Z aparatem w pogodni za tornadami. I tak od 7 lat

Cammie Chuchnicki oraz Tim Moxon, znani również jako „Weather Studios", mają niecodzienne hobby. Każdej wiosny od 7 lat para wybiera się na wycieczki do USA, aby ścigać tornada podczas sezonu burzowego – od Texasu po Dakotę. Zobaczcie, jak wygląda ich pasja na fotografiach.

Ten artykuł ma 3 strony:

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujecie się fotografią?

Cammie Czuchnicki: Oboje od zawsze się nią interesowaliśmy. 8 lat temu zdecydowaliśmy się wybrać do USA z nadzieją doświadczenia niesamowitych burz, które mają tam miejsce każdej wiosny.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujecie się fotografią?

Cammie Czuchnicki: Oboje od zawsze się nią interesowaliśmy. 8 lat temu zdecydowaliśmy się wybrać do USA z nadzieją doświadczenia niesamowitych burz, które mają tam miejsce każdej wiosny.

Na czym Wam najbardziej zależy?

Staramy się ująć piękno oraz siłę matki natury. Na co dzień rzadko doświadczamy takich widoków, które pozwalają nam docenić to, do czego zdolna jest przyroda i uświadomić, jak delikatnymi istotami jesteśmy.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Na czym Wam najbardziej zależy?

Staramy się ująć piękno oraz siłę matki natury. Na co dzień rzadko doświadczamy takich widoków, które pozwalają nam docenić to, do czego zdolna jest przyroda i uświadomić, jak delikatnymi istotami jesteśmy.

Fotografowanie burz jest chyba bardzo niebezpieczne. Jak sobie z tym radzicie?

Fotografowanie tornad i burz z zachowaniem bezpieczeństwa to nie lada wyzwanie. Musisz być skoncentrowany cały czas, musisz zachować spokój i opanować stres. Kiedy warunki są jednak spokojniejsze – to doświadczenie jest niemalże jak medytacja. Podglądanie pogody, która zapewnia piękne widowiska, naprawdę uspakaja. 

Każda burza jest innym, nowym doświadczeniem. Czasem sami nie możemy uwierzyć w to, co widzimy.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Fotografowanie burz jest chyba bardzo niebezpieczne. Jak sobie z tym radzicie?

Fotografowanie tornad i burz z zachowaniem bezpieczeństwa to nie lada wyzwanie. Musisz być skoncentrowany cały czas, musisz zachować spokój i opanować stres. Kiedy warunki są jednak spokojniejsze – to doświadczenie jest niemalże jak medytacja. Podglądanie pogody, która zapewnia piękne widowiska, naprawdę uspakaja.

Każda burza jest innym, nowym doświadczeniem. Czasem sami nie możemy uwierzyć w to, co widzimy.

Dlaczego zaczęliście fotografować burze?

Pogonie za burzami zaczęły się jako niewinne hobby, które stało się naszą coroczną przygodą. Założyliśmy „Weather Studios", by pokazać nasze portfolio i zarobić na odbitkach i filmikach, byśmy mogli udać się w kolejną podróż do USA. Wykorzystujemy stronę jako bloga, na którym codziennie opisujemy nasze przygody, by czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Chcemy też podzielić się naszym szczęściem.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Dlaczego zaczęliście fotografować burze?

Pogonie za burzami zaczęły się jako niewinne hobby, które stało się naszą coroczną przygodą. Założyliśmy „Weather Studios", by pokazać nasze portfolio i zarobić na odbitkach i filmikach, byśmy mogli udać się w kolejną podróż do USA. Wykorzystujemy stronę jako bloga, na którym codziennie opisujemy nasze przygody, by czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Chcemy też podzielić się naszym szczęściem.

Jakiego sprzętu używacie do fotografowania burz?

