Panasonic Lumix GH5 - Mikro Cztery Trzecie z profesjonalnym zacięciem [test]

Ten artykuł ma 6 stron:

Jakość zdjęć

Szumy

Panasonic Lumix GH5 pod względem szumu bardzo dobrze radzi sobie do ISO 1600, właściwie trudno odróżnić czułości. Na kolejnej działce ISO 3200 zaczynamy widzieć cyfrowe ziarno, jednak obraz jest jak najbardziej do przyjęcia, do tej czułości zalecałbym używanie ISO Auto. Kolejne czułości ISO 6400 i ISO 12800 wprowadzają już większą degradację obrazu. Niestety jest to bardziej odszumiony obraz niż ziarnisty, a w korpusie nie znalazłem możliwości wyłączenia odszumiania albo wyboru niższego poziomu, a szkoda. Profesjonalny aparat powinien oferować taką funkcjonalność. Najwyższa czułość ISO 25600 ujdzie na mniejszych odbitkach lub w mediach społecznościowych.

Detale

Dzięki dużej rozdzielczości, 20,3-megapikselowa matryca Live MOS, która jest pozbawiona filtra dolnoprzepustowego, daje szczegółowe obrazy. Jeżeli zależy nam na najdrobniejszych szczegółach, to nie powinniśmy przekraczać ISO 1600, 3200, a najlepiej wykorzystać oczywiście najniższe czułości, ISO 100, 200 do ISO 400. Na wyższych czułościach od ISO 6400 widzimy już wyraźniejszą utratę szczegółów i nasycenia, a najwyższe czułości nadają się do zastosowań awaryjnych.

Zdjęcia przykładowe

Zobacz również: Panasonic Lumix GX1 - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test] Trzydzieści pięć milimetrów najlepszej klasyki dla bezlusterkowców - Zeiss Biogon ZM 35 mm f/2 Torba Cosyspeed Camslinger 160, czyli Wyatt Earp się kłania! (test) Instax Square SQ10 - byliśmy na imprezie Instaxa. Oto nasze pierwsze wrażenia Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G - zdjęcia przykładowe wykonane A9 i pierwsze wrażenia Eizo CG2420 - świetne parametry i rewelacyjne wyniki [test] Panasonic Lumix FZ82 – jak Legoland długi i szeroki [test] Canon EOS 77D - zaawansowana lustrzanka dla pasjonatów [test] Torba i plecak Benro Cool Walker - pojemnosć i wygoda w przystępnej cenie [test] Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 – obiecanki, wcale nie cacanki! [test] Panasonic Lumix GH5 - pierwsze zdjęcia przykładowe Sony A9 - pierwsze zdjęcia z profesjonalnego bezlusterkowca, który ma prędkość aż 20 kl./s Niewielki może bardzo dużo! Voigtländer Nokton 50 mm f/1,5 Philips Brilliance 275P - fotograficzne 27 cali w rozdzielczości 5K [test] Sony A9 - pierwsze wrażenia po premierze. Czy bezlusterkowiec dorówna profesjonalnym lustrzankom? Samsung Galaxy S8, S7 oraz iPhone 7. Który robi lepsze zdjęcia? Panasonic Lumix GX800 - Mikro Cztery Trzecie w pełnym tego słowa znaczeniu [test] Fujifilm instax mini 9 w naszych rękach. Sprawdzamy nowinki Tak działa Photler - polski serwis do tworzenia stron dla fotografów [recenzja] QNAP TVS-882ST - test profesjonalnego, wydajnego urządzenia NAS dla fotografów i filmowców House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] Hasselblad X1D to ekskluzywny średnioformatowy bezlusterkowiec z centralną migawką [test]

Popularne w tym tygodniu:

Impossible I-1 – czy współczesny Polaroid jest chociaż zbliżony do oryginałów? [test] Voigtländer 40 mm F 2,8 Heliar - zadziwiający obiektyw! 2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test] Laptop dla fotografa - jak sprawdzi się Microsoft Surface Pro 4? WD My Passport SSD - 256 GB pamięci na 41-gramowym dysku [test]