Nowe, przenośne panele LED Quadralite Thea mogą być zasilane z baterii, a dwa z nich oferują krawędziowe podświetlanie

Thea LED to nowe panele ledowe od Quadralite, które wyróżniają się niewielkimi rozmiarami oraz możliwością zasilania z akumulatora, a dwa z nich to panele z krawędziowym podświetlaniem.

W ofercie marki Quadralite pojawiła się zupełnie nowa linia produktów, poszerzająca gamę lamp światła ciągłego. Od teraz, oprócz bardzo popularnej i cenionej przez użytkowników lampy VideoLED 600, Quadralite oferuje także szeroką gamę paneli LED. Wszystkie nowe produkty mogą być zasilane z akumulatorów, są łatwe do przenoszenia, nieskomplikowane w obsłudze oraz odznaczają się mnogością funkcji i możliwych zastosowań.

Dodatkowo w ofercie Quadralite pojawia się akumulator Reporter PowerPack 58, który może być stosowany jako źródło zasilania dla nowych paneli LED oraz lamp błyskowych z serii Reporter 180/360/360 TTL.

Quadralite Thea 500 LED

Quadralite Thea 500 jest najmocniejszym z nowych paneli, który został wyposażony w aż 504 diody LED o wysokim współczynniku CRI ≥95 (TLCI>94). Jego niewątpliwą zaletą jest niewielka masa wynosząca 720g, co sprawia, że może być montowany nie tylko na statywach, ale też bezpośrednio na aparatach i rigach kamerowych.

Quadralite Thea 500 LED

Panel nie posiada regulacji temperatury barwowej światła, a cała jego powierzchnia wypełniona jest identycznymi diodami. Skutkuje to tym, że panel jest bardzo wydajny pomimo niewielkich rozmiarów i może z powodzeniem służyć zarówno fotografom jak i filmowcom. Temperatura barwowa światła emitowanego przez Thea 500 LED wynosi ok. 5600K (+/-100K). W zestawie dostarczane są dwa filtry: mleczny (niezmieniający temperatury barwowej, zmiękczający) oraz żółty (pozwala dopasować światło panelu do większości halogenowych źródeł oświetlenia 3500K).

Quadralite Thea 500 LED

Panel posiada ponadto wbudowane wrota, które pozwalają ograniczać strumień światła, jeżeli zachodzi taka potrzeba. Zestaw Thea 500 LED zawiera dwa filtry, zasilacz sieciowy, głowicę, uchwyt ręczny oraz pilot zdalnego sterowania. Zasilanie panelu może odbywać się dwojako: akumulatorowo lub sieciowo (przez dołączony do zestawu adapter sieciowy). Takie rozwiązanie sprawia, że panel może pracować stacjonarnie na statywie i służyć jako oświetlenie studyjne, a gdy zachodzi potrzeba, można go wykorzystać poza studiem i zasilać bateriami. Tylny panel zaopatrzony jest w zestaw dwóch gniazd, pozwalających na wpięcie akumulatorów kamerowych w standardzie Sony NP-F970 (7,4V). Oprócz nich panel może pracować z wykorzystaniem akumulatorów Quadralite PowerPack 581.

Quadralite Thea 500 LED

Zobacz również: Wykonujemy własną nakładkę typu gobo

Montaż Thea 500 LED do statywu czy też rigu kamerowego może być przeprowadzony za pomocą jednej z trzech śrub ¼ cala usytuowanych na bokach panelu. Daje to bardzo dużą elastyczność i swobodę w doborze zorientowania panelu. Można go dzięki temu ustawić bez kłopotów w pozycji pionowej lub poziomej. Ponadto w zestawie dostarczana jest niewielka, ale niezwykle użyteczna, głowica dwukierunkowa, posiadająca regulację kąta nachylenia panelu. Jeżeli Thea 500 LED będzie wykorzystywany jako źródło światła trzymane w rękach, to w tej sytuacji przyda się dodatkowy uchwyt ręczny, który także jest dostarczony w pudełku.

Quadralite Thea 500 LED

Fabryczny zestaw zawiera także pilot zdalnego sterowania, za którego pośrednictwem można sterować jasnością oraz włączać/wyłączać panel w razie potrzeby. Sterowanie radiowe, w jakie zaopatrzone są panele Thea 500 LED, pozwala na wykorzystanie jednego z 16 kanałów i przypisywanie paneli do jednej z 6 grup.

Thea 170 LED

Jest to „młodszy brat” modelu Thea 500 LED i jest od niego zarówno znacznie mniejszy jak i lżejszy. Idealnie nadaje się do montażu na małe aparaty bezlusterkowe, lustrzanki czy amatorskie kamery video. Zaopatrzony jest w uchwyt statywowy ze zintegrowaną stopką ISO, mocowaniem gwintowym ¼ cala oraz możliwością regulacji kąta nachylenia w jednej płaszczyźnie.

