Magiczny świat ślimaków Wiaczesława Miszczenki

Fotograf z Ukrainy Wiaczesława Miszczenki fascynuje się fotografią od dzieciństwa. Obiektyw swojego aparatu kieruje w stronę świata makro i odkrywa magiczne piękno... ślimaków w swoim naturalnym otoczeniu.

Ten artykuł ma 2 strony:

Wiaczesław Miszczenko tłumaczy na swojej stronie, jak to się stało, że zwrócił swoją uwagę na te urocze stworzenia: „Kiedy byłem dzieckiem, ojciec nauczył mnie zbierać grzyby w okolicy naszego domu, gdzie zawsze natrafialiśmy na różnego rodzaju owady i stworzenia". Fotograf pisze też, że wiele czasu spędzał z rodziną w weekendy na kempingach w leśnych okolicach.
© Wiaczesław Miszczenko / www.vmishchenko.com

Wiaczesław Miszczenko tłumaczy na swojej stronie, jak to się stało, że zwrócił swoją uwagę na te urocze stworzenia: „Kiedy byłem dzieckiem, ojciec nauczył mnie zbierać grzyby w okolicy naszego domu, gdzie zawsze natrafialiśmy na różnego rodzaju owady i stworzenia". Fotograf pisze też, że wiele czasu spędzał z rodziną w weekendy na kempingach w leśnych okolicach.

„Kiedy dorosłem, a moje zainteresowanie fotografią dojrzało, uznałem, że chcę uchwycić te magiczne sceny swoim aparatem" - mówi Miszczenko.
© Wiaczesław Miszczenko / www.vmishchenko.com

„Kiedy dorosłem, a moje zainteresowanie fotografią dojrzało, uznałem, że chcę uchwycić te magiczne sceny swoim aparatem" - mówi Miszczenko.

W ten sposób fotograf wykonał swoje pierwsze zdjęcie makro w wieku 10 lat.
© Wiaczesław Miszczenko / www.vmishchenko.com

W ten sposób fotograf wykonał swoje pierwsze zdjęcie makro w wieku 10 lat.

Ojciec Wiaczesława przysłużył się do jego fotograficznego rozwoju nie tylko leśnymi spacerami z synem. Ojciec pracował jako fotograf freelancer w wielu lokalnych gazetach i czuwał nad rozwojem artystycznym swojego syna.
© Wiaczesław Miszczenko / www.vmishchenko.com

Ojciec Wiaczesława przysłużył się do jego fotograficznego rozwoju nie tylko leśnymi spacerami z synem. Ojciec pracował jako fotograf freelancer w wielu lokalnych gazetach i czuwał nad rozwojem artystycznym swojego syna.

Co ciekawe, po założeniu rodziny fotografia zeszła na drugi, jeśli nie trzeci plan, a Mishchenko poświęca się obecnie głównie malarstwu.
© Wiaczesław Miszczenko / www.vmishchenko.com

Co ciekawe, po założeniu rodziny fotografia zeszła na drugi, jeśli nie trzeci plan, a Mishchenko poświęca się obecnie głównie malarstwu.

Nie przeszkodziło mu to w zdobyciu nagrody „Discovery of the Year" w prestiżowym konkursie „International Photography Wards 2014".
© Wiaczesław Miszczenko / www.vmishchenko.com

Nie przeszkodziło mu to w zdobyciu nagrody „Discovery of the Year" w prestiżowym konkursie „International Photography Wards 2014".

Zobacz również: Cytaty fotografów, które warto znać

W opisie nagrodzonego cyklu fotograf napisał: „Macrocosm - to niezwykły świat, jak ze snów. Przez wizjer aparatu wkraczam w coś wspaniałego. Wcześnie rano, kiedy jeszcze jestem pomiędzy snem a rzeczywistością, wizjer stwarza poczucie nieobecności w tym niezwykle pięknym i tajemniczym świecie. Ślimaki to malutkie stworzenia, które przyciągają mnie swoimi kształtami i zachowaniami".
© Wiaczesław Miszczenko / www.vmishchenko.com

W opisie nagrodzonego cyklu fotograf napisał: „Macrocosm - to niezwykły świat, jak ze snów. Przez wizjer aparatu wkraczam w coś wspaniałego. Wcześnie rano, kiedy jeszcze jestem pomiędzy snem a rzeczywistością, wizjer stwarza poczucie nieobecności w tym niezwykle pięknym i tajemniczym świecie. Ślimaki to malutkie stworzenia, które przyciągają mnie swoimi kształtami i zachowaniami".

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Inspiracje dokumentalne #1 Francuskie latające domy, które opowiadają niezwykłe historie „Atlas piękna", czyli portrety kobiet z 37 krajów Oniryczne czarno-białe autoportrety 24-letniej Noell Oszvald „Polaroid Kid" - amerykański nomada, który przemierzył USA pociągiem towarowym Szymon Brodziak: „Fotografia mnie nie interesuje" Słynne zdjęcia zrekonstruowane w studio Niekonwencjonalne metody i wspaniałe czarno białe zdjęcia afrykańskiej przyrody 5 sekund, które trwa ponad 3 minuty World Press Photo 2015 - oto najlepsze fotografie prasowe minionego roku Fotograficzny humor prosto z Rumunii Joanna Mrówka - zapracowana mama, która robi świetne zdjęcia podróżnicze i uliczne Danny Clinch i jego portrety laureatów Grammy zza kulis Archeologia przyszłości. Fotografie ukazują, jak Mongolia zamienia się w pustynię Ślub w stylu „Star Wars" z którego George Lucas byłby dumny Zawód: Fotosista. Wiesław Zdort i Renata Pajchel opowiadają o pracy na planie filmowym Artur Gutowski sfotografował „Rohingya" - jedną z najbardziej prześladowanych mniejszości na świecie Polacy wyróżnieni w konkursie Mobile Photography Awards 2014 Najlepsze zdjęcia roku według Królewskiego Towarzystwa Fotograficznego Piękne, nostalgiczne zdjęcia krajobrazowe Pawła Klareckiego Miasto, masa, maszyna na urbanistycznych zdjęciach Marcusa Lyona Demitologizacja idoli i fotografowanie pasji, czyli najnowszy album Danny’ego Clincha Fotografuje od roku, a jej baśniowe portrety dzieci są rozchwytywane

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Stacje metra za czasów ZSRR wyglądały przepięknie. Oto zdjęcia, które pokazują je jako prawdziwe dzieła sztuki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Techno i dragi, czyli jak wyglądają ludzie po wyjściu z najsłynniejszego klubu w Berlinie Fotograf oświadczył się pod osłoną zorzy polarnej. Zdjęcia z tego wydarzenia są przepiękne! Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Prawie 100 zdjęć ze wschodu. Alexander Petrosyan opowiedział nam o fotografowaniu na ulicach Rosji Autyzm syna jest dla niej inspiracją do robienia tych emocjonalnych zdjęć Te zdjęcia poszły za grube miliony. Oto 10 najdroższych fotografii świata Natura, czarnobiel i długi czas naświetlania nadają dramaturgii zdjęciom George’a Digalakisa Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi