Na jego zdjęciach eksponaty obserwują zwiedzających

Przestrzeń publiczna to popularny temat do fotografowania. Fascynuje nas architektura, wnętrza, miejsca dostępne dla wszystkich, wraz z mieszkańcami tworzące integralną całość - miasto. Matthew Pillsbury wkracza do muzeum i pokazuje relacje ludzi z odwiedzanym miejscem.

© Matthew Pillsbury / matthewpillsbury.com

Matthew Pillsbury to amerykański fotograf francuskiego pochodzenia mieszkający w Nowym Jorku. Na swoim koncie ma wiele wystaw i publikacji w prestiżowych magazynach, takich jak "New York Times".

W swojej serii "Time Frame" pokazuje wnętrza muzeów w Paryżu i Londynie, podkreślając kontrast między niezmiennością eksponowanych dzieł sztuki a chwilowym zachwytem ich obserwatorów.

Fotograf posługuje się czarno-białym filmem o formacie 8 x 10. Używa jedynie naturalnego światła i wykorzystuje wydłużoną ekspozycję - wahającą się od kilku minut do nawet godziny.

Pozwala mu to dokładnie oddać architekturę fotografowanej przestrzeni. Odnosi się przy tym wrażenie, że odwiedzający muzea są rozmyci w czasie. O swojej serii Pillsbury mówi tak:

Na swoich fotografiach staram się uchwycić doświadczenie czasu, zarówno od strony fizycznej, jak i psychologicznej. Każde zdjęcie z tej serii jest refleksją na temat naszej złożonej, rozwijającej się relacji z technologią, kulturą i drugim człowiekiem.

Fotograf w ciekawy sposób zamienia role obserwatorów i obserwowanych. Nagle muzealne eksponaty sprawiają wrażenie, jakby obserwowały przemijanie zwiedzających.

Zobacz również: 10 rzeczy, których fotograf nie powinien robić

Autor nie pierwszy raz posługuje się tą koncepcją. Przy okazji rozmowy o serii "City Stages", w której pokazuje Nowy Jork z jedynie cieniem jego mieszkańców, wspomina :

Niekiedy fotografia jest próbą zatrzymania czasu, zaznaczenia naszej obecności: "Byłem tutaj, coś znaczę". Moje fotografie mają zupełnie inne zadanie. Pokazują kruchość i ulotny charakter naszej obecności.

Prace Pillsbury'ego zachęcają do spojrzenia na fotografowanie przestrzeni publicznej z innej, nie tak oczywistej perspektywy.

Więcej prac oraz informacje na temat wystaw i najnowszych projektów fotografa można znaleźć na jego stronie .

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Śladami współczesnego nomada „Gdzieś na znikającej ścieżce” – pochwała wiejskiego życia na zdjęciach Ivety Vaivode LOMOGRAFIA. Nie myśl! Działaj szybko! The Sochi Project. Siedmioletni dokument fotograficzno-dziennikarski "Frymografia" - ryzyk-fizyk Dramaturgia monumentalnych przestrzeni 365 portretów w 365 dni. Projekt fotograficzny Tomasza Janusza Szeremety „Lubię pozostawiać niedosyt” - fotografie z lotu ptaka Kacpra Kowalskiego Emocjonalna podróż między fotografią a literaturą Eksplodujące, ulotne piękno przypadkowości Oto co robi mama-fotograf, kiedy jej syn śpi "1001 złych uczynków", czyli cała prawda o chłopakach ze Śląska Królewski retusz z Krakowa "Lens chimping", czyli po co nam dodatkowa soczewka do obiektywu? Richard Tuschman pokazuje, jak połączyć malarstwo z fotografią Fotografia uliczna to "umiejętność machania młotkiem". Wywiad z Maciejem Jeziorkiem [cz.2] Urok fotografii analogowej, czyli kto jeszcze powiększa zdjęcia w ciemni? "Polska to fascynujący i fotogeniczny kraj podobny do Indii". Wywiad z Maciejem Jeziorkiem [cz.1] "Frymografia" - w złym jest dużo dobrego Extra bokeh, czyli freelensing doprowadzony do perfekcji? 5 analogowych aparatów fotograficznych, które chciałbym mieć Ty fotografujesz mnie, ja fotografuję ciebie "Frymografia": W sekundę dookoła świata Stigma. Dokument fotograficzny Adama Lacha, który zmieni nasze nastawienie do Romów? [wywiad]

Popularne w tym tygodniu:

Sonda Cassini jest w kosmosie już od 20 lat. Oto najlepsze zdjęcia Saturna, które zarejestrowała ”Słabe żarty i mocne zdjęcia” to specjalność Elżbiety Adamskiej vel "Nieśmigielskiej" Portretowanie z mocą natury. Fotografka wykonała zdjęcia obiektywem z... wody Kolorowa fotografia ma już 110 lat. Zobaczcie, jak wyglądały pierwsze autochromy Malarskie prace Pawła Klareckiego przeniosą was w nowy wymiar fotografii krajobrazowej Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Oto najbardziej urocze zdjęcia psów w konkursie The Kennel Club Dog Photographer of the Year Łukasz Bożycki jedynym Polakiem nagrodzonym na prestiżowym konkursie fotografii przyrodniczej ASFERICO 2017 Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Jan Kempenaers sfotografował opuszczone obiekty w dawnej Jugosławii. Wyglądają jak statki obcej cywilizacji Czy rozwój technologii fotograficznej osiągnął już swój szczyt? Czy wymyślimy coś nowego? Najpiękniejsze sceny myśliwskie i zdjęcia przyrody w konkursie im. Włodzimierza Puchalskiego