Thea 170 LED

Panel wyposażony jest w 170 diod LED, wrota oraz zestaw dwóch filtrów (dyfuzyjny i żółty). Zasilanie paneli Thea LED 170 realizowane jest za pomocą popularnych akumulatorów kamerowych typu Sony NP-F970. Ponadto można użyć 8 baterii AA lub — podobnie jak w modelu Thea 500 LED — skorzystać z akumulatora Quadralite PowerPack 581.

Thea 170 LED

Quadralite Thea 170 LED – w przeciwieństwie do modelu 500 LED – nie jest wyposażony w możliwość zdalnego sterowania. Obsługa musi być dokonywana ręcznie, przy pomocy włącznika i pokrętła jasności zlokalizowanych na tylnej ściance panelu. Drugą, zasadniczą różnicą, w stosunku do większego modelu, jest jakość światła, jaką emitują diody Thea 170. Korzystając z niego, uzyskujemy światło charakteryzujące się CRI na poziomie >85 (TLCI >70). Thea 170 posiada także zintegrowany uchwyt statywowy, ale nie oferuje opcji montażu pionowego tak jak model 500 LED.

Thea 260 i 120 LED – panele z krawędziowym podświetlaniem

Kolejne dwa modele to Thea 120 i 260. Obie te lampy są wykonane przy wykorzystaniu krawędziowego podświetlania ekranu dyfuzyjnego. Jest to bezpośrednie przeniesienie na nowy grunt technologii, która znana jest z telewizorów i monitorów.

W przypadku paneli LED, takich jak Thea 120/260, tego typu rozwiązanie gwarantuje uzyskanie bardzo miękkiego światła, bez stosowania dodatkowych ekranów rozpraszających. Tradycyjnie zbudowane panele LED, takie jak np. Thea 500 LED, wymagają stosowania filtrów zmiękczających, które będą rozpraszać światło płynące z setek pojedynczych diod (panele Thea 170/500 mają takie filtry w zestawie). Natomiast Thea 120/260 LED nie wymagają tego typu dodatkowych akcesoriów, ponieważ w ich przypadku podświetlany krawędziowo panel rozpraszający jest jednym, dużym źródłem światła (podobnie jak sofbox) i nie daje efektu wielokrotnego cienia.

Thea 260 LED

Jest to panel o wymiarach 36 × 24 cm, co przy masie 940 g i grubości 27 mm sprawia, że jest on niezwykle poręczny i łatwy do przenoszenia. Kompaktowe rozmiary nie przeszkadzają jednak w zapewnieniu wysokiej jakości światła. Diody LED wykorzystane w tym modelu emitują światło o bardzo wysokim współczynniku odwzorowania barw, który wynosi >95 (TLCI >94). Oprócz tego temperatura barwowa może być regulowana w zakresie 3300 – 5600 K. Daje to ogromną elastyczność.

Thea 260 LED

Podobnie jak w Thea 500 LED i tu znalazła się opcja zasilania z baterii lub sieci. Panel zaopatrzony jest w podwójny slot na baterię Sony NP-F970 (7,4V) oraz gniazdo zasilacza sieciowego, za pomocą którego urządzenie można zasilić z najnowszego akumulatora Quadralite Reporter PowerPack 582. Oprócz zasilacza sieciowego oraz uchwytu statywowego Thea 260 LED jest sprzedawana w zestawie z pilotem zdalnego sterowania. Za jego pośrednictwem można sterować jasnością, temperaturą barwową światła oraz włączać/wyłączać panel. Jest to ten sam system zdalnego sterowania jak w modelu Thea 500 LED, w związku z czym obie lampy mogą być wykorzystywane jednocześnie na planie i sterowane za pomocą tego samego pilota.

Thea 260 LED

Uchwyt statywowy daje możliwość regulacji kąta pochylenia panelu i pasuje do zdecydowanej większości statywów oświetleniowych. Można go też w razie potrzeby szybko zdemontować, ponieważ mocowany jest do obudowy za pomocą zatrzasków. Poza uchwytem statywowym Thea 260 LED posiada cztery punkty montażowe, usytuowane w narożnikach obudowy, które mogą służyć do spięcia kilku paneli.

Thea 120 LED

Jest to mniejsza i lżejsza wersja modelu Thea 260. Ważący jedynie 220g i mierzący 17,5 x 13×1,7 cm panel idealnie sprawdzi się w roli światła nakamerowego lub jako źródło światła w ciasnych i trudno dostępnych miejscach. Niewielkie rozmiary urządzenia sprawiają, że można je łatwo przenosić w torbie lub plecaku.

Thea 120 LED

Panel jest wyposażony w zestaw 120 diod zapewniających bardzo dobre parametry odwzorowania kolorów CRI>95 oraz możliwość zmiany temperatury barwowej w zakresie 3300 – 5600 K. Na tylnym panelu znajdują się dwa pokrętła: pierwsze, do zmiany temperatury barwowej i drugie służące regulacji jasności. Poza nimi znajduje się też włącznik oraz klawisz, który pozwala na sprawdzenie stanu naładowania podpiętego akumulatora. Zasilanie panelu możliwe jest przy pomocy pojedynczego akumulatora typu Sony NP-F970 (7,4V). W zestawie nie ma zasilacza sieciowego i nie ma możliwości podpięcia akumulatorów Quadralite Reporter PowerPack 58.

