Panasonic Lumix GX800 - Mikro Cztery Trzecie w pełnym tego słowa znaczeniu [test]

Ten artykuł ma 6 stron:

Ergonomia i obsługa

Pod względem wygody obsługi jest bardzo dobrze. Jak na tak mały korpus GX800 pozwala na szybki i łatwy dostęp do najważniejszych funkcji dzięki nawigatorowi i menu podręcznemu Q. Menu podręczne możemy także sami zaprogramować i umieścić tam ulubione funkcje. GX800 oferuje standardową tarczę trybów ekspozycji PASM, na której znajdziemy także scenerie, tryb auto i panoramy. Poza tym do dyspozycji mamy jedną tarczę nastaw, która znajduje się wokół nawigatora i pozwala na zmiany przysłony, korekty ekspozycji itd.

Panasonic Lumix GX800

Na górnej ściance, poza włącznikiem, spustem migawki i tarczą trybów, znajdują się dwa przyciski, które domyślnie odpowiadają za Zdjęcia 4K oraz Ostrość Po. Fajnym rozwiązaniem jest możliwość zmiany ich funkcji po dłuższym przytrzymaniu. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy zaglądać do menu i mamy więcej funkcji pod ręką.

Panasonic Lumix GX800

Punkty autofokusu są łatwo dostępne po prostu po dotknięciu ekranu, dla tradycjonalistów możliwa jest też obsługa nawigatorem po wciśnięciu dwóch przycisków. Poza punktem w łatwy sposób możemy zmieniać obszar ramki, a pod prawym przyciskiem nawigatora znajdziemy tryby AF. Tryb ciągły jest dostępny w menu podręcznym Q.

Panasonic Lumix GX800

Jedyne, na co można trochę narzekać, jest trochę zbyt duża miniaturyzacja, przez co czasami przypadkowo przestawiałem niektóre parametry, szczególnie te ukryte pod przyciskami nawigatora. Trochę niefortunnie umieszczony jest także przycisk filmowania, który naturalnie obsługujemy kciukiem, który jednocześnie trzyma aparat, przez co nie jest to najbardziej udane rozwiązanie.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy bezlusterkowców

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Niewielki może bardzo dużo! Voigtländer Nokton 50 mm f/1,5 Samsung Galaxy S8, S7 oraz iPhone 7. Który robi lepsze zdjęcia? Tak działa Photler - polski serwis do tworzenia stron dla fotografów [recenzja] QNAP TVS-882ST - test profesjonalnego, wydajnego urządzenia NAS dla fotografów i filmowców House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] Hasselblad X1D to ekskluzywny średnioformatowy bezlusterkowiec z centralną migawką [test] Ile jest warte 50 megapikseli, czyli rok z kawałkiem z Canonem EOS 5Ds Tenba Roadie II Hybrid - test uniwersalnej walizki dla fotografów Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD z Canonem w tle [test] Thule Aspect DSLR - plecak fotograficzny na każdą okazję [test] Canon EOS M6, czyli bezlusterkowiec z opcjonalnym wizjerem w naszych rękach Canon EOS 77D i 800D w naszych rękach. Zobacz główne różnice i poznaj polskie ceny Nowe portretówki Sony FE 100 mm f/2.8 i 85 mm f/1.8 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Sony A6500 - test trybu filmowego Pentax KP - zaawansowana lustrzanka z matrycą APS-C na nowo Fujifilm X100F - pierwsze zdjęcia i porównanie szumów Fujifilm GFX 50S - pierwsze zdjęcia i wrażenia Fujifilm X-T20 - pierwsze przykładowe zdjęcia i porównanie szumów Czekając na Sony A9? Moje dwa lata z Sony - podsumowanie Sony A6500 - topowy bezlusterkowiec pełen sprzeczności [test] Panasonic – dwa mikrozoomy do Mikro 4/3 [test] Affinity Photo - czy Adobe ma powody do obaw? [recenzja]

Popularne w tym tygodniu:

Więcej światła z Chin. Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 Peak Design Everyday Backpack to plecak fotograficzny, z którego chcę korzystać każdego dnia