udać się w kolejną podróż do USA. Wykorzystujemy stronę jako bloga, na którym codziennie opisujemy nasze przygody, by czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Chcemy też podzielić się naszym szczęściem.

Jakiego sprzętu używacie do fotografowania burz?

Tim używa Canona EOS 5Ds r i 5D Mark IV z szerokokątnymi obiektywami, w tym 11-24 mm oraz 16-35 mm. Ja robię zdjęcia Nikonem D610 z obiektywem 14-24 mm. Mam też 70-200 mm f/2.8, który pozwala mi sfotografować detale burz. W tym roku sezon zaczyna się dla nas 14 maja. Będę wtedy sprawdzała Nikona D500, który powinien lepiej sobie radzić w trudnych warunkach oświetleniowych z ustawianiem ostrości, co jest kluczową kwestią w tego typu fotografii.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Jakiego sprzętu używacie do fotografowania burz?

Tim używa Canona EOS 5Ds r i 5D Mark IV z szerokokątnymi obiektywami, w tym 11-24 mm oraz 16-35 mm. Ja robię zdjęcia Nikonem D610 z obiektywem 14-24 mm. Mam też 70-200 mm f/2.8, który pozwala mi sfotografować detale burz. W tym roku sezon zaczyna się dla nas 14 maja. Będę wtedy sprawdzała Nikona D500, który powinien lepiej sobie radzić w trudnych warunkach oświetleniowych z ustawianiem ostrości, co jest kluczową kwestią w tego typu fotografii.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów.

Zobacz również: 10 rzeczy, których fotograf nie powinien robić

© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Powstanie, jego ludzie i Warszawa - o tym opowiada projekt "Teraz '44" Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Daniel Kordan i jego bajeczna gwiezdna tęcza, którą sfotografował na odludnych terenach Boliwii Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Artysta łączy obiekty codziennego użytku w zabawnych kolażach Czy wizja Wrześni według Adama Lacha dekonstruuje utopijną wizję niewielkich miast? Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Fotograf Chris Crisman pokazuje, jak kobiety radzą sobie w "męskich zawodach" Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Szwajcaria podczas zimy wygląda jak kraina z bajek Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Fotograf ujął na portretach dysonans poznawczy swojej trzeźwości Frank Machalowski przywołuje w swoich zdjęciach duchy przeszłości Fotografia przyrodnicza stała się jej językiem, a szepty zwierząt narzędziem komunikacji Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi

Popularne w tym tygodniu:

Miesięczna podróż statkiem towarowym z przymocowanym aparatem. Zobacz 80 000 zdjęć w 10 minut Spotkanie z płonącymi wieżami w tle. Historia kontrowersyjnej fotografii Thomasa Hoepkera, która stała się symbolem MonoVisions Photography Awards 2017. Polacy nagrodzeni wśród mistrzów fotografii czarno-białej Fake photos atakują, czyli jak media podchwyciły temat podniebnych selfie Zdjęcia finalistów Wildlife Photographer of the Year 2017 to mistrzostwo fotografii przyrody Szymon Barylski przez miesiąc fotografował obóz dla uchodźców między Grecją, a Macedonią Pierwszy na świecie film poklatkowy 8K nagrany Nikonem D850 Najnowsze okładki TIME zostały wykonane iPhonem. Czy to naprawdę ma dziś znaczenie? Mistrzostwa Świata Bród i Wąsów 2017 – portrety posiadaczy najlepszego zarostu na świecie 3 fotografów, 1 modelka i 1 lampa błyskowa – poznaj kreatywne podejście różnych artystów Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Zobacz najlepsze zdjęcia nocnego nieba w konkursie Insight Astronomy Photographer of the Year 2017