Thea 120 LED

Reporter PowerPack 58

Akumulator Reporter PowerPack 58 to zupełnie nowa konstrukcja, która zapewnia znacznie większą pojemność niż oferowany do tej pory model PowerPack 45. Pojemność została zwiększona z poziomu 4500 do 5800 mAh. Poza wzrostem pojemności doszło również gniazdo USB oraz wskaźnik poziomu naładowania.

Reporter PowerPack 58

Reporter PowerPack 58 może służyć do zasilania lamp błyskowych serii Reporter oraz lamp światła ciągłego Thea LED. Akumulator zawiera w sobie ogniwa charakteryzujące się brakiem efektu pamięciowego oraz długą żywotnością. Moduł wyposażony jest w złącze USB, dzięki któremu możliwe jest ładowanie i zasilanie urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy telefony. Ponadto na obudowie umieszczony jest wskaźnik poziomu naładowania. Do zasilania lamp błyskowych konieczny jest sterownik PowerPack 45 oraz odpowiednie przewody zasilające (dostępne w zestawie z lampami Reporter lub oddzielnie). Do zasilania lamp Quadralite Thea 170/260/500 LED konieczne jest użycie przewodu Quadralite PowerPack Lx.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Nikon D850 - wyciekła pełna specyfikacja. Nadchodzi potężna lustrzanka! SELPHY CP 1300 czyli przenośna, bezprzewodowa drukarka 10x15 cm AmazonBasic Flash to nowa lampa błyskowa za jedyne 100 zł Nadchodzi ofensywa Canona? Cztery nowe obiektywy na horyzoncie Godox A1 i iPhone 7. Oto pierwsze zdjęcia studyjne zrobione przy pomocy mobilnej lampy błyskowej Yongnuo wypuszcza pierwszą lampę błyskową z akumulatorem litowo-jonowym dla systemu Canona Light L16 produkuje 81-megapikselowe obrazy, które są naprawdę szczegółowe! Yongnuo zapowiedziało wypuszczenie dwóch obiektywów pod Nikona: 40 mm f/2.8 oraz 100 mm f/2 Czy Nikon D850 będzie odchudzoną wersją D5? Wiemy, jak będzie wyglądał Nikon D850 - wyciekły zdjęcia produktowe Benro Mach3 i Sherpa to nowe statywy i plecaki dla wymagających Firma Godox stworzyła zewnętrzną lampę błyskową do smartfonów Wielkoformatowy podwodny aparat 8x10 cala może trafić w wasze ręce za jedyne 21 tysięcy złotych Shift Pack to uniwersalny plecak fotograficzny, który do tego dobrze wygląda Citograph 35 mm f/8 to pancake, który zawsze robi ostre zdjęcia Nowy telezoom AF-P Nikkor 70-300 mm f/4.5-5.6E ED VR - obiecuje bardzo dużo za niedużo Leica TL2 to stylowy bezlusterkowiec, który oferuje 20 kl./s i filmy 4K Kamlan 50 mm f/1.1 - super jasna stałka do bezlusterkowców za niecałe 700 zł Irix Edge - nowe filtry ND, polaryzacyjne oraz UV nie tylko do obiektywów Irix Fotodiox DLX Stretch to adapter i pierścień makro w jednym Nowe, jasne stałki do bezlusterkowców w bardzo przystępnej cenie SanDisk Extreme 900 Portable SSD 480 GB – test zewnętrznego dysku SSD dla fotografów Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 - uniwersalny profesjonalista w dobrej cenie

Popularne w tym tygodniu:

Nikon: "Jeśli stworzymy bezlusterkowca, to będzie to aparat pełnoklatkowy" iPhone X, iPhone 8 i iPhone 8 Plus - wszystko o ich nowych aparatach fotograficznych Workflow fotografa od A do Z, czyli krótki film o tym jak moja praca wygląda od kuchni Sony RX10 IV - potężny zoom, szybki AF z detekcją fazy i aż 24 kl./s Legendarna Yashica zapowiada powrót na rynek aparatów Nadchodzi GoPro HERO 6 z filmami 4K 60 kl./s Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - nowy telezoom do pełnoklatkowych lustrzanek Phase One IQ3 100MP Trichromatic obiecuje nową jakość w reprodukcji kolorów Profoto A1 - nowa lampa studyjna i reporterska w jednym BenQ SW271 - profesjonalny, 27-calowy monitor 4K dla fotografów i grafików Kodak Printomatic, czyli nowy kompakt z wbudowaną drukarką Profoto Air Remote TTL-F - wsparcie pomiaru TTL i HSS dla aparatów Fujifilm