Canon 5D Mark III - co sądzi słynny filmowiec?

Kadr z "Reverie" Vincenta Laforeta

Kadr z "Reverie" Vincenta Laforeta

Nadejście następcy najbardziej znanej lustrzanki "filmowej" Canona po prostu nie mogło przejść bez echa. Przez Internet wciąż przetacza się fala opinii, m.in. takich sław, jak Vincent Laforet. Oto, co pisze.

Szczególnie interesująca — i zapewne bolesna dla Canona — jest opinia autora filmu "Reverie", który tak wyjaśniał nikłą szansę nakręcenia sequelu za pomocą Mark trójki:

1. Uważam gmeranie przy czymś już dobrym za głupotę…
2. Specyfikacja aparatu nie gwarantuje, że się uda [nakręcić film].
3. Brak czystego wyjścia HDMI… czemu… czemu… czemu? (nie!?)


Laforet pisze dalej, że Canon C300 był dużo większym krokiem naprzód, dlatego poświęcił energię na nakręcenie "Mobiusa" parę miesięcy temu. Bodaj najsłynniejszy canonierski twórca filmowy podkreśla wprawdzie, że Canon 5D Mark III wniósł sporo małych, lecz istotnych usprawnień, jednak część zmian wymusza potężną korektę w obrębie workflow podczas produkcji filmowej.

Canon EOS 5D Mark III – czym różni się od poprzednika? Pierwsze zdjęcia [wideo]

Vincent pisze dalej, że wyciśnięcie z nowej wersji dodatkowych 2 EV na korzyść przy słabym świetle sprawia, że aparat niemal dorównuje w tym aspekcie Canonowi 1Dx. Skrytykowany został za to fakt, że tryb 60fps wciąż nie obsługuje rozdzielczości Full HD. Laforet powątpiewa także w skuteczne rozwiązanie problemu mory i niepochlebnie wypowiada się na temat ciągłej obecności "efektu galaretki" - choć kwestia aliasingu, znana z poprzednika, została nieźle rozwiązana.

Taka ocena w ustach jednego z autorytetów w materii lustrzankowego filmowania może stanowić zawód dla wielu potencjalnych użytkowników Canona 5D Mark III. Na pocieszenie Laforet pisze, że nowy Canon mimo wszystko stanowi najlepszą DSLR-ową ofertę dla operatora filmowego — nawet jeśli nie dorasta do legendy, którą sam stworzył jeszcze przed oficjalną prezentacją.

Oto, jak z wideo radził sobie Mark II, a jak radzi sobie jego następca:

http://vimeo.com/7151244

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

http://vimeo.com/37804617

Źródło: Vincent Laforet

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Sociomatic, czyli Instagramowy Polaroid, niebawem trafi do sprzedaży Sony A7 II - ruszyła przedsprzedaż, znamy polską cenę Dlaczego Canon EOS 6D nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy fotografa? Najciekawsze bezlusterkowce do 2000 zł Czy kolejny iPhone będzie miał aparat z dwoma obiektywami? Sony A7 II - stabilizacja pełnoklatkowej matrycy w bezlusterkowcu Kamienie milowe fotografii, które stały się kulą u nogi Nikkor 6mm f/2.8 - przykładowe zdjęcia i film z obiektywu, który widzi do tyłu Nowa matryca Sony ma oferować 16 000 kl/s. w 2K i niewiarygodną dynamikę Problem niesfornych przewodów rozwiązany Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS II USM – nowa wersja po 16 latach DxO Mark zawiedzione osiągami Canona 7D Mark II na niskich czułościach Ice Light - idealne światło w podróży zamiast softboxa DxO Optics Pro 8 do pobrania za darmo Macropod - ekstremalne narzędzie do fotografii makro Czy świat fotografii chce pozbyć się luster? Canon 50-1000 mm T5.0-8.9 z konwerterem 1,5x - rekordowy zoom x20 do filmów 4K Nowe baterie, które naładują 70% w 2 min. i wytrzymają do 20 lat. Jak to możliwe? Westcott Flex - wodoodporny panel LED, który można wyginać, jak kartkę papieru Lustrzanki sprzed lat - czy jeszcze się do czegoś nadają? Nowa, niskobudżetowa lustrzanka czy starsza, ale premium? Jaki aparat wybrać? Leica S-E - tańsza wersja średniego formatu Nowa generacja obiektywów Leica Summarit-M Leica M-A - analogowy dalmierz we współczesnym wydaniu

Popularne w tym tygodniu:

Prototyp karty pamięci SanDisk o pojemności 1TB został pokazany na Photokinie Sony A99 II - 42,4 Mpix, 12 kl./s, nowy AF i 4K w najnowszej lustrzance Sony Laowa 24 mm f/14 Replay 2x Macro to obiektyw o dość nietypowym kształcie Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM - nowe, ciekawe obiektywy do lustrzanek Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM – teleobiektyw z wyświetlaczem i cichym silnikiem Nano USM Canon EOS 5D Mark IV ma najlepszą matrycę Canona według DxO Leica Sofort to pierwszy aparat natychmiastowy niemieckiej legendy GoPro Karma to składany dron z odczepianym 3-osiowym stabilizatorem Canon EOS M5 – bezlusterkowiec z rozbudowaną ergonomią, Dual Pixel AF i wizjerem elektronicznym Hasselblad V1D – koncept 75-megapikselowego bezlusterkowca robiącego zdjęcia w kwadracie Polaroid Snap Touch - natychmiastowa cyfrówka z dotykowym ekranem Firma YI wchodzi na rynek bezlusterkowców z modelem M1