Dzięki Laowa Magic Format Converter oszczędzicie na obiektywach do Fujifilm GFX 50s

Jakiś czas temu miał premierę cyfrowy średni format Fujifilm GFX 50s, który szybko zyskał sobie przychylność polskich użytkowników ze względu na ergonomię, jakość obrazu oraz niewygórowaną cenę. Jednak wciąż brakuje do niego dobrych obiektywów, a systemowe szkła są piekielnie drogie. Oto rozwiązanie tego problemu.

Fujifilm GFX 50s jest rewolucją na rynku konsumenckich średnioformatowych aparatów cyfrowych. Kosztuje niespełna 30 tysięcy złotych, jest ładny, ”przyciskologia” się zgadza, a jakość obrazu urywa… głowę. Jednak póki co wachlarz obiektywów do tego systemu to zaledwie mały wachlarzyk.

Póki co są dostępne tylko trzy obiektywy: GF 63 mm f/2.8 R WR, GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro oraz GF 32–64 mm f/4 R LM WR. Na dodatek ich cena zwala z nóg, ponieważ musimy zapłacić za nie kolejno: 6999 PLN, 12799 PLN i 10999 PLN. W kolejce kolejne szkła czekają na swoją premierę.

Z pomocą przychodzi firma Laowa, znana z tworzenia nietypowych obiektywów i rozwiązań fotograficznych. Stworzyła ona wyjątkowy adapter, dzięki któremu będziemy mogli podłączyć do GFX-a obiektywy z aparatów małoobrazkowych i nie będziemy musieli zmagać się z irytującą winietą. Ta wada optyczna wynika z tego, że szkła do formatu 35 mm mają zdecydowanie mniejsze pole obrazowania.

Konstrukcja optyczna Laowa Magic Format Converter działa w interesujący sposób. Adapter powiększa pole obrazowania podłączonego obiektywu, lecz niestety dzieje się to kosztem przycięcia światła o 1 przysłonę. Ale wiecie, co jest super? To, że obiektywy nie będą winietowały i będziemy mogli się cieszyć doskonałymi konstrukcjami optycznymi innych producentów.

Laowa 24 mm f/14 Replay 2x Macro — zanurz się w świecie makro

Jeżeli chcecie się dosłownie zanurzyć w świecie makro, to zapraszamy na przykładowe filmiki wykonane bardzo nietypowym obiektywem Laowa 24 mm f/14…

Zobacz również: Nikon D3200 - test

Crop factor w przypadku tego akcesorium wynosi x1,4, lecz ze względu na mnożnik matrycy x0,79 nie zauważymy tego w specjalnie drastyczny sposób. Problemem, z którym będziemy jednak musieli się pogodzić, jest to, że niestety szkła małoobrazkowe nie są przystosowane do większych formatów i nasze zdjęcia polecą na rozdzielczości.

Adapter ma trafić do sklepów w lipcu 2017 roku i będzie dostępny z mocowaniami do obiektywów Nikon oraz Canon. Pamiętajcie o tym, że z tymi bagnetami jest produkowane wiele obiektywów firm niezależnych, jak Sigma 35 mm g/1.4 ART czy inne. Niestety, nie znamy jeszcze ceny urządzenia.

Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Ricoh WG-50 - odporny kompakt z diodami do makro dla aktywnych DJI Spark - dron, na którego lepiej nie machać ręką WD Red 10TB NAS i Red Pro 10TB - nowe, pojemne dyski od WD dedykowane do NAS-ów Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Fujifilm X-T2 – test trybu filmowego Phase One IQ3 100MP Achromatic - czyli nowa czarno-biała średnioformatowa przystawka na rynku GP ReCyko+ Pro Photo Flash to akumulatory, które powstały w błysku fleszy Dlaczego Retina nie jest dobra dla fotografa? Laowa 7.5 mm f/2 - super szerokokątny obiektyw do systemu Mikro Cztery Trzecie Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona YI 360 VR - osobista kamera do filmów sferycznych 5,7K i streamingu 2,5K DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB DJI Ronin 2 - stabilizator dla profesjonalnych filmowców Instax Square SQ10 pozwoli na cyfrową obróbkę i robienie zdjęć w kwadracie Nikon D7500 kontra Nikon D500. Podpowiadamy, który wybrać GoPro Fusion – sferyczna kamera VR, kręcąca w rozdzielczości 5.2 K. Czy to rozwiąże problemy firmy? LOMOgeek, czyli Borys i przyjaciele rozmawiają o nowościach sprzętowych Panasonic TZ90 - kieszonkowy superzoom z 4K i 30-krotnym zoomem Sony zaprezentowało reporterski aparat bezlusterkowy Sony A9 i obiektyw Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS

Popularne w tym tygodniu:

Firma Godox stworzyła zewnętrzną lampę błyskową do smartfonów Wielkoformatowy podwodny aparat 8x10 cala może trafić w wasze ręce za jedyne 21 tysięcy złotych Shift Pack to uniwersalny plecak fotograficzny, który do tego dobrze wygląda Benro Mach3 i Sherpa to nowe statywy i plecaki dla wymagających