Nikon zaliczył wpadkę stulecia na Facebooku

Nikon zaliczył wpadkę stulecia na Facebooku

Marketingowa wtopa Nikona
Marketingowa wtopa Nikona
Piotr Dopart
29.09.2011 10:00, aktualizacja: 01.08.2022 14:30

Kilka tysięcy komentarzy i setki udostępnień to zazwyczaj marzenie każdego PR-owca obsługującego profil firmy na portalu społecznościowym. Nie tym razem jednak, a wszystko przez jeden nieprzemyślany wpis na facebookowej Tablicy, który jeszcze długo będzie odbijał się Nikonowi czkawką.

Kilka tysięcy komentarzy i setki udostępnień to zazwyczaj marzenie każdego PR-owca obsługującego profil firmy na portalu społecznościowym. Nie tym razem jednak, a wszystko przez jeden nieprzemyślany wpis na facebookowej Tablicy, który jeszcze długo będzie odbijał się Nikonowi czkawką.

Rzeczony wpis ma następujące brzmienie:

A photographer is only as good as the equipment he uses, and a good lens is essential to taking good pictures! Do any of our facebook fans use any of the NIKKOR lenses? Which is your favorite and what types of situations do you use it for?

Czyli:

Fotograf może być najwyżej tak dobry jak wyposażenie, którego używa, a dobry obiektyw to podstawa dobrych zdjęć! Czy któryś z naszych facebookowych fanów używa jakiegoś obiektywu NIKKOR? Który jest Waszym ulubionym i w jakich sytuacjach z niego korzystacie?

Lawina komentarzy, która pojawiła się pod wpisem, jest w dominującej części negatywna, od lakonicznego "LOL" do "kill yourself, Nikon" włącznie. Najczęściej pojawiającą frazą - zarówno w samych komentarzach, jak i w udostępnieniach - jest "marketing fail". Warto jednocześnie odnotować, że sam wpis otrzymał ponad półtora tysiąca like'ów.

Zapewne przełożenie tego PR-owego epizodu na wyniki sprzedaży będzie niewielkie, jednak łatwo sobie wyobrazić, że złośliwości pod adresem Nikona będą pojawiały się w Sieci jeszcze długi czas, sama treść komentarza będzie z kolei genialną pożywką dla internetowych trolli.

Źródło: futomaki.pl

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)