RTV EURO AGD i nocna wyprzedaż obiektywów. Canon EF 24-70 mm f/2.8 L II USM za 1599 złotych!

RTV EURO AGD i nocna wyprzedaż obiektywów. Canon EF 24‑70 mm f/2.8 L II USM za 1599 złotych!

RTV EURO AGD i nocna wyprzedaż obiektywów. Canon EF 24-70 mm f/2.8 L II USM za 1599 złotych!
Marcin Watemborski
22.03.2017 08:37, aktualizacja: 26.07.2022 18:35

Być może wiedzieliście lub słyszeliście o tym, co wydarzyło się minionej nocy. Sklep RTV EURO AGD zrobił nocną wyprzedaż, gdzie ceny niektórych sprzętów poszły w dół nawet o ponad 80 procent. W tym dwóch niezłych szkieł. Co jednak będzie dalej? Czy to błąd sklepu? Czy zamówienia zostaną zrealizowane?

Z 21 na 22 marca sklep RTV EURO AGD realizował swoją nocną promocję. Na Facebooku w pewnym momencie aż zahuczało od nawału postów o tym, że dwa świetne szkła idą za bezcen. Pierwszym z nich był Canon EF 24-70 mm f/2.8 L II USM, którego cena została obniżona z 9099 PLN na 1599 PLN, a drugi to Sigma 180 mm f/2.8 APO Macro EX DG HSM z mocowaniem Canon, która spadła z 6989 zł na 2399. W przypadku tego pierwszego okazja była nader atrakcyjna, bo Canon przewiduje na ten obiektyw promocję Cashback i zwrot aż 860 zł, co pozwoliłoby stać się szczęśliwym posiadaczem "elki" za 739 złotych. Brzmi jak okazja życia.

Obraz

Konsumenci oszaleli

Fotografowie wpadli w amok i zaczęli kupować sprzęt na potęgę. Po mniej więcej 1,5 godziny oba obiektywy były już niedostępne. Pytanie brzmi – ile osób zamówiło te szkła? Oczywiście dla wielu osób nie miał znaczenia system, w jakim pracują, w końcu to niezła inwestycja i sposób na zamrożenie pieniędzy. Lekką ręką można zarobić w ten sposób kilka tysięcy.

Obraz

Oczywiście na Facebooku wiele osób zaczęło negatywnie komentować zachowanie konsumentów, którzy kupując po kilka obiektywów, chcieli się szybko wzbogacić. Nie dziwi mnie to w zupełności. Wszystko to kwestia etyczna.

Obraz

Niektórzy fotografowie zaczęli się zastanawiać, co faktycznie stanie się z zarezerwowanym sprzętem – czy zamówienia zostaną zrealizowane? Czy wszystko zostanie anulowane?

Reklama Google z promocjami sklepu.
Reklama Google z promocjami sklepu.
Obraz

Stanowisko sklepu

I teraz najważniejsze – co na to RTV EURO AGD? Zadzwoniłem do działu sprzedaży telefonicznej i internetowej. Wybaczcie, ale nie zrozumiałem nazwiska mojego rozmówcy. Pan wiedział od razu, o co chodzi. Generalnie jest tak, że cena w sklepie internetowym jest obowiązująca, jeśli sklep jest w stanie zrealizować zamówienie – w zależności od stanu magazynowego lub możliwości sprowadzenia sprzętu od producenta. Zostałem również poinformowany, że w kwestii realizacji zamówień sklep będzie kontaktował się z producentem i jeśli ten będzie w stanie dostarczyć sprzęt, zamówienia zostaną zrealizowane. Ale czy można się cieszyć? Otóż nie do końca.

Obraz

Istnieje również coś takiego jak prawo odstąpienia od realizacji zamówienia. W przypadku RTV EURO AGD zamawiając sprzęt przez Internet, nie zawiązujecie umowy cywilno-prawnej, lecz jest to tylko jej zgłoszenie. W przypadku błędu sklep może wysłać Wam mail z anulacją zamówienia i oddać złotówki na konto.

Wszystko zależy od tego, co sklep interpretuje pod pojęciem „zawarcia umowy”, tzn. kiedy od niej dochodzi. W takim przypadku warto zajrzeć do regulaminu. Trudno się odnieść do tego przypadku konkretnie, ponieważ nie znamy reakcji sklepu na niskie ceny. Nie wiemy, co się stało, gdy konsument złożył zamówienie.
Obraz

Niestety dział handlowy RTV EURO AGD nie prowadzi konsultacji telefonicznej, a podejrzewam, że na mail jeszcze chwilę będę musiał zaczekać. Będziemy Was informować na bieżąco o postępach całej sprawy.

AKTUALIZACJA

Obraz

Tak jak się spodziewaliśmy - są już pierwsze anulacje zamówień. RTV EURO AGD jako powód podało wyczerpanie zapasów magazynowych.

Obraz

Kolejne anulacje zamówień związane są z wycofaniem produktu z oferty sklepu. Czy może komuś jednak udało się zgarnąć jedną z pierwszych sztuk w promocyjnej cenie? Skontaktujcie się z nami jak najszybciej.

10:52

Dostajemy od Was coraz więcej informacji na temat anulowania Waszych zamówień. Osoby, które złożyły ich kilka, otrzymały mail o anulowaniu jednego bądź dwóch, lecz pozostałe są wciąż aktywne. Konsumenci, którzy zamówili obiektywy za pobraniem, wciąż nie dostali informacji o anulowaniu ich zamówienia.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)