Macropod - ekstremalne narzędzie do fotografii makro

Macropod to rozwiązanie do ekstremalnej fotografii makro. Dzięki zestawowi od firmy MacroscopicSolution możemy wykonywać zdjęcia makro z dużą głębią ostrości, nie tracąc szczegółów w nieostrościach.

© MacroscopicSolution / www.macroscopicsolutions.com

Fotografia makro jest świetnym narzędziem, wykorzystywanym przez badaczy i naukowców. Ma jednak swoje ograniczenia w postaci płytkiej głębi ostrości, w której tracimy szczegóły. Rozwiązaniem jest składanie wielu zdjęć tzw. focus-stacking. Jest to jednak żmudne i trudne zadanie.

System Macropod jest zautomatyzowany i przenośny. Został stworzonym do super ostrych zdjęć makro przez firmę MacroscopicSolution. Narzędzie pozwala wykonywać zdjęcia super makro laikowi, który nigdy nie miał lustrzanki w ręce. Możemy pracować zarówno w studiu, jak i plenerze.

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

Więcej zdjęć znajdziecie na https://500px.com/macropod i Macroscopic Solutions Flickr

Macropod pod względem sprzętu fotograficznego bazuje na Canonie. System składa się z aparatu Canon EOS 6D, obiektywów: Macro Photo 65 mm f/2.8 1–5x Manual, Canon 24–105mm f/4.0L IS USM AF, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, Canon MT-24EX Macro Twin Lite Flash. Poza tym znajdziemy w nim szynę i kontroler, licencję na oprogramowanie Zerene Stacker i plecak Mountain Sports Boda 40L ze specjalnym wypełnieniem, które idalenie pasuje do zestawu. Całość kosztuje bagatela 20 000 dolarów.

Zestaw Macropod
Zestaw Macropod
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Czy świat fotografii chce pozbyć się luster? Canon 50-1000 mm T5.0-8.9 z konwerterem 1,5x - rekordowy zoom x20 do filmów 4K Nowe baterie, które naładują 70% w 2 min. i wytrzymają do 20 lat. Jak to możliwe? Westcott Flex - wodoodporny panel LED, który można wyginać, jak kartkę papieru Lustrzanki sprzed lat - czy jeszcze się do czegoś nadają? Nowa, niskobudżetowa lustrzanka czy starsza, ale premium? Jaki aparat wybrać? Leica S-E - tańsza wersja średniego formatu Nowa generacja obiektywów Leica Summarit-M Leica M-A - analogowy dalmierz we współczesnym wydaniu Leica S (typ 007) – średni format jeszcze szybszy i z filmami 4K Leica D-Lux – mały kompakt z matrycą Cztery Trzecie, jasnym obiektywem i Wi-Fi Leica V-Lux – superzoom z 1-calową matrycą i filmami 4K Leica M Edition 60 – „ekstremalny” cyfrowy dalmierz bez ekranu Panasonic GM5 - bezlusterkowy maluch z wizjerem Canon PowerShot G7X - specyfikacja i pierwsze wrażenia Samsung NX1 – rekordowy bezlusterkowiec z 28 Mpix, 15 kl./s, filmami 4K i Wi-Fi Jasny zoom Olympus M.Zuiko ED 40-150 mm f/2,8 PRO Nowe teleobiektywy Sigmy dla każdego - nawet do 600 mm Obiektyw Sony FE PZ 28-135 mm f/4 G OSS - filmowy zoom dla pełnej klatki SanDisk Extreme PRO CFast 2.0 - szybkie i pojemne karty pamięci do filmów 4K AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED - jasny szeroki kąt dla pełnej klatki Nikon Coolpix S6900 - kompakt do zdjęć selfie [specyfikacja i pierwsze zdjęcia] Nikon D750 – pełna klatka w wyszczuplonej obudowie [specyfikacja i cena] Karta SanDisk Extreme PRO SDXC UHS-I 512GB bije rekord pojemności

Popularne w tym tygodniu:

Nikon: "Jeśli stworzymy bezlusterkowca, to będzie to aparat pełnoklatkowy" iPhone X, iPhone 8 i iPhone 8 Plus - wszystko o ich nowych aparatach fotograficznych Workflow fotografa od A do Z, czyli krótki film o tym jak moja praca wygląda od kuchni Sony RX10 IV - potężny zoom, szybki AF z detekcją fazy i aż 24 kl./s Legendarna Yashica zapowiada powrót na rynek aparatów Nadchodzi GoPro HERO 6 z filmami 4K 60 kl./s Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - nowy telezoom do pełnoklatkowych lustrzanek Phase One IQ3 100MP Trichromatic obiecuje nową jakość w reprodukcji kolorów Profoto A1 - nowa lampa studyjna i reporterska w jednym BenQ SW271 - profesjonalny, 27-calowy monitor 4K dla fotografów i grafików Kodak Printomatic, czyli nowy kompakt z wbudowaną drukarką Profoto Air Remote TTL-F - wsparcie pomiaru TTL i HSS dla aparatów Fujifilm