Piękno XIX-wiecznych obrazów natury przeniesione na pole fotografii w projekcie "Blossom"

Rene Koster to fotograf artystyczny, który porusza tematykę związaną z krajobrazem i otaczającym nas pięknem natury. Wyraża to jednak nie w typowy, krajobrazowy sposób, lecz eksploruje dziedzinę fotografii artystycznej. Jego najnowszy projekt przyciąga widza interesującym spojrzeniem.

Fotograf mówi, że dla niego noc jest prowokacją oraz sposobem na znalezienie odosobnienia. W swoim projekcie „Blossom” przedstawia kwitnące drzewa skąpane w mroku. Jedynym obiektem na jego zdjęciu jest drzewo z pojedynczymi delikatnymi kwiatami, odizolowane od reszty świata. Rene Koster dla podkreślenia kształtu roślin stosuje specyficzne oświetlenie, które pozwala wyłonić je z mroku.
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl

Fotograf mówi, że dla niego noc jest prowokacją oraz sposobem na znalezienie odosobnienia. W swoim projekcie „Blossom” przedstawia kwitnące drzewa skąpane w mroku. Jedynym obiektem na jego zdjęciu jest drzewo z pojedynczymi delikatnymi kwiatami, odizolowane od reszty świata. Rene Koster dla podkreślenia kształtu roślin stosuje specyficzne oświetlenie, które pozwala wyłonić je z mroku.

W tym projekcie Koster odnosi się do XIX-wiecznego malarstwa romantycznego. Podejście ówczesnych artystów do tematu natury jest myślą przewodnią fotografa. Z drugiej strony staje on w opozycji do swoich mistrzów. Malarze koncentrowali się na szerokich krajobrazach, natomiast twórca projektu zawęża swoje prace do pojedynczych, majestatycznych żywych obiektów. Jest to jego interpretacją wysublimowanej natury. Chce ją przekształcić tak, by zwrócić uwagę na wewnętrzne wartości.
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl

W tym projekcie Koster odnosi się do XIX-wiecznego malarstwa romantycznego. Podejście ówczesnych artystów do tematu natury jest myślą przewodnią fotografa. Z drugiej strony staje on w opozycji do swoich mistrzów. Malarze koncentrowali się na szerokich krajobrazach, natomiast twórca projektu zawęża swoje prace do pojedynczych, majestatycznych żywych obiektów. Jest to jego interpretacją wysublimowanej natury. Chce ją przekształcić tak, by zwrócić uwagę na wewnętrzne wartości.

Połączenie delikatności kwitnących kwiatów z kontrastem czerni i nieregularnym kształtem jest według Kostera wytłumaczeniem tego, dlaczego natura tak silnie inspiruje artystów. To, co zdziwiło twórcę projektu podczas jego realizacji to to, że najpiękniejsze drzewa rosną w niesprzyjających warunkach na przykład na zamkniętych terenach fabryk. Lokalizacja jednak nie ma znaczenia dla artysty, ponieważ i tak izoluje swoich bohaterów od otoczenia za pomocą czerni.
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl

Połączenie delikatności kwitnących kwiatów z kontrastem czerni i nieregularnym kształtem jest według Kostera wytłumaczeniem tego, dlaczego natura tak silnie inspiruje artystów. To, co zdziwiło twórcę projektu podczas jego realizacji to to, że najpiękniejsze drzewa rosną w niesprzyjających warunkach na przykład na zamkniętych terenach fabryk. Lokalizacja jednak nie ma znaczenia dla artysty, ponieważ i tak izoluje swoich bohaterów od otoczenia za pomocą czerni.

„Blossom” to projekt, w którym artysta buduje dramatyzm bez potrzeby tworzenia realnych dramatów i niedopowiedzeń. Wszystko obraca się wokół tematyki tragedii, która jest znacząca dla Kostera. Izolując naturę, fotograf pragnie pokazać jej nieokiełznaną siłę.
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl

„Blossom” to projekt, w którym artysta buduje dramatyzm bez potrzeby tworzenia realnych dramatów i niedopowiedzeń. Wszystko obraca się wokół tematyki tragedii, która jest znacząca dla Kostera. Izolując naturę, fotograf pragnie pokazać jej nieokiełznaną siłę.

Rene Koster, gdy mówi o swoich zdjęciach, zwraca uwagę na to, że nie odczuwa potrzeby łączenia ich w serię. Fotograf patrzy na każde z nich indywidualnie. Najważniejszym dla niego jest stworzenie wrażenie delikatności i podkreślenie piękna.
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl

Rene Koster, gdy mówi o swoich zdjęciach, zwraca uwagę na to, że nie odczuwa potrzeby łączenia ich w serię. Fotograf patrzy na każde z nich indywidualnie. Najważniejszym dla niego jest stworzenie wrażenie delikatności i podkreślenie piękna.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Zobacz również: Rzeczy, które warto pamiętać przy obróbce krajobrazów

© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
© Rene Koster / www.renekosterphotography.nl
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Powstanie, jego ludzie i Warszawa - o tym opowiada projekt "Teraz '44" Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Daniel Kordan i jego bajeczna gwiezdna tęcza, którą sfotografował na odludnych terenach Boliwii Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Artysta łączy obiekty codziennego użytku w zabawnych kolażach Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Czy wizja Wrześni według Adama Lacha dekonstruuje utopijną wizję niewielkich miast? Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Fotograf Chris Crisman pokazuje, jak kobiety radzą sobie w "męskich zawodach" Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Szwajcaria podczas zimy wygląda jak kraina z bajek Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Fotograf ujął na portretach dysonans poznawczy swojej trzeźwości Frank Machalowski przywołuje w swoich zdjęciach duchy przeszłości Fotografia przyrodnicza stała się jej językiem, a szepty zwierząt narzędziem komunikacji Moda ulic Los Angeles. Stylizowana sesja zdjęciowa czy reportaż? Stary MacInnis farmę miał, czyli piękne zdjęcia zwierząt hodowlanych Niewiarygodne rysunki, które wyglądają bardziej realistycznie niż zdjęcia

Popularne w tym tygodniu:

Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Jak zmienia się nasze spojrzenie, gdy zaczniemy rozumieć fotografię? Polacy wyróżnieni w konkursie B&W Child 2017. Pokazali wspaniałe zdjęcia Fotografowałem znanego amerykańskiego rapera 50-letnim aparatem z NRD Przysłona f/240 i 6-godzinna ekspozycja, czyli jak Weston fotografował paprykę Piękne zdjęcia, piękne kobiety, piękne suknie i piękne miejsca – na tym opiera się twórczość Kristiny Makeevej Tomek Laskowski – ojciec, który dokumentuje dorastanie swoich pociech w wyjątkowy sposób Stolica Korei Północnej wygląda jak opuszczony plan kosmicznego filmu science fiction Fotoreporterzy z całej Polski opowiedzieli nam, jak fotografowali The World Games 2017 Tajemniczy artysta tworzy niesamowite zdjęcia, ale woli pozostać anonimowy. W jakim celu? Vincent Munier wytropił i sfotografował niezwykle rzadkiego irbisa śnieżnego. Zobaczcie, jak powstały jego zdjęcia Islandia to prawdziwy raj dla minimalistów. Również tych krajobrazowych