Szerokokątny, ultraszerokokątny oraz rybie oko - czyli nowe, ciekawe obiektywy od Nikona

Nikon poszerza ofertę obiektywów o pierwszy obiektyw zmiennoogniskowy typu rybie oko do pełnej klatki, jasny stałoogniskowy obiektyw 28 mm f/1.4 oraz ultraszerokokątny, stabilizowany obiektyw 10-20mm f/4.5-5.6 do aparatów z matrycami APS-C.

Nikon zaprezentował trzy nowe obiektywy szerokokątne. Dwa do pełnej klatki — szerokokątny AF-S Nikkor 28 mm f/1.4E ED oraz rybie oko AF-S Fisheye Nikkor 8–15 mm F3.5–4.5E ED. Poza tym w ofercie pojawi się także nowy, szerokokątny zoom AF-P DX Nikkor 10–20 mm f/4.5–5.6G VR dedykowany do lustrzanek z matrycą APS-C, w oznaczeniu Nikona DX.

AF-S Nikkor 28 mm f/1.4E ED

Obiektyw AF-S Nikkor 28 mm f/1.4E ED to szósty tak jasny obiektyw w ofercie Nikona, obok 24 mm, 35 mm, 58 mm, 85 mm i 105 mm. Obiektyw oferuje oczywiście przysłonę składającą się z 9 zaokrąglonych listków, co w połączeniu z jasnością f/1.4 ma dawać pięknie rozmyte tło. Nikkor 28 mm f/1.4E ED umożliwia ostrzenie z odległości 0,28 m. W budowie optycznej wykorzystano dwa elementy ED i trzy asferyczne, oraz oczywiście powłoki Nano Crystal Coating, które minimalizują efekt blików i dbają o kontrast pod światło. Tubus obiektywu jest wykonany ze stopów magnezu, obiektyw jest też uszczelniony przed pyłem i wilgocią. Jak przystało na jasne szkło premium nie jest tanio. Nikkor 28 mm f/1.4E ED to wydatek około 8000 zł.

AF-S Fisheye Nikkor 8-15mm F3.5-4.5E ED

Drugie zaprezentowane dzisiaj szkło to AF-S Fisheye Nikkor 8–15mm f/3.5–4.5E ED, czyli rybie oko, o zmiennej ogniskowej do pełnej klatki. Na najszerszym kącie obiektyw oferuje kąt widzenia 180 stopni w pionie i poziomie, a obraz jest okrągły. Wraz z zoomowaniem wypełnia on cały kadr na 15 mm. Minimalna odległość ostrzenia wynosi zaledwie 0,16 m. Obiektyw oferuje trzy elementy ED oraz dwa asferyczne oraz oczywiście powłoki Nano Crystal Coating oraz fluorowe. Przewidywana cena to około 5000 zł.

AF-P DX Nikkor 10-20mm F4.5-5.6G VR

Trzeci obiektyw to stabilizowany szeroki kąt do lustrzanek z matrycą APS-C — AF-P DX Nikkor 10–20 mm f/4.5–5.6G VR. Po przeliczeniu ogniskowej dostajemy ekwiwalent ogniskowej 15–30 mm, więc całkiem szeroko. Stabilizacja ma pozwalać na wydłużenie ekspozycji nawet o 3,5 EV. Obiektyw do napędu autofokusu wykorzystuje silnik pulsowy, który jest rodzajem silnika krokowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu autofokus działa szybko i cicho w trybie Live View oraz podczas nagrywania filmów. Minimalna odległość ogniskowania to 0,22 m. Jest to najbardziej przystępny z zaprezentowanych dziś obiektywów. Nikkor 10–20 mm F4.5–5.6G VR będzie dostępny w cenie około 1300 zł.

Zobacz również: Wiosenne portrety. Jak zrobić dobre zdjęcia w plenerze?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Nikon Coolpix W300 - twardy zawodnik na wakacje z filmami 4K QNAP TVS-882ST3 - NAS z możliwością łatwego przesyłania filmów 4K na żywo Arsenal – asystent fotografa ze sztuczną inteligencją i ogromnym wachlarzem możliwości Dzięki Laowa Magic Format Converter oszczędzicie na obiektywach do Fujifilm GFX 50s Ricoh WG-50 - odporny kompakt z diodami do makro dla aktywnych DJI Spark - dron, na którego lepiej nie machać ręką WD Red 10TB NAS i Red Pro 10TB - nowe, pojemne dyski od WD dedykowane do NAS-ów Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Fujifilm X-T2 – test trybu filmowego Phase One IQ3 100MP Achromatic - czyli nowa czarno-biała średnioformatowa przystawka na rynku GP ReCyko+ Pro Photo Flash to akumulatory, które powstały w błysku fleszy Dlaczego Retina nie jest dobra dla fotografa? Laowa 7.5 mm f/2 - super szerokokątny obiektyw do systemu Mikro Cztery Trzecie Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona YI 360 VR - osobista kamera do filmów sferycznych 5,7K i streamingu 2,5K DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB DJI Ronin 2 - stabilizator dla profesjonalnych filmowców Instax Square SQ10 pozwoli na cyfrową obróbkę i robienie zdjęć w kwadracie Nikon D7500 kontra Nikon D500. Podpowiadamy, który wybrać

Popularne w tym tygodniu:

Nikon: "Jeśli stworzymy bezlusterkowca, to będzie to aparat pełnoklatkowy" iPhone X, iPhone 8 i iPhone 8 Plus - wszystko o ich nowych aparatach fotograficznych Workflow fotografa od A do Z, czyli krótki film o tym jak moja praca wygląda od kuchni Legendarna Yashica zapowiada powrót na rynek aparatów Nadchodzi GoPro HERO 6 z filmami 4K 60 kl./s Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - nowy telezoom do pełnoklatkowych lustrzanek Phase One IQ3 100MP Trichromatic obiecuje nową jakość w reprodukcji kolorów Profoto A1 - nowa lampa studyjna i reporterska w jednym BenQ SW271 - profesjonalny, 27-calowy monitor 4K dla fotografów i grafików