Sigma 20 mm F1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe

Sigma 20 mm f/1.4 ART to obiektyw, na który wielu czekało. Ultra szeroki kąt i nieprzeciętna jasność f/1.4 tworzą z Sigma 20 mm f/1.4 ART obiektyw nie tylko do krajobrazu ale też do wielu zastosowań kreatywnych z ładnie rozmytym tłem

Sigma 20 mm f/1.4 ART + korpus Nikon D610

Sigma 20 mm f/1.4 ART + korpus Nikon D610 (© MF)

Sigma 20 mm f/1.4 ART z korpusem Nikon D610

Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Sigma 20 mm f/1.4 ART to dość duży i ciężki (950 g) obiektyw, który jednak mieści się w standardach gabarytów obiektywów o świetle f/1.4. Wzornictwo nowego obiektywu jest spójne z linią ART, czyli mamy do czynienia z oszczędnym designem, szerokim i karbowanym pierścieniem ostrości i jak przystało na szeroki kąt dużą przednią soczewkę. Przednie osłona została wykona z tworzywa sztucznego, bagnet i inne elementy obiektywy są metalowe. Obiektyw został wyprodukowany w Japonii.

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM — ultra szeroki i jasny obiektyw do pełnej klatki

Po sukcesie obiektywów 24/1.4, 35/1.4 oraz 50/1.4 Sigma Corporation kontynuuje rozwój linii ART, prezentując nowy obiektyw Sigma 20 mm F1.4 DG HSM.

Miałem przyjemność fotografować obiektywem Sigma 20 mm f/1.4 ART z korpusem Nikon D610 przez kilka dni i pierwsze wrażenia z użytkowania są bardzo pozytywne. Szybki, jasny obiektyw szerokokątny, który dzięki niedużej odległości ostrzenia — 0,276 m pozwala na różne kreatywne zastosowania. Jasność f/1.4 pozwala też na stosowanie stosunkowo niskich czułości np. w fotografii nocnej z ręki. Jedyne czego mi zabrakło to możliwości przykręcenia filtrów ND czy polaryzacyjnego.

Niedługo opublikujemy pełny test tego nietuzinkowego obiektywu, który wielu fotografów z chęcią znalazło by wśród prezentów pod choinką.

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Kilka miesięcy z Samsungiem Galaxy NX. Nowy "klasyk" ze smartfonem za plecami Zeiss Batis 25 mm f/2 - legendarna jakość w nowoczesnym wydaniu [recenzja] Sony HX90 - garść zdjęć przykładowych z Dubaju Canon EOS M10 - zdjęcia przykładowe i pierwsze wrażenia Tamron SP 35mm f/1.8 Di VC USD - nowy konkurent na mocnym rynku [recenzja] Sony a6000 jako aparat do reportażu ulicznego Leica SL - pierwsze wrażenia, zdjęcia przykładowe i porównanie z Sony A7 II Jasność, widzę jasność! – Sigma 24-35/2 [test] Trzydziestka piątka kontra trzydziestka piątka czyli Sony A7 + Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm f/2,8 ZA i Canon FD 35 mm f/2,8 Joby Gorillapod SLR-Zoom czyli małpa trzymająca lustrzankę z zoomem Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC - manualna, jasna szeroka stałka w dobrej cenie [recenzja] Lowepro DryZone BP 40L - wodoodporny plecak [recenzja] Asus ZenBook Pro UX501 jako narzędzie pracy na Fotoblogia.pl [recenzja] WD My Cloud EX2100 8 TB - domowa chmura dla wymagających fotografów [test] Fujifilm Instax mini 70 - pierwsze wrażenia z premiery Wacom Intuos Photo S - amatorski tablet zdefiniowany na nowo [test] Sony Zeiss Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS - zdjęcia przykładowe Skórzane paski fotograficzne Eupidere – elegancki i praktyczny dodatek do bezlusterkowców [recenzja] Miękki spust migawki, czyli mała rzecz a cieszy Tanie drukowanie zdjęć z Epson L800 - wrażenia z użytkowania Superzoom wagi ciężkiej, czyli Sony FE 24-240 mm f/3,5-6,3 [test] Lowepro Photo Sport BP 300 AW II - plecak fotograficzny dla aktywnych [recenzja] Canon EF 50 mm f/1.8 STM - niedroga przepustka do poważnej fotografii [recenzja] Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD - jasna, stabilizowana portretówka premium [recenzja]

Popularne w tym tygodniu:

Impossible I-1 – czy współczesny Polaroid jest chociaż zbliżony do oryginałów? [test] Voigtländer 40 mm F 2,8 Heliar - zadziwiający obiektyw! Laptop dla fotografa - jak sprawdzi się Microsoft Surface Pro 4? WD My Passport SSD - 256 GB pamięci na 41-gramowym dysku [test] 2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test]