Canon 5D czy Canon 7D, czyli pełna klatka kontra matryca APS-C [wideo]

Canon 5D vs Canon 7D, czyli porównanie pełnej klatki z matrycą APS-C

Canon 5D vs Canon 7D, czyli porównanie pełnej klatki z matrycą APS-C

Przy okazji testów czy porównań często mówimy o różnych rodzajach matryc. Jeśli jeszcze nie wiecie, czym w praktyce  różnią się dwa najpopularniejsze sensory wykorzystywane w lustrzankach, to ten film jest dla Was. Dzięki porównaniu pełnoklatkowego Canona EOS 5D Mark II oraz Canon EOS 7D z sensorem typu APS-C zobaczycie, czym różnią się zdjęcia z obu korpusów oraz dwóch różnych matryc.

Canon 5D Mark II użyty w filmie Iron Man 2

Mike Collins postanowił sprawdzić w praktyce, jaka będzie różnica między dwoma matrycami o różnych rozmiarach — matrycą pełnoklatkową odpowiadającą rozmiarem klatce filmu 35 mm oraz matrycą typu APS-C, czyli tzw. crop 1,6x (w przypadku matryc stosowanych przez Canona).  Do porównania Collins wybrał dwa modele Canona: profesjonalną lustrzankę pełnoklatkową Canon EOS 5D Mark II oraz nieco tańszy, ale bardzo popularny model Canon EOS 7D.

5Dmk2/7D lens comparison test from Mike Collins on Vimeo.

5Dmk2/7D lens comparison test from Mike Collins on Vimeo.

Test został wykonany przy wykorzystaniu kilku identycznych obiektywów o ogniskowych 20 mm — 100 mm. Na koniec Collins pokazał różnicę między matrycami w przypadku obiektywu Lensbaby.

Źródło: planet5d

Zobacz również: Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia z premiery na targach Photokina 2016

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Sociomatic, czyli Instagramowy Polaroid, niebawem trafi do sprzedaży Sony A7 II - ruszyła przedsprzedaż, znamy polską cenę Dlaczego Canon EOS 6D nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy fotografa? Najciekawsze bezlusterkowce do 2000 zł Czy kolejny iPhone będzie miał aparat z dwoma obiektywami? Sony A7 II - stabilizacja pełnoklatkowej matrycy w bezlusterkowcu Kamienie milowe fotografii, które stały się kulą u nogi Nikkor 6mm f/2.8 - przykładowe zdjęcia i film z obiektywu, który widzi do tyłu Nowa matryca Sony ma oferować 16 000 kl/s. w 2K i niewiarygodną dynamikę Problem niesfornych przewodów rozwiązany Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS II USM – nowa wersja po 16 latach DxO Mark zawiedzione osiągami Canona 7D Mark II na niskich czułościach Ice Light - idealne światło w podróży zamiast softboxa DxO Optics Pro 8 do pobrania za darmo Macropod - ekstremalne narzędzie do fotografii makro Czy świat fotografii chce pozbyć się luster? Canon 50-1000 mm T5.0-8.9 z konwerterem 1,5x - rekordowy zoom x20 do filmów 4K Nowe baterie, które naładują 70% w 2 min. i wytrzymają do 20 lat. Jak to możliwe? Westcott Flex - wodoodporny panel LED, który można wyginać, jak kartkę papieru Lustrzanki sprzed lat - czy jeszcze się do czegoś nadają? Nowa, niskobudżetowa lustrzanka czy starsza, ale premium? Jaki aparat wybrać? Leica S-E - tańsza wersja średniego formatu Nowa generacja obiektywów Leica Summarit-M Leica M-A - analogowy dalmierz we współczesnym wydaniu

Popularne w tym tygodniu:

Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców DJI Spark - dron, na którego lepiej nie machać ręką Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G Ricoh WG-50 - odporny kompakt z diodami do makro dla aktywnych Fujifilm X-T2 – test trybu filmowego WD Red 10TB NAS i Red Pro 10TB - nowe, pojemne dyski od WD dedykowane do NAS-ów