Panasonic Lumix GH5 - Mikro Cztery Trzecie z profesjonalnym zacięciem [test]

Ten artykuł ma 6 stron:

Ergonomia i obsługa

Pod względem wygody obsługi jest bardzo dobrze. Dzięki rozbudowanej “guzikologii” wszystkie najważniejsze funkcje znajdują się na korpusie, w czym udział mają także programowalne przyciski. GH5 można spokojnie fotografować bez odrywania oka od wizjera, w którym widzimy wszystkie zmiany parametrów.

Panasonic Lumix GH5

GH5 oferuje dwie tarcze nastaw oraz trzecią tarczę wokół nawigatora, która pozwala na ekspresowe przewijanie zdjęć, jak ma to miejsce w bardziej zaawansowanych lustrzankach Canona. GH5 można fotografować nawet jedną ręką dzięki skoncentrowaniu przycisków i elementów sterujących pod palcami prawej dłoni.

Panasonic Lumix GH5

Na górnej ściance, z prawej strony wizjera, znajdziemy standardową tarczę trybów, którą można zablokować środkowym przyciskiem. Tuż obok znajduje się włącznik, który można łatwo obsłużyć kciukiem. Z prawej strony tarczy trybów umieszczono najważniejsze przyciski: WB, ISO, korekty ekspozycji, filmowania oraz Fn1, który zmienia funkcje obsługiwane przez tarcze nastaw. Po jego wciśnięciu przednia tarcza odpowiada za balans bieli, a tylna za ISO, oczywiście w menu głównym możemy zmienić jego funkcję.

Panasonic Lumix GH5

Jedynym elementem, który mógłby być trochę lepiej dopracowany, jest wybór punktów AF za pomocą joysticka. Ogólnie funkcja działa dobrze, jednak nie można ograniczyć liczby punktów AF, jak np. w lustrzankach, dlatego, żeby przejść z jednego rogu na drugi, trzeba się trochę “naklikać” albo poczekać. Rozwiązaniem na to jest możliwość zmiany punktu AF za pomocą dotyku ekranu, ta funkcja może być nawet aktywna podczas fotografowania z użyciem wizjera, trzeba jednak uważać, bo można przypadkowo zmienić punkt AF nosem, szczególnie przy fotografowaniu z użyciem lewego oka.

Zobacz również: Wideotest Canon 1DX

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test] Trzydzieści pięć milimetrów najlepszej klasyki dla bezlusterkowców - Zeiss Biogon ZM 35 mm f/2 Torba Cosyspeed Camslinger 160, czyli Wyatt Earp się kłania! (test) Instax Square SQ10 - byliśmy na imprezie Instaxa. Oto nasze pierwsze wrażenia Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G - zdjęcia przykładowe wykonane A9 i pierwsze wrażenia Eizo CG2420 - świetne parametry i rewelacyjne wyniki [test] Panasonic Lumix FZ82 – jak Legoland długi i szeroki [test] Canon EOS 77D - zaawansowana lustrzanka dla pasjonatów [test] Torba i plecak Benro Cool Walker - pojemnosć i wygoda w przystępnej cenie [test] Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 – obiecanki, wcale nie cacanki! [test] Panasonic Lumix GH5 - pierwsze zdjęcia przykładowe Sony A9 - pierwsze zdjęcia z profesjonalnego bezlusterkowca, który ma prędkość aż 20 kl./s Niewielki może bardzo dużo! Voigtländer Nokton 50 mm f/1,5 Philips Brilliance 275P - fotograficzne 27 cali w rozdzielczości 5K [test] Sony A9 - pierwsze wrażenia po premierze. Czy bezlusterkowiec dorówna profesjonalnym lustrzankom? Samsung Galaxy S8, S7 oraz iPhone 7. Który robi lepsze zdjęcia? Panasonic Lumix GX800 - Mikro Cztery Trzecie w pełnym tego słowa znaczeniu [test] Fujifilm instax mini 9 w naszych rękach. Sprawdzamy nowinki Tak działa Photler - polski serwis do tworzenia stron dla fotografów [recenzja] QNAP TVS-882ST - test profesjonalnego, wydajnego urządzenia NAS dla fotografów i filmowców House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] Hasselblad X1D to ekskluzywny średnioformatowy bezlusterkowiec z centralną migawką [test]

Popularne w tym tygodniu:

Voigtlander 10 mm f/5.6 Hyper Wide Heliar Aspherical - test spektakularnego hiperobiektywu Olympus TG-5 - wakacyjny test. Twardziel na sterydach: z filmami 4K i zapisem RAW