Klasyczne portrety w twórczości Maćka Leśniaka

Zobaczcie jaka siła tkwi w krystalicznych oczach modeli uchwyconych przez kołobrzeskiego fotografa Maćka Leśniaka.

Ten artykuł ma 2 strony:

Przygoda Maćka z fotografią zaczęła się ponad 20 lat temu, kiedy dostał od ojca swój pierwszy małoobrazkowy aparat – niemiecką Prakticę. Było to wtedy tylko hobby polegające na zwykłym pstrykaniu kolejnych klatek, bez specjalnej świadomości – dla samego dźwięku podskakującego lustra.
© Maciek Leśniak / Maciek Leśniak Fotografia

Przygoda Maćka z fotografią zaczęła się ponad 20 lat temu, kiedy dostał od ojca swój pierwszy małoobrazkowy aparat – niemiecką Prakticę. Było to wtedy tylko hobby polegające na zwykłym pstrykaniu kolejnych klatek, bez specjalnej świadomości – dla samego dźwięku podskakującego lustra.

Swoją prawdziwą drogę w fotografii Leśniak odnalazł dopiero około 5 lat temu, kiedy przełamał strach  i zaczął fotografować ludzi. Szkolenie się w sztuce portretowania pokryło się z renesansem fotografii analogowej. Wcześniej Maciek fotografował używając aparatów cyfrowych – były ogólnodostępne, chociaż nie tanie. Powrót do technik tradycyjnych był świadomym wyborem.
© Maciek Leśniak / Maciek Leśniak Fotografia

Swoją prawdziwą drogę w fotografii Leśniak odnalazł dopiero około 5 lat temu, kiedy przełamał strach i zaczął fotografować ludzi. Szkolenie się w sztuce portretowania pokryło się z renesansem fotografii analogowej. Wcześniej Maciek fotografował używając aparatów cyfrowych – były ogólnodostępne, chociaż nie tanie. Powrót do technik tradycyjnych był świadomym wyborem.

Kiedy fotograf wyciągnął stare zabawki z zakurzonej szafy stwierdził, że to za mało. Maciek uwielbia stare aparaty i obiektywy – „Każdy z nich jest inny i niepowtarzalny, dodaje coś od siebie”.
© Maciek Leśniak / Maciek Leśniak Fotografia

Kiedy fotograf wyciągnął stare zabawki z zakurzonej szafy stwierdził, że to za mało. Maciek uwielbia stare aparaty i obiektywy – „Każdy z nich jest inny i niepowtarzalny, dodaje coś od siebie”.

Obecnie Leśniak fotografuje kilkoma technikami – od klasycznej małoobrazkowej czarno-białej fotografii negatywowej zaczynając na wielkoformatowej technice mokrego kolodionu kończąc. Ten tryb pracy pozwala Maćkowi zwolnić, zastanowić się nad tym, co robi i jak, bo często przygotowania do naświetlenia jednej klatki trwają bardzo długo. Spowolnienie pozwala również lepiej poznać i oswoić się z fotografowaną osobą – dzięki temu nareszcie ludzie mogą porozmawiać , nigdzie się nie spiesząc.
© Maciek Leśniak / Maciek Leśniak Fotografia

Obecnie Leśniak fotografuje kilkoma technikami – od klasycznej małoobrazkowej czarno-białej fotografii negatywowej zaczynając na wielkoformatowej technice mokrego kolodionu kończąc. Ten tryb pracy pozwala Maćkowi zwolnić, zastanowić się nad tym, co robi i jak, bo często przygotowania do naświetlenia jednej klatki trwają bardzo długo. Spowolnienie pozwala również lepiej poznać i oswoić się z fotografowaną osobą – dzięki temu nareszcie ludzie mogą porozmawiać , nigdzie się nie spiesząc.

Obcowanie z drewniano-metalowymi konstrukcjami sprawia, że fotograf czuje, że trzyma w rękach coś trwałego, z własną historią, którą chce opowiedzieć dodając zacieki lub dziwne prześwietlenia.
© Maciek Leśniak / Maciek Leśniak Fotografia

Obcowanie z drewniano-metalowymi konstrukcjami sprawia, że fotograf czuje, że trzyma w rękach coś trwałego, z własną historią, którą chce opowiedzieć dodając zacieki lub dziwne prześwietlenia.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego „Gdy wracam na szlak czuję jak cofam się do lat dzieciństwa” - bajkowe Tatry na fotografiach Jana Danka „Souvenir d’un Futur” - tajemnicze oblicze blokowisk Paryż, jakich nie znaliście Zobaczcie jak odpoczywają owoce podczas upalnych dni w Madrycie Znamy zwycięzców Black & White Spider Awards. Marek Lapis wielokrotnie wyróżniony Pełne ekspresji psie portrety autorstwa Anne Geier Nicholas Chorier i jego fotograficzny świat z poziomu latawca Dave Sandford tworzy górskie krajobrazy z fal w projekcie „Liquid Mountains" Na to jedno niesamowite ujęcie fotograf czekał 6 lat i wykonał 720 tys. prób Jonny Armstrong fotografuje zwierzęta, kiedy najmniej się tego spodziewają Sesja portretowa na tle burz i tornada? Benjamin Von Wong zrobił to bez problemu Sztuka surferska - zobacz podwójne ekspozycje Aarona Checkwooda Najpopularnieszje zdjęcia Flickr 2015 roku. Polacy wśród wyróżnionych Pomysł na reportaż ślubny: kadry z odbić Konkursu "Rozwój w obiektywie" rozstrzygnięty. Nasz autor Paweł Łączny wśród finalistów Tak fotografowie widzą przyszłość Afryki – przegląd prac z LagosPhoto Festival Zobacz jak David Oliver Lenon sprowadził rozgwieżdżone niebo do miast

Popularne w tym tygodniu:

Miesięczna podróż statkiem towarowym z przymocowanym aparatem. Zobacz 80 000 zdjęć w 10 minut Spotkanie z płonącymi wieżami w tle. Historia kontrowersyjnej fotografii Thomasa Hoepkera, która stała się symbolem Fake photos atakują, czyli jak media podchwyciły temat podniebnych selfie Jak wyglądała powojenna Warszawa w zachodniej prasie? Unikalne, nieznane zdjęcia stolicy Zdjęcia finalistów Wildlife Photographer of the Year 2017 to mistrzostwo fotografii przyrody Szymon Barylski przez miesiąc fotografował obóz dla uchodźców między Grecją, a Macedonią Najnowsze okładki TIME zostały wykonane iPhonem. Czy to naprawdę ma dziś znaczenie? Mistrzostwa Świata Bród i Wąsów 2017 – portrety posiadaczy najlepszego zarostu na świecie Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Zobacz najlepsze zdjęcia nocnego nieba w konkursie Insight Astronomy Photographer of the Year 2017 Fotografka odtworzyła obrazy Gustawa Klimta na wspaniałych zdjęciach Retusz, zbawienna brzydota i przeklęte piękno