Tamron 18-200 mm F/3,5-6,3 Di II VC (Model B018) – spacerowy zoom w przystępnej cenie

Tamron 18-200 mm F/3,5-6,3 Di II VC (Model B018) to sukcesor popularnego modelu 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD Aspherical [IF] MACRO (Model A14). Poprzednik był jednym z najlepiej sprzedających się obiektywów Tamrona w ciągu ostatnich 10 lat, zatem przed następcą stoi niełatwe zadanie.

Tamron 18-200 mm F/3,5-6,3 Di II VC (Model B018)

Tamron 18-200 mm F/3,5-6,3 Di II VC (Model B018)

Obiektyw 18–200 mm VC po podpięciu do lustrzanki z matrycą APS-C daje ekwiwalent ogniskowej 28–310 mm, co sprawia, że jest to niezwykle uniwersalna konstrukcja. To typowy tzw. spacerowy zoom, obiektyw stworzony dla osób, które potrzebują jednego szkła do wszystkiego. Można nim fotografować nie tylko szerokie kadry, jak krajobrazy, ale też bliskie portrety czy nawet pokusić się o fotografię sportową czy przyrodnicza. Zaletą konstrukcji są nieduże rozmiary (długość 96,6 mm) oraz bardzo niska waga (400 g), co sprawia, że jest to najlżejszy obiektyw w swojej klasie. Niestety jest to też dosyć ciemny zoom, co jest jednak normą w tej klasie.

Konstrukcja optyczna składa się z 16 elementów ułożonych w 14 grupach w tym jedna soczewka LD (Low Dispertion) odpowiedzialna za minimalizację aberacji chromatycznej. Przysłona zbudowana jest z 7 listków. Obiektyw Tamron 18–200 mm F/3,5–6,3 Di II VC został też wyposażony w system stabilizacji obrazu. Producent nie podaje jego skuteczności. Obiektyw jest wyposażony w nowy napęd AF, który ma działać szybciej i bardziej precyzyjnie niż w poprzednim modelu. Średnica filtra wynosi 62 mm, a minimalna odległość ostrzenia to 0,5 m.

Tamron 18–200 mm F/3,5–6,3 Di II VC (Model B018) będzie dostępny na początku z mocowaniami do aparatów Canon oraz Nikon, a później także Sony. Sugerowana cena detaliczna to 899 zł.

Zobacz również: Jak dodać wyrazu oczom w portrecie?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Nowe obiektywy Nikona: 24-70 mm f/2.8E ED VR, 200-500 mm f/5.6E ED VR i 24 mm f/1.8G ED Fujifilm X-T1 IR - aparat do zastosowań specjalistycznych Pełnoklatkowa kamera Canon ME20F-SH z czułością ISO 4000000 Panasonic GX8 - napakowany technologiami Nowe obiektywy Panasonic do Mikro Cztery Trzecie Panasonic FZ300 - wypasiony superzoom ze stałym światłem f/2.8 i 4K Szeroki kąt + makro + shift, czyli Venus Laowa 15 mm f/4 Canon SPEEDLITE 430EX III-RT z bezprzewodowym błyskaniem GoPro HERO Session powrót do korzeni Nikkor DX 16-80 mm f/2.8-4 – spacerowy zoom do lustrzanek DX Nikkor 600 mm f/4 VR i 500mm f/4 VR – nowe, potężne i lżejsze teleobiektywy Nikona Tokina 24-70mm f/2.8 FX - uniwersalny, jasny zoom za 999 dolarów Wypożyczalnia A7, czyli Sony A7 dla każdego za darmo na 3 dni Najnowsze przecieki w sprawie Nikona D5: filmy 4K i czułość ISO 102 400 Sigma A 24-35 mm f/2 DG HSM - jasny, szerokokątny zoom do pełnej klatki Canon PowerShot G3 X - superzoom z dużą matrycą i manualnymi ustawieniami Duża aktualizacja Adobe Creative Cloud 2015 Hasselblad Lusso - kolejny aparat Sony w ekskluzywnej obudowie Sony RX100 IV - aż 16 kl./s i filmy 4K w kieszonkowej obudowie Sony A7R II – bezlusterkowiec z pełnoklatkową matrycą 42,4 Mpix BSI CMOS i filmami 4K Leica Q - kompaktowa pełna klatka z obiektywem 28 mm f/1.7, autofokusem i Wi-Fi Phase One XF - średni format z nowym systemem AF Westcott Ice Light 2 - przenośne, miękkie światło ciągłe do fotografii i filmu Enfojer - ciekawy pomysł na ciemnię do smartfona

Popularne w tym tygodniu:

Sony zaprezentowało reporterski aparat bezlusterkowy Sony A9 i obiektyw Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS 16 obiektywów i 52 megapiksele w kieszeni. Wiemy, jak będzie wyglądał aparat Light L16 Nikon D7500 kontra Nikon D500. Podpowiadamy, który wybrać DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie GoPro Fusion – sferyczna kamera VR, kręcąca w rozdzielczości 5.2 K. Czy to rozwiąże problemy firmy? Instax Square SQ10 pozwoli na cyfrową obróbkę i robienie zdjęć w kwadracie Panasonic TZ90 - kieszonkowy superzoom z 4K i 30-krotnym zoomem Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB Fujifilm GF 110 mm f/2 oraz 23 mm f/4 - portretówka i szeroki kąt do średniego formatu Fujifilm GFX Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona LOMOgeek, czyli Borys i przyjaciele rozmawiają o nowościach sprzętowych YI 360 VR - osobista kamera do filmów sferycznych 5,7K i streamingu 2,5K