Sony A7R II – bezlusterkowiec z pełnoklatkową matrycą 42,4 Mpix BSI CMOS i filmami 4K

Sony A7R II to nowy bezlusterkowiec ze stabilizowaną, pierwszą pełnoklatkową i zarazem największą matrycą typu BSI CMOS o imponującej rozdzielczości 42,4 Mpix. Do tego mamy nowy układ AF z 399 punktami detekcji fazy, filmy 4K i większą wydajność.

Sony A7R II z wyglądu jest kopią starszego brata Sony A7 II. W porówaniu do poprzednika, nowa magnezowa obudowa ma przeprojektowany uchwyt z przodu oraz przycisk spustu migawki. Dodano także blokadę pokrętła trybów czy rozwinięto możliwości indywidualnych ustawień.

Nowością jest wizjer elektroniczny XGA OLED Tru-Finder o rozdzielczości 2,359,296 punktów, powiększeniu 0.78x i pokryciu 100%. Zastosowano w nim specjalne powłoki firmy Zeiss, które mają redukować niepożądane odbicia. Z tyłu znajduje się też 3-calowy, odchylany ekran TFT LCD o rozdzieczości 1,228,800 punktów. Nie zabrakło również współczesnego standardu do bezprzewodowej komunikacji, czyli modułu Wi-Fi oraz NFC.

Sercem bezlusterkowca Sony A7R II jest nowa pełnoklatkowa matryca BSI CMOS o imponującej rozdzielczości 42.4 Mpix bez filtra dolnoprzepustowego. Podobnie, jak w modelu A7 II, producent zastosował tu 5-osiowy system stabilizacji optycznej, której skuteczność ocenia na 4,5 EV. Warto też podkreślić, że jest to pierwszy pełnoklatkowy i zarazem największy sensor BSI CMOS, jaki do tej pory zaprezentowano. Tego typu matryce słyną z niskich szumów, co z pewnością mogło pomóc przy projektowaniu sensora z tak dużą rozdzielczością. Co więcej, dzięki temu udało się podwyższyć o dwa stopnie EV zakres natywnej czułości, która w modelu A7R II wynosi ISO 100–25600 z możliwością rozszerzenia do ISO 50–102400. Nowa konstrukcja matrycy w połączeniu z wydajnym procesorem BIONX X ma umożliwiać również sczytywanie informacji ok. 3,5x szybciej, niż w modelu A7R. Aparat ma też nowy mechanizm migawki, która ma wytrzymać do 500 000 zdjęć oraz dawać o 50% mniej wibracji w czasie zdjęć.

Japoński producent podkreśla, że nowy układ AF zastosowany w Sony A7R II pracuje o 40% szybciej, niż w modelu A7R, co jest możliwe między innymi dzięki 399 punktom detekcji fazy, 25 punktom detekcji kontrastu oraz nowym algorytmom. To połączenie umożliwia wykonywanie zdjęć z prędkością do 5 kl./s, nawet w czasie, kiedy aparat śledzi poruszający się obiekt. Co więcej, Sony A7R II umożliwia dobrą współpracę z obiektywami z mocowaniem Sony A przy wykorzystaniu przejściówek LA-EA3 lub LA-EA1. Także wtedy można korzystać z 399 punktów detekcji fazy czy trybu śledzenia poruszających się obiektów.

Interesującą nowością jest również możliwość nagrywania filmów w jakości 4K (QFHD 3840×2160), także w trybie Super 35mm (crop). Aparat oferuje zapis w kodeku XAVC S7, (100 Mbps) czy korzystanie z profesjonalnych profili Picture Profile, S-Log2 Gamma czy S-Gamut. Zmniejszając rozdzielczość do trybu HD uzyskamy także możliwość zapisu filmów przy 120 kl./s. Nie zabrakło też możliwości wypuszczania czytego sygnału HDMI.

Aparat Sony A7R II ma być dostępny na rynku w sierpniu 2015 r. w cenie sugerowanej 3200 dolarów.

Zobacz również: Sony A77 - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Sony RX100 IV - aż 16 kl./s i filmy 4K w kieszonkowej obudowie Leica Q - kompaktowa pełna klatka z obiektywem 28 mm f/1.7, autofokusem i Wi-Fi Phase One XF - średni format z nowym systemem AF Westcott Ice Light 2 - przenośne, miękkie światło ciągłe do fotografii i filmu Enfojer - ciekawy pomysł na ciemnię do smartfona Zemsta NRD po latach, czyli tryplety z przekorygowaną aberracją sferyczną Summilux-M 28 mm f/1.4 ASPH - jasny, szeroki kąt do systemu M Panasonic Lumix G7 – nowy bezlusterkowiec z filmami 4K Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR - jasny uszczelniony teleobiektyw do portretów Capture Pro - bardzo udany projekt Kickstartera Nowy Canon 50mm f/1.8 STM kontra stara pięćdziesiątka - porównanie AF i głośności Adapter Kipon Canon EF na Mikro Cztery Trzecie oferuje naprawdę szybki autofokus M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 i 8 mm Fisheye f/1.8 – najjaśniejszy fisheye i szeroki kąt Olympus OM-D E-M5 Mark II Limited Edition – 7000 sztuk tytanowej wersji kolekcjonerskiej Aktualizacja oprogramowania dla Fujifilm X-T1, która wnosi wiele ważnych poprawek Canon EF 50 mm f/1.8 STM już oficjalnie. Znamy polską cenę Ognia!!! Canon 50 mm f/1.8 STM - pierwsze zdjęcia przystępnej cenowo i jasnej pięćdziesiątki Wadliwe matryce w lustrzankach Canon EOS 750D i 760D Historia o tym, jak Sony zarabia na 40% aparatów na rynku Leica M Monochrom (typ 246) – klasyczna czerń i biel w jeszcze wyższej jakości Nowe obiektywy Zeiss do pełnoklatkowych aparatów systemu Sony A Zeiss Batis 25 mm f/2.0 i 85 mm f1.8 - stałki z autofokusem i wyświetlaczem OLED do Sony E Pentax K3 II - nowa flagowa lustrzanka od Ricoha

Popularne w tym tygodniu:

Nowy telezoom AF-P Nikkor 70-300 mm f/4.5-5.6E ED VR - obiecuje bardzo dużo za niedużo Citograph 35 mm f/8 to pancake, który zawsze robi ostre zdjęcia Leica TL2 to stylowy bezlusterkowiec, który oferuje 20 kl./s i filmy 4K Firma Godox stworzyła zewnętrzną lampę błyskową do smartfonów Wielkoformatowy podwodny aparat 8x10 cala może trafić w wasze ręce za jedyne 21 tysięcy złotych Shift Pack to uniwersalny plecak fotograficzny, który do tego dobrze wygląda