Tak fotografowie widzą przyszłość Afryki – przegląd prac z LagosPhoto Festival

Tak fotografowie widzą przyszłość Afryki – przegląd prac z LagosPhoto Festival

Kuratorka największego afrykańskiego festiwalu fotograficznego, LagosPhoto Festival – Cristina De Middel – podczas jego szóstej edycji chciała skoncentrować się na złamaniu stereotypów krążących wokół Afryki. Festiwal odbył się w październiku w Nigerii.
Kuratorka największego afrykańskiego festiwalu fotograficznego, LagosPhoto Festival – Cristina De Middel – podczas jego szóstej edycji chciała skoncentrować się na złamaniu stereotypów krążących wokół Afryki. Festiwal odbył się w październiku w Nigerii.
Źródło zdjęć: © © Fabrice Monteiro / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Marcin Watemborski
04.12.2015 10:57, aktualizacja: 04.12.2015 11:57

Tegoroczna edycja LagosPhoto Festival koncentrowała się wokół afrykańskiego designu oraz kształtowania Afryki. Sednem było zrozumienie jak obecne społeczeństwo może wpływać na rozwój kontynentu. Prezentujemy Wam prace docenione podczas festiwalu.

W minionych latach media nagłaśniały problemy afrykańskich państw, pokazywały śmierć i choroby oraz nadchodzącą zgubę kontynentu. Dla De Middel wszystkie historie przekazywane zwykłym odbiorcą wydawały się bardzo ograniczone. Nie opowiadały o tym, czym jest Afryka ani o tym, czym może się naprawdę stać.
W minionych latach media nagłaśniały problemy afrykańskich państw, pokazywały śmierć i choroby oraz nadchodzącą zgubę kontynentu. Dla De Middel wszystkie historie przekazywane zwykłym odbiorcą wydawały się bardzo ograniczone. Nie opowiadały o tym, czym jest Afryka ani o tym, czym może się naprawdę stać.© © Omar Victor Diop and Antoine Tempé / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
„Próbowałam uniknąć typowego podejścia reporterów. Oni przeważnie koncentrują się na dramatach i nieszczęściu kontynentu" - mówi De Middel w wywiadzie dla American Photo. „Naprawdę chciałam skoncentrować się na tym, co można zmienić na rzecz lepszej przyszłości. By pokazać to przez pryzmat fotografii trzyma wykazać się większą inwencją twórczą, grać fikcją i wyobraźnią".
„Próbowałam uniknąć typowego podejścia reporterów. Oni przeważnie koncentrują się na dramatach i nieszczęściu kontynentu" - mówi De Middel w wywiadzie dla American Photo. „Naprawdę chciałam skoncentrować się na tym, co można zmienić na rzecz lepszej przyszłości. By pokazać to przez pryzmat fotografii trzyma wykazać się większą inwencją twórczą, grać fikcją i wyobraźnią".© © Patrick Willocq / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
De Middel jest doświadczona w kwestii fikcyjnych historii – przy okazji największego afrykańskiego festiwalu fotograficznego przychylnym okiem patrzyła na fotografów artystycznych, by pokazać więcej prawdy o kontynencie. Projekty pokazane na spotkaniu dotykają tematów tożsamości mieszkańców oraz koncentrują się wokół zaprzeczenia stereotypom.
De Middel jest doświadczona w kwestii fikcyjnych historii – przy okazji największego afrykańskiego festiwalu fotograficznego przychylnym okiem patrzyła na fotografów artystycznych, by pokazać więcej prawdy o kontynencie. Projekty pokazane na spotkaniu dotykają tematów tożsamości mieszkańców oraz koncentrują się wokół zaprzeczenia stereotypom.© © Andile Buka / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
„Passport” autorstwa Émilie Régnie jest wyrazem „nierealnej żądzy pokazania Zachodniej Afryki”. Materiał pokazuje jak Afryka mogłaby wyglądać, jeśli zostałaby oddzielona od stereotypów stworzonych przez dawne wpływy kolonialne. Joana Choumali natomiast przedstawia (czasem odmienne) postrzeganie piękna we współczesnej Afryce. Zaś projekt Fabrice Moneiro koncentruje się wokół problemu zanieczyszczenia Senegalu poprzez tworzenie postaci zbudowanych ze śmieci.
„Passport” autorstwa Émilie Régnie jest wyrazem „nierealnej żądzy pokazania Zachodniej Afryki”. Materiał pokazuje jak Afryka mogłaby wyglądać, jeśli zostałaby oddzielona od stereotypów stworzonych przez dawne wpływy kolonialne. Joana Choumali natomiast przedstawia (czasem odmienne) postrzeganie piękna we współczesnej Afryce. Zaś projekt Fabrice Moneiro koncentruje się wokół problemu zanieczyszczenia Senegalu poprzez tworzenie postaci zbudowanych ze śmieci.© © William Ukoh / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Ima Mfon / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Émilie Régnier / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Chris Saunders / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Daniel Donnelly / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Owise Abuzaid / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Joana Choumali / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Robin Hammond / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Namsa Leuba / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Obraz
© © Mac Pinckers and Michiel Burger / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)