Burza wokół chmury. Adobe proponuje zniżki na Photoshopa CC

Burza wokół chmury. Adobe proponuje zniżki na Photoshopa CC

© Adobe
© Adobe
Olga Drenda
09.05.2013 09:42, aktualizacja: 26.07.2022 20:16

Nowy model sprzedaży oprogramowania wprowadzany właśnie przez Adobe wywołał burzliwe dyskusje. Teraz firma próbuje rozwiać wątpliwości użytkowników i obiecuje zniżki.

Przedwczoraj pisaliśmy o premierze najnowszego Photoshopa CC, z okazji której Adobe ogłosiło zmianę modelu sprzedaży oprogramowania – odnawialnej subskrypcji na platformie Creative Cloud zamiast zakupu licencji na stałe. Decyzja o otwarciu wirtualnej wypożyczalni wywołała burzliwą dyskusję, a pod adresem Adobe padło sporo krytycznych słów. Wiele osób deklaruje, że zrezygnuje z aktualizacji oprogramowania (programy z pakietu Creative Suite dostępne są nadal w tradycyjny sposób) albo w ogóle pożegna się z produktami Adobe.

W odpowiedzi na to przedstawiciele firmy postanowili rozwiać wątpliwości niezadowolonych użytkowników. Na stronie producenta utworzono dział, w którym ekspert Adobe, Jeffrey Tranberry, na bieżąco odpowiada na pytania („wyrazy współczucia, w tej chwili musisz mieć najgorszą robotę na świecie”, stwierdził jeden z komentujących). Na dobry początek na stronie pojawiły się m.in. informacje o promocji przewidzianej dla dotychczasowych użytkowników Photoshopa w wersji od CS3 do CS6 – pojedynczy program ma w niej kosztować o połowę mniej, czyli 9,99 dolarów miesięcznie, jednak coś za coś - trzeba wykupić subskrypcję na rok. Promocja trwa do końca lipca.

Oferta zniżkowa © Adobe
Oferta zniżkowa © Adobe

Pytań i komentarzy użytkowników jest mnóstwo. Sporo kontrowersji dotyczyło tego, czy trzeba koniecznie mieć połączenie z Internetem, aby korzystać z oprogramowania w Creative Cloud. Adobe wyjaśnia, że stały dostęp do Sieci nie jest konieczny – wymaga tego jedynie procedura odnowienia subskrypcji. Użytkownicy z subskrypcją miesięczną odnawiają ją co 30 dni, a z roczną muszą meldować się co 3 miesiące.

[solr id="fotoblogia-pl-67046" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1672,po-co-nokii-smartfon-z-aparatem-typu-lytro" _mphoto="lytro-cat-comparison-610-7a7b91e.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2848[/block]

Jednocześnie Adobe zapowiada, że przygotowuje specjalne pakiety promocyjne dla fotografów. Na razie Tranberry sugeruje, że najlepszym rozwiązaniem jest wykupienie odnawialnej subskrypcji na Photoshopa CC i jednorazowy zakup Lightrooma. Lightroom, jak zapewnia Winston Hendrickson z Adobe, nie pójdzie - przynajmniej na razie - w ślady Photoshopa i nie będzie dostępny tylko w formie odnawialnej subskrypcji.

[solr id="fotoblogia-pl-66958" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1679,jak-uzyskac-taki-niesamowity-wirujacy-bokeh" _mphoto="img-3334-66958-252x168-4784659b9.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2849[/block]

Jak zapowiada producent, nowy model sprzedaży nie jest jeszcze ostatecznie zamknięty, a firma zamierza brać pod uwagę potrzeby i sugestie klientów, więc jeśli macie jakieś pytania do Adobe, najlepiej zadać je na tej stronie i uzyskać odpowiedź z pierwszej ręki.

© Adobe
© Adobe

To jeszcze nie koniec wieści z obozu Adobe. Producent zaprezentował nowe akcesoria dla użytkowników iPadów: stylus Project Mighty i cyfrową linijkę. Oba wirtualne narzędzia kreślarskie będą zsynchronizowane z chmurą Adobe.

 

Źródło: DpReview, Adobe.com

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)