Phase One XF - średni format z nowym systemem AF

Pełnoklatkowe lustrzanki typu Canon EOS 5Ds podgryzają rynek aparatów średnioformatowych. Phase One wychodzi na przeciw oczekiwaniom fotografów i ulepsza system AF w nowym aparacie XF. Poza tym pojawił się dotykowy ekran i nowe obiektywy.

Phase One XF

Phase One XF

Phase One XF

Phase One zaprezentował nowy, cyfrowy, średni format XF. Główną zaletą nowego systemu ma być ulepszony system AF o nazwie Honeybee (pszczoła Miodna), który ma przenieść aparat średnioformatowy do XXI. wieku pod względem szybkości ostrzenia.

Phase One XF

Cyfrowy średni format oferuje oczywiście świetną jakość obrazu, jednak obsługa tego typu aparatów, szczególnie pod względem systemu AF, nie oszukujmy się, jest daleko w tyle za lustrzankami i bezlusterkowcami.

Phase One XF

Nie dziwi, że Phase One postawił na nowy system AF, który został zbudowany na zupełnie nowej architekturze elektronicznej. Poza tym Phase One XF dysponuje białym światłem wspomagającym zamiast podczerwieni, co także ma przyspieszyć działanie autofokusu.

Phase One XF

Kolejną dużą nowością jest dotykowy, 3,2-calowy ekran Retina na tylnej ściance, który umozliwia nawigowanie po menu.

Zobacz również: Nikon D7100

Phase One XF

System współpracuje z nowymi przystawkami IQ3, które są dostępne w trzech rozdzielczościach 50, 60 i 80 Mpix. Wraz z wprowadzeniem nowego aparatu zaprezentowano obiektywy Schneider-Kreuznach 120 mm f/4, 35 mm f/3.5, który według zapewnień firmy udźwignie rozdzielczość aż 100 Mpix.

Oczywiście za cyfrowy, średni format trzeba słono zapłacić. Phase One XF IQ3 (50 Mpix) zaczyna się od kwoty ponad 40 000 dolarów z obiektywem 80 mm. Za 60 Mpix musimy już zapłacić prawie 42 000 dolarów, a flagowe 80 Mpix kosztuje 49 000.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Westcott Ice Light 2 - przenośne, miękkie światło ciągłe do fotografii i filmu Enfojer - ciekawy pomysł na ciemnię do smartfona Zemsta NRD po latach, czyli tryplety z przekorygowaną aberracją sferyczną Summilux-M 28 mm f/1.4 ASPH - jasny, szeroki kąt do systemu M Panasonic Lumix G7 – nowy bezlusterkowiec z filmami 4K Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR - jasny uszczelniony teleobiektyw do portretów Capture Pro - bardzo udany projekt Kickstartera Nowy Canon 50mm f/1.8 STM kontra stara pięćdziesiątka - porównanie AF i głośności Adapter Kipon Canon EF na Mikro Cztery Trzecie oferuje naprawdę szybki autofokus M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 i 8 mm Fisheye f/1.8 – najjaśniejszy fisheye i szeroki kąt Olympus OM-D E-M5 Mark II Limited Edition – 7000 sztuk tytanowej wersji kolekcjonerskiej Aktualizacja oprogramowania dla Fujifilm X-T1, która wnosi wiele ważnych poprawek Canon EF 50 mm f/1.8 STM już oficjalnie. Znamy polską cenę Ognia!!! Canon 50 mm f/1.8 STM - pierwsze zdjęcia przystępnej cenowo i jasnej pięćdziesiątki Wadliwe matryce w lustrzankach Canon EOS 750D i 760D Historia o tym, jak Sony zarabia na 40% aparatów na rynku Leica M Monochrom (typ 246) – klasyczna czerń i biel w jeszcze wyższej jakości Nowe obiektywy Zeiss do pełnoklatkowych aparatów systemu Sony A Zeiss Batis 25 mm f/2.0 i 85 mm f1.8 - stałki z autofokusem i wyświetlaczem OLED do Sony E Pentax K3 II - nowa flagowa lustrzanka od Ricoha Adobe Lightroom 6 i Lightroom CC: znamy nowe funkcje i ceny Mitakon Speedmaster 85mm f/1.2 - chiński, jasny obiektyw do portretów iPad gigantycznym ekranem aparatu dzięki Manfrotto Digital Director

Popularne w tym tygodniu:

Czy tak będzie wyglądać Canon EOS 6D Mark II? Oto pierwsze zdjęcia, specyfikacja i data premiery Sony A9 przetestowany przez DxO. Czy będzie nowy lider rankingu matryc? Meyer Optik Lydith 30 mm f/3.5 - dodaj swoim zdjęciom trochę magii Nowe wersje toreb Tenba Roadie, czyli idealne rozwiązanie do podróżowania z dużą ilością sprzętu