Sony RX100 IV - aż 16 kl./s i filmy 4K w kieszonkowej obudowie

Sony RX100 IV to nieduży kompakt z dużymi możliwościami, jak filmy w 4K i zdjęcia seryjne 16 kl/s. W małym body Sony spakowało 1-calową, 20,1-megapikselową matrycę CMOS Exmor RS, z którą współpracuje obiektyw o ekwiwalencie 24-70 mm f/1.8-2.8.

Sony RX100 IV

Sony RX100 IV

Seria aparatów Sony RX100 zyskała pozytywną reputację i od początku wyznaczała standardy w klasie małych aparatów kompaktowych z dużą matrycą. Sony RX100 IV kontynuuje te tradycje. Najnowszy model został wyposażony w 1-calową matrycę Exmor RS CMOS o rozdzielczości 20,1 megapikseli, która pracuje w tandemie z pamięcią DRAM, co ma zapewnić wyższą szybkości działania.

Aparat wykorzystuje ten sam obiektyw co poprzednik RX100 III dający ekwiwalent 24–70 mm i światło f/1.8–2.8. Zdjęcia seryjne przyspieszyły do 16 kl/s, a najkrótszy czas migawki wynosi zaledwie 1/32000 s.

Kolejną funkcją, która jest imponująca jak na tak mały aparat jest możliwość nagrywania filmów w 4K, niestety długość filmów w tej rozdzielczości jest ograniczona do 5 min. Sony RX100 IV umożliwia także filmy w zwolnionym tempie do 40x, aparat kręci 960 kl/s, 480 kl/s albo 240 kl/s. Ulepszono także system AF i wysuwany wizjer OLED, który oferuje teraz 2,35 miliona punktów, a nie 1,44 miliona, jak u poprzednika.

Sony RX100 IV ma wejść na rynek w lipcu 2015 r. w cenie 949 dolarów.

Zobacz również: Olympus OM-D E-M1 Mark II w naszych rękach. Oto 18 kl./s!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Leica Q - kompaktowa pełna klatka z obiektywem 28 mm f/1.7, autofokusem i Wi-Fi Phase One XF - średni format z nowym systemem AF Westcott Ice Light 2 - przenośne, miękkie światło ciągłe do fotografii i filmu Enfojer - ciekawy pomysł na ciemnię do smartfona Zemsta NRD po latach, czyli tryplety z przekorygowaną aberracją sferyczną Summilux-M 28 mm f/1.4 ASPH - jasny, szeroki kąt do systemu M Panasonic Lumix G7 – nowy bezlusterkowiec z filmami 4K Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR - jasny uszczelniony teleobiektyw do portretów Capture Pro - bardzo udany projekt Kickstartera Nowy Canon 50mm f/1.8 STM kontra stara pięćdziesiątka - porównanie AF i głośności Adapter Kipon Canon EF na Mikro Cztery Trzecie oferuje naprawdę szybki autofokus M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 i 8 mm Fisheye f/1.8 – najjaśniejszy fisheye i szeroki kąt Olympus OM-D E-M5 Mark II Limited Edition – 7000 sztuk tytanowej wersji kolekcjonerskiej Aktualizacja oprogramowania dla Fujifilm X-T1, która wnosi wiele ważnych poprawek Canon EF 50 mm f/1.8 STM już oficjalnie. Znamy polską cenę Ognia!!! Canon 50 mm f/1.8 STM - pierwsze zdjęcia przystępnej cenowo i jasnej pięćdziesiątki Wadliwe matryce w lustrzankach Canon EOS 750D i 760D Historia o tym, jak Sony zarabia na 40% aparatów na rynku Leica M Monochrom (typ 246) – klasyczna czerń i biel w jeszcze wyższej jakości Nowe obiektywy Zeiss do pełnoklatkowych aparatów systemu Sony A Zeiss Batis 25 mm f/2.0 i 85 mm f1.8 - stałki z autofokusem i wyświetlaczem OLED do Sony E Pentax K3 II - nowa flagowa lustrzanka od Ricoha Adobe Lightroom 6 i Lightroom CC: znamy nowe funkcje i ceny

Popularne w tym tygodniu:

Czy tak będzie wyglądać Canon EOS 6D Mark II? Oto pierwsze zdjęcia, specyfikacja i data premiery Sony A9 przetestowany przez DxO. Czy będzie nowy lider rankingu matryc? Meyer Optik Lydith 30 mm f/3.5 - dodaj swoim zdjęciom trochę magii Nowe wersje toreb Tenba Roadie, czyli idealne rozwiązanie do podróżowania z dużą ilością sprzętu