Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 - uniwersalny profesjonalista w dobrej cenie

Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 to nowy, uniwersalny i jasny zoom do pełnoklatkowych lustrzanek. Obiektyw nie tylko ma zupełnie nowy wygląd, ale oferuje też wydajniejszą stabilizację, szybszy AF czy uszczelnienia.

Różnicę w porównaniu do zaprezentowanego w 2012 roku poprzednika widać gołym okiem

Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 (model A032) ma nową obudowę, która wyraźnie nawiązuje do nowych obiektywów tego producenta. Nie tylko o wzornictwo tu jednak chodzi. Obiektyw dysponuje 7 uszczelnieniami dającymi fotografowi duży komfort pracy w trudnych warunkach atmosferycznych. Jak podaje producent:

Model A032 został zaprojektowany w oparciu o nowe kryteria jakości konstrukcji optycznej, elementów mechanicznych i projektu zewnętrznego. Tamron dzięki nowym metodom zarządzania systematycznie zwiększa jakość procesów projektowania i produkcji oferując produkty z coraz większą precyzją i jakością.

Tamron

Budowa optyczna jest bardzo zaawansowana

Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 ma aż 17 soczewek ułożonych w 12 grupach. Są wśród nich 2 elementy XR (wysoki współczynnik załamania), 3 elementy LD (niskodyspersyjne), 3 elementy GM (asferyczne) i jedna soczewka hybrydowo-asferyczna. Producent zastosował także powłoki wykonane w technologii eBAND, która łączy warstwę nano-strukturalną o bardzo małym współczynniku załamania światła z konwencjonalnymi powłokami wielowarstwowymi dającymi łącznie doskonałą skuteczność antyrefleksyjną. Dodatkowo na przedniej soczewce nałożono specjalną powłokę fluorową, która ułatwia usuwanie odcisków palców, zabrudzeń, smug lub wody.

Nowy zoom ma mieć także o wiele szybszy i precyzyjniejszy autofokus. Jak podaje producent, ma na nią wpływ najnowszy podwójny procesor MPU, który odpowiedzialny jest za cały system sterowania obiektywu włącznie z kompensacją drgań i silnikiem USD. W dodatku, Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 jest też kompatybilny z urządzeniem Tap-in Console, przy pomocy którego użytkownik może aktualizować oprogramowanie obiektywu, a także precyzyjnie skalibrować pracę systemów AF i VC.

Jeden dzień w Budapeszcie z obiektywem Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD [recenzja]

35mm to dla wielu legendarna ogniskowa. Pierwsza myśl, kiedy dostajesz taki obiektyw do testów — wewnętrzny perfekcjonista mówi: „Przecież nie możesz…

To może być interesująca alternatywa dla systemowych zoomów

Obiektywy typu 24–70 mm f/2.8 to chyba najbardziej podstawowy i popularny zoom do lustrzanek (może poza prostymi zoomami dodawanymi do zestawów). Tego typu szkła są bardzo uniwersalne — dobrze sprawdzają się przy fotografii krajobrazów, architektury, reportażu czy nawet niektórych rodzajach portretu. Nic więc dziwnego, że na rynku mamy do wyboru kilka tego typu modeli różnych producentów.

Zobacz również: Canon 7D Mark II - test

Najdroższe są szkła systemowe: Nikkor 24–70 mm f/2.8 G ED AF-S kosztuje ok. 8000 zł, a Canon EF 24–70 mm f/2.8 L II USM ok. 8300 zł. Możemy też sięgnąć po obiektywy firm trzecich, które są zdecydowanie tańsze. I tak nieduża Sigma 24–70 mm f/2,8 EX DG MACRO to wydatek ok. 3000 zł, a potężna Tokina AT-X 24–70 mm f/2.8 PRO FX kosztuje ok. 5000 zł. Możemy też sięgnąć po wspomnianego na początku poprzednika, czyli Tamrona 24–70 mm f/2.8 Di VC USD, który w Polsce można kupić za ok. 4000 zł. W kolejce czeka też Sigma 24–70 mm f/2.8 DG OS HSM ART, jednak nie wiadomo, ile to nowe szkło będzie kosztować.

Ile będzie kosztować Tamron SP 24–70 mm F / 2,8 Di VC USD G2?

Cena obiektywu w Polsce wynosi 5399 zł, jego dostępność jest zapowiadana na drugą połowę lipca. Patrząc na ostatnie nowe konstrukcje Tamrona, liczę, że będzie to zoom o wysokiej jakości optycznej. Jeśli dodamy do tego cenę o ok. 40–50 proc. niższą, niż obiektywy systemowe, to możemy mieć naprawdę dobrą ofertę dla wielu fotografów w Polsce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców SanDisk Extreme 900 Portable SSD 480 GB – test zewnętrznego dysku SSD dla fotografów Canon EOS 200D – maluch z odchylanym ekranem i dużymi możliwościami Canon EOS 6D Mark II oficjalnie – 45 pól AF, 26,6 Mpix oraz ISO do 102 400 Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - rekordowy zoom do lustrzanek APS-C Sony A9 przetestowany przez DxO. Czy będzie nowy lider rankingu matryc? Czy tak będzie wyglądać Canon EOS 6D Mark II? Oto pierwsze zdjęcia, specyfikacja i data premiery Nowe wersje toreb Tenba Roadie, czyli idealne rozwiązanie do podróżowania z dużą ilością sprzętu Meyer Optik Lydith 30 mm f/3.5 - dodaj swoim zdjęciom trochę magii Nadchodzi Affinity Photo na iPada. Czy to najbardziej zaawansowany mobilny edytor zdjęć? Samyang 35 mm f/2.8 nieduża, jasna stałka z mocowaniem Sony E Pinhole Pro - obiektyw otworkowy ze zmienną średnicą otworka Szerokokątny, ultraszerokokątny oraz rybie oko - czyli nowe, ciekawe obiektywy od Nikona Nikon Coolpix W300 - twardy zawodnik na wakacje z filmami 4K QNAP TVS-882ST3 - NAS z możliwością łatwego przesyłania filmów 4K na żywo Arsenal – asystent fotografa ze sztuczną inteligencją i ogromnym wachlarzem możliwości Dzięki Laowa Magic Format Converter oszczędzicie na obiektywach do Fujifilm GFX 50s Ricoh WG-50 - odporny kompakt z diodami do makro dla aktywnych DJI Spark - dron, na którego lepiej nie machać ręką WD Red 10TB NAS i Red Pro 10TB - nowe, pojemne dyski od WD dedykowane do NAS-ów Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów

Popularne w tym tygodniu:

Nikon: "Jeśli stworzymy bezlusterkowca, to będzie to aparat pełnoklatkowy" iPhone X, iPhone 8 i iPhone 8 Plus - wszystko o ich nowych aparatach fotograficznych Workflow fotografa od A do Z, czyli krótki film o tym jak moja praca wygląda od kuchni Legendarna Yashica zapowiada powrót na rynek aparatów Nadchodzi GoPro HERO 6 z filmami 4K 60 kl./s Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - nowy telezoom do pełnoklatkowych lustrzanek Phase One IQ3 100MP Trichromatic obiecuje nową jakość w reprodukcji kolorów Profoto A1 - nowa lampa studyjna i reporterska w jednym BenQ SW271 - profesjonalny, 27-calowy monitor 4K dla fotografów i grafików