Sigma 20 mm f/1.4 ART - bardzo jasny, bardzo szeroki i bardzo dobry [recenzja]

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM to jeden z najciekawszych obiektywów zaprezentowanych w tym roku. Sprawdziliśmy w praktyce jak sprawdza się ten super jasny i ultra szerokokątny obiektyw z systemem Nikona.

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM (© MF)

Ten artykuł ma 5 stron:


Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Sigma 20 mm f/1.4 ART to dość duży i ciężki obiektyw (950 g),który jednak mieści się w standardach gabarytów obiektywów o świetle f/1.4, które są dedykowane do pełnej klatki.

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM

Wzornictwo nowego obiektywu jest spójne z linią ART, czyli mamy do czynienia z oszczędnym designem, szerokim i karbowanym pierścieniem ostrości i, jak przystało na szeroki kąt, dużą przednią soczewką. Osłona i dekielek zostały wykonane z tworzywa sztucznego, bagnet i inne elementy obiektywu są metalowe. Obiektyw został wyprodukowany w Japonii.

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM

Sigma 20 mm f/1.4 ART został wyposażony w przedziałkę ostrości, oraz przełącznik AF/MF. Przez kształt osłony nie mamy możliwości przykręcenia filtra. Pozostają filtry typu Cokin.

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM

Konstrukcja optyczna obiektywu Sigma 20 mm F1.4 składa się z 15 elementów w 11 grupach. Przysłona ma 9 zaokrąglonych listków.

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM

Do napędu autofokusu zastosowano ultradźwiękowy silnik HSM, który pozwala na przeostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF. Całość jest zamknięta w obudowie z metalu oraz termicznie stabilnego kompozytu.

Sigma 20 mm F1.4 DG HSM
Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART
Ogniskowa 20 mm
Konstrukcja 15 elementów / 11 grup
Max. wartość przysłony f/1.4
Min. wartośc przysłony f/16
Kąt widzenia 94.5 °
Średnica filtra brak
Dystans minimalny 0,27 m
Maksymalne powiększenie 1:7.1
Stabilizacja brak
Wymiary 129.75 x 90.7 mm
Waga 950 g

 

 

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Kilka miesięcy z Samsungiem Galaxy NX. Nowy "klasyk" ze smartfonem za plecami Thule Covert DSLR - plecak miejski z pięknym wzornictwem [recenzja] Jeden dzień w Budapeszcie z obiektywem Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD [recenzja] Sigma 20 mm F1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe Zeiss Batis 25 mm f/2 - legendarna jakość w nowoczesnym wydaniu [recenzja] Sony HX90 - garść zdjęć przykładowych z Dubaju Canon EOS M10 - zdjęcia przykładowe i pierwsze wrażenia Tamron SP 35mm f/1.8 Di VC USD - nowy konkurent na mocnym rynku [recenzja] Sony a6000 jako aparat do reportażu ulicznego Leica SL - pierwsze wrażenia, zdjęcia przykładowe i porównanie z Sony A7 II Jasność, widzę jasność! – Sigma 24-35/2 [test] Trzydziestka piątka kontra trzydziestka piątka czyli Sony A7 + Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm f/2,8 ZA i Canon FD 35 mm f/2,8 Joby Gorillapod SLR-Zoom czyli małpa trzymająca lustrzankę z zoomem Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC - manualna, jasna szeroka stałka w dobrej cenie [recenzja] Lowepro DryZone BP 40L - wodoodporny plecak [recenzja] Asus ZenBook Pro UX501 jako narzędzie pracy na Fotoblogia.pl [recenzja] WD My Cloud EX2100 8 TB - domowa chmura dla wymagających fotografów [test] Fujifilm Instax mini 70 - pierwsze wrażenia z premiery Wacom Intuos Photo S - amatorski tablet zdefiniowany na nowo [test] Sony Zeiss Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS - zdjęcia przykładowe Skórzane paski fotograficzne Eupidere – elegancki i praktyczny dodatek do bezlusterkowców [recenzja] Miękki spust migawki, czyli mała rzecz a cieszy Tanie drukowanie zdjęć z Epson L800 - wrażenia z użytkowania Superzoom wagi ciężkiej, czyli Sony FE 24-240 mm f/3,5-6,3 [test]

Popularne w tym tygodniu:

Impossible I-1 – czy współczesny Polaroid jest chociaż zbliżony do oryginałów? [test] Voigtländer 40 mm F 2,8 Heliar - zadziwiający obiektyw! Laptop dla fotografa - jak sprawdzi się Microsoft Surface Pro 4? WD My Passport SSD - 256 GB pamięci na 41-gramowym dysku [test] 2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test]