Sigma prezentuje zoom ze stałym światłem f/1.8

Sigma 18-35 mm DC HSM f/1.8

Sigma 18-35 mm DC HSM f/1.8

Sigma zaprezentowała najjaśniejszy obiektyw zmiennoogniskowy na świecie - Sigma 18–35mm DC HSM f/1.8. Co ciekawe, został on zaprojektowany specjalnie do lustrzanek z matrycami APS-C. Czyżby obiektyw marzeń właśnie stał się rzeczywistością?

Na pierwszy rzut oka Sigma 18–35 mm DC HSM f/1.8 to spełnienie marzeń wielu fotografów. Korzystając z lustrzanki z sensorem APS-C, otrzymamy ekwiwalent ogniskowej w zakresie 27–52,5 mm. To uniwersalny zakres w sam raz do szerokich kadrów krajobrazowych czy fotografii reportażowej, ale wystarczy również do wykonania prostego portretu.

Nowy obiektyw Sigmy wkracza na rynek bardzo popularnych uniwersalnych obiektywów zmiennoogniskowych, które mają odgrywać rolę zamienników obiektywu kitowego. Ma on już kilku konkurentów o podobnej ogniskowej. Każdy z nich jest jednak wyposażony w przysłonę o maksymalnej wartości co najwyżej f/2.8. Zaprezentowany dziś zoom umożliwia fotografowanie ze znacznie krótszym czasem otwarcia migawki (w trudniejszych warunkach oświetleniowych), a także mniejszą głębią ostrości i pięknym bokeh w tle.

Sigma 18-35 mm DC HSM f/1.8

Obiektyw składa się z 17 elementów w 12 grupach. W uzyskaniu pięknego bokeh ma pomóc konstrukcja przysłony, która składa się z dziewięciu zaokrąglonych listków. Minimalna odległość ostrzenia to 28 cm od matrycy aparatu (powiększenie 1:4,3). W nowym szkle zastosowano system wewnętrznego ogniskowania, dzięki czemu obiektyw nie zmienia swojej długości podczas ostrzenia. Przednia soczewka jest nieruchoma, więc można zastosować filtry (średnica 72 mm). Jak każdy nowy obiektyw tej marki, nowy zoom współpracuje ze stacją dokującą, umożliwiającą podłączenie obiektywu do komputera i personalizowanie go według własnych potrzeb lub wgranie nowego oprogramowania wewnętrznego.

W obiektywie tej klasy nie mogło zabraknąć cichego silnika ultradźwiękowego HSM (Hyper Sonic Motor), który ma zapewniać szybkie i precyzyjne ustawianie ostrości. Producent wyjaśnia:

Nie występują tu klasyczne połączenia mechaniczne, dzięki czemu napęd jest niemal bezgłośny. Ma to kluczowe znaczenie przy wideofilmowaniu oraz pracy w kościołach czy teatrach. Silnik daje możliwość doostrzania bez konieczności przełączania w tryb MF.

Zobacz również: Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak


Producent zachwala też swój autorski system warstw antyrefleksyjnych – Super Multi Layer Conating, który ma pomóc w uzyskaniu ostrych i kontrastowych zdjęć nawet wtedy, gdy fotografuje się pod słońce.

Sigma 18-35 mm DC HSM f/1.8

Jak podaje producent, proces projektowania, produkcji oraz testowania obiektywu Sigma 18–35mm DC HSM f/1.8 odbywa się w japońskiej fabryce w Aizu. Jest to zatem jakość "Made in Japan", a nie "Made in China". W dzisiejszych czasach niewiele obiektywów nosi takie oznaczenie.

Do pomiaru rozdzielczości obiektywu opracowano bardzo precyzyjny system pomiarowy „A1” oparty na 46-megapikselowej matrycy Foveon. Dzięki temu udaje się kontrolować najmniejsze szczegóły obrazu. Wszystkie obiektywy Sigma 16–35mm F1.8 DC HSM przed opuszczeniem fabryki są poddawane kontroli „A1”.


Kiedyś zastanawiałem się nad zakupem uniwersalnego szerokokątnego zoomu do Nikona D300, czyli lustrzanki z matrycą APS-C. Nowa Sigma 18–35 mm F1.8 DC HSM A spełnia wszystkie oczekiwania, jakie wypisałem sobie wtedy na kartce. Jedyną niewiadomą pozostaje cena obiektywu, producent jeszcze jej nie ujawnił. Od tego istotnego szczegółu zależy, czy marzenie wielu fotografów niebawem się spełni czy pozostanie tylko marzeniem.

Źródło: Sigma

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Sociomatic, czyli Instagramowy Polaroid, niebawem trafi do sprzedaży Sony A7 II - ruszyła przedsprzedaż, znamy polską cenę Dlaczego Canon EOS 6D nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy fotografa? Najciekawsze bezlusterkowce do 2000 zł Czy kolejny iPhone będzie miał aparat z dwoma obiektywami? Sony A7 II - stabilizacja pełnoklatkowej matrycy w bezlusterkowcu Kamienie milowe fotografii, które stały się kulą u nogi Nikkor 6mm f/2.8 - przykładowe zdjęcia i film z obiektywu, który widzi do tyłu Nowa matryca Sony ma oferować 16 000 kl/s. w 2K i niewiarygodną dynamikę Problem niesfornych przewodów rozwiązany Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS II USM – nowa wersja po 16 latach DxO Mark zawiedzione osiągami Canona 7D Mark II na niskich czułościach Ice Light - idealne światło w podróży zamiast softboxa DxO Optics Pro 8 do pobrania za darmo Macropod - ekstremalne narzędzie do fotografii makro Czy świat fotografii chce pozbyć się luster? Canon 50-1000 mm T5.0-8.9 z konwerterem 1,5x - rekordowy zoom x20 do filmów 4K Nowe baterie, które naładują 70% w 2 min. i wytrzymają do 20 lat. Jak to możliwe? Westcott Flex - wodoodporny panel LED, który można wyginać, jak kartkę papieru Lustrzanki sprzed lat - czy jeszcze się do czegoś nadają? Nowa, niskobudżetowa lustrzanka czy starsza, ale premium? Jaki aparat wybrać? Leica S-E - tańsza wersja średniego formatu Nowa generacja obiektywów Leica Summarit-M Leica M-A - analogowy dalmierz we współczesnym wydaniu

Popularne w tym tygodniu:

Nikon: "Jeśli stworzymy bezlusterkowca, to będzie to aparat pełnoklatkowy" iPhone X, iPhone 8 i iPhone 8 Plus - wszystko o ich nowych aparatach fotograficznych Workflow fotografa od A do Z, czyli krótki film o tym jak moja praca wygląda od kuchni Sony RX10 IV - potężny zoom, szybki AF z detekcją fazy i aż 24 kl./s Legendarna Yashica zapowiada powrót na rynek aparatów Nadchodzi GoPro HERO 6 z filmami 4K 60 kl./s Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - nowy telezoom do pełnoklatkowych lustrzanek Phase One IQ3 100MP Trichromatic obiecuje nową jakość w reprodukcji kolorów Profoto A1 - nowa lampa studyjna i reporterska w jednym BenQ SW271 - profesjonalny, 27-calowy monitor 4K dla fotografów i grafików Kodak Printomatic, czyli nowy kompakt z wbudowaną drukarką Profoto Air Remote TTL-F - wsparcie pomiaru TTL i HSS dla aparatów Fujifilm