Adobe zarobiło rekordowo dużo. Wszystko przez abonament Creative Cloud

Adobe zarobiło rekordowo dużo. Wszystko przez abonament Creative Cloud

Adobe zarobiło rekordowo dużo. Wszystko przez abonament Creative Cloud
Marcin Falana
04.07.2017 13:55, aktualizacja: 26.07.2022 18:26

Adobe poinformowało o wynikach finansowych i jak można się było spodziewać, są znakomite. Duża w tym zasługa usług w chmurze Creative Cloud. Ale czy ich klienci są zadowoleni z abonamentu, na który nie wszyscy chcieli się zdecydować?

Jednak można się było spodziewać, że z czasem będzie to jedyna możliwość, która daje dostęp do najnowszych wersji programów Adobe do obróbki zdjęć, grafiki i filmów. Pamiętam, jak podczas premiery Creative Cloud przedstawiciele Adobe szacowali, że mają ponad 20 milionów pirackich wersji Photoshopa na rynku. Pomyślałem wtedy, że jeżeli Adobe zebrałoby z nich po 1 dolarze, to jednorazowo zarobiłoby 20 milionów dolarów. Jednak Adobe już miało rozwiązanie tego problemu w postaci abonamentu, który z czasem dawał jedyny dostęp do najnowszych wersji oprogramowania i innych bajerów w postaci wersji mobilnych i innych ciekawych aplikacji.

Oczywiste było, że z czasem Photoshop będzie dostępny tylko w wersji abonamentowej czy tego chcemy, czy nie. Możemy się obrażać na Adobe i wybrać jakąś inną aplikację, jak chociażby Affinity Photo, jednak nie przypadkiem Adobe wyrobiło sobie taką pozycję na rynku. Firma nadal rozwija równolegle wersje pudełkowe i w chmurze programu Adobe Lightroom, zatem jeśli nie potrzebujemy obsługi plików RAW z nowych aparatów lub nie wykonujemy zaawansowanego retuszu skóry w Photoshopie, to takie rozwiązanie powinno wielu fotografom wystarczyć.

Abonament miał poprawić ściągalność opłaty z większej liczby użytkowników oprogramowania Adobe. Początkowo ceny trochę odstraszały indywidualnych użytkowników, jednak już w 2014 roku Adobe zaprezentowało wersję subskrypcji dla fotografów za 12 euro / dolarów miesięcznie. Dla Adobe był to strzał w 10! Firma od wprowadzenia abonamentu, który obejmuje najważniejsze aplikacje do obróbki zdjęć, filmów i grafiki, notuje coraz lepsze wyniki finansowe.

W ostatnim kwartale Adobe zanotowało przychód kwartalny na poziomie 1,77 mld dolarów!

Większość z tego, bo aż 1,5 mld dolarów pochodzi z działu Digital Media, do którego wliczany jest pakiet Creative Cloud. Przychody wciąż dynamicznie rosną - identyczny kwartał w zeszłym roku przyniósł 1,1 mld dolarów przychodu, co daje wzrost aż o 36 proc. rok do roku. To sprawia, że w skali roku rośnie także cena akcji giełdowych Adobe.

Wzrost wyceny akcji Adobe.
Wzrost wyceny akcji Adobe.
Obecnie jestem w miarę szczęśliwym użytkownikiem pakietu Adobe Creative Cloud dla fotografów i nie narzekam

Ten pakiet obejmuje Photoshopa, Lightrooma oraz mobilne wersje tych programów. Głównie korzystam z Lightrooma Mobile i aplikacji Creative Cloud, którą wykorzystuję do podręcznego przesyłania zdjęć między urządzeniami mobilnymi i komputerem. Oczywiście chciałbym więcej - nowej, łatwiejszej funkcjonalności czy szybszego działania, szczególnie na starszych komputerach, jednak ogólnie nie ma na co narzekać. Photoshop i Lightroom działają bez zarzutu i dostajemy w bonusie aplikacje mobilne, jak np. Lightroom Mobile, Creative Cloud czy Adobe Colour.

Aplikacje mobilne Adobe
Aplikacje mobilne Adobe

Ile to kosztuje?

Płacę około 50 zł miesięcznie z lekkimi wahaniami zależnie od kursu euro, czyli rocznie wychodzi to około 600 zł. Czy to dużo, czy mało? Z perspektywy amatora, który nie zarabia na fotografii, trochę dużo. Za te pieniądze można mieć Ligtrooma i korzystać z niego przez kilka lat. Jednak, jeżeli zarabiamy na zdjęciach, nie jest to duża opłata za Lightrooma i Photoshopa, który jest graficznym kombajnem. Szczególnie, jeśli wrzucimy te opłaty w koszty działalności firmy.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)