Panasonic Lumix GX800 - Mikro Cztery Trzecie w pełnym tego słowa znaczeniu [test]

Ten artykuł ma 6 stron:

Budowa i wykonanie

Panasonic GX800 to jeden z najmniejszych aparatów w systemie Mikro Cztery Trzecie, który sam w sobie jest jednym z mniejszych systemów. Jak przystało na japoński aparat wyprodukowany w Chinach, GX800 jest dobrze wykonany, chociaż słowa solidny bałbym się tu użyć. Obudowa jest wykonana z plastiku, który jest pokryty srebrną farbą, na której już widziałem pierwsze przetarcia, więc jest to raczej delikatny aparat. Oczywiście przy odpowiednim traktowaniu będzie nam służył przez lata, nie jest to po prostu specjalnie wytrzymały aparat.

Panasonic Lumix GX800

Uchwyt i część korpusu jest pokryta skóropodobnym tworzywem, a pod kciukiem znajdziemy gumopodobną podpórkę, dzięki czemu aparat trzyma się dość wygodnie. GX800 jest właściwie pozbawiony jakiejś wypustki na przedniej ściance, dlatego z cięższymi obiektywami bezpieczny chwyt jest trochę utrudniony. Z kitem, z którym pewnie aparat będzie najczęściej współpracował, GX800 jest bardzo poręczny i przypomina większy kompakt.

Panasonic Lumix GX800

Na tylnej ściance znajduje się 3-calowy ekran o rozdzielczości 1,04 miliona punktów, który możemy odchylić do autoportretów. Co ciekawe aparat nie tylko wykrywa twarz, ale też oko, które jest bliżej obiektywu i robi to całkiem skutecznie. Przy pracy z jasnymi szkłami, które oferują papierową głębię ostrości, może to być bardzo przydana funkcja. Poza tym możemy wyzwolić migawkę, machając ręką przed twarzą albo po zbliżeniu się dwóch twarzy. Możemy też zaprogramować, ile zdjęć ma wykonać aparat od 1 do 4 oraz skorzystać z wygładzania twarzy albo wyszczuplania.

Pansonic Lumix GX800

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy bezlusterkowców

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Niewielki może bardzo dużo! Voigtländer Nokton 50 mm f/1,5 Samsung Galaxy S8, S7 oraz iPhone 7. Który robi lepsze zdjęcia? Tak działa Photler - polski serwis do tworzenia stron dla fotografów [recenzja] QNAP TVS-882ST - test profesjonalnego, wydajnego urządzenia NAS dla fotografów i filmowców House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] Hasselblad X1D to ekskluzywny średnioformatowy bezlusterkowiec z centralną migawką [test] Ile jest warte 50 megapikseli, czyli rok z kawałkiem z Canonem EOS 5Ds Tenba Roadie II Hybrid - test uniwersalnej walizki dla fotografów Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD z Canonem w tle [test] Thule Aspect DSLR - plecak fotograficzny na każdą okazję [test] Canon EOS M6, czyli bezlusterkowiec z opcjonalnym wizjerem w naszych rękach Canon EOS 77D i 800D w naszych rękach. Zobacz główne różnice i poznaj polskie ceny Nowe portretówki Sony FE 100 mm f/2.8 i 85 mm f/1.8 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Sony A6500 - test trybu filmowego Pentax KP - zaawansowana lustrzanka z matrycą APS-C na nowo Fujifilm X100F - pierwsze zdjęcia i porównanie szumów Fujifilm GFX 50S - pierwsze zdjęcia i wrażenia Fujifilm X-T20 - pierwsze przykładowe zdjęcia i porównanie szumów Czekając na Sony A9? Moje dwa lata z Sony - podsumowanie Sony A6500 - topowy bezlusterkowiec pełen sprzeczności [test] Panasonic – dwa mikrozoomy do Mikro 4/3 [test] Affinity Photo - czy Adobe ma powody do obaw? [recenzja]

Popularne w tym tygodniu:

Voigtlander 10 mm f/5.6 Hyper Wide Heliar Aspherical - test spektakularnego hiperobiektywu Olympus TG-5 - wakacyjny test. Twardziel na sterydach: z filmami 4K i zapisem RAW