Tim używa Canona EOS 5Ds r i 5D Mark IV z szerokokątnymi obiektywami, w tym 11-24 mm oraz 16-35 mm. Ja robię zdjęcia Nikonem D610 z obiektywem 14-24 mm. Mam też 70-200 mm f/2.8, który pozwala mi sfotografować detale burz. W tym roku sezon zaczyna się dla nas 14 maja. Będę wtedy sprawdzała Nikona D500, który powinien lepiej sobie radzić w trudnych warunkach oświetleniowych z ustawianiem ostrości, co jest kluczową kwestią w tego typu fotografii.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Jakiego sprzętu używacie do fotografowania burz?

Tim używa Canona EOS 5Ds r i 5D Mark IV z szerokokątnymi obiektywami, w tym 11-24 mm oraz 16-35 mm. Ja robię zdjęcia Nikonem D610 z obiektywem 14-24 mm. Mam też 70-200 mm f/2.8, który pozwala mi sfotografować detale burz. W tym roku sezon zaczyna się dla nas 14 maja. Będę wtedy sprawdzała Nikona D500, który powinien lepiej sobie radzić w trudnych warunkach oświetleniowych z ustawianiem ostrości, co jest kluczową kwestią w tego typu fotografii.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów.

Zobacz również: Gorące piksele - wideoporadnik

© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Isaac Alvarez tworzy zabawne portrety, łącząc psie głowy i ludzkie ciała Araukanie to aborygeni z Argentyny. Oto ich niesamowite portrety Zdjęcia norweskich lodowców zrobione z odstępem 100 lat pokazują wielkie zmiany klimatyczne Niemieckie organy to naprawdę ogromne i piękne instrumenty. Kreatywny pomysł na zdjęcia Fotograf przemierzył ponad 80 krajów, by sportretować ich mieszkańców „Władza i jedzenie”, czyli zwyczaje jedzeniowe światowych przywódców Prawie 100 zdjęć ze wschodu. Alexander Petrosyan opowiedział nam o fotografowaniu na ulicach Rosji Zwycięzcy ZEISS Photography Award 2017 pokazali interesujące spojrzenie na mieszkańców świata Stacje metra za czasów ZSRR wyglądały przepięknie. Oto zdjęcia, które pokazują je jako prawdziwe dzieła sztuki Student architektury był znudzony szarością Berlina. Postanowił pokolorować budynki w Photoshopie Ewa Ćwikła: "Gdy fotografuję, otwieram się na świat i daję z siebie wszystko" Natura, czarnobiel i długi czas naświetlania nadają dramaturgii zdjęciom George’a Digalakisa Te zdjęcia poszły za grube miliony. Oto 10 najdroższych fotografii świata Rineke Dijkstra z Holandii nagrodzona w konkursie Hasselblad Award 2017 Najlepsze zdjęcia o tematyce biologicznej pokazują, że nauka też może być sztuką Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Abstrakcyjna symetria świata widziana oczami Denisa Cherima Autyzm syna jest dla niej inspiracją do robienia tych emocjonalnych zdjęć Techno i dragi, czyli jak wyglądają ludzie po wyjściu z najsłynniejszego klubu w Berlinie Portugalia, jakiej nie znamy. Fotografie opustoszałych rezydencji zaprzeczają wizerunkowi kurortu Mariusz Prusaczyk sfotografował z drona niszczenie środowiska w Polsce. Może wygrać w największym konkursie fotograficznym świata

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Stacje metra za czasów ZSRR wyglądały przepięknie. Oto zdjęcia, które pokazują je jako prawdziwe dzieła sztuki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Techno i dragi, czyli jak wyglądają ludzie po wyjściu z najsłynniejszego klubu w Berlinie Fotograf oświadczył się pod osłoną zorzy polarnej. Zdjęcia z tego wydarzenia są przepiękne! Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Prawie 100 zdjęć ze wschodu. Alexander Petrosyan opowiedział nam o fotografowaniu na ulicach Rosji Autyzm syna jest dla niej inspiracją do robienia tych emocjonalnych zdjęć Te zdjęcia poszły za grube miliony. Oto 10 najdroższych fotografii świata Natura, czarnobiel i długi czas naświetlania nadają dramaturgii zdjęciom George’a Digalakisa Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi