Chen Man – Annie Leibovitz chińskiej fotografii mody

Chen Man – Annie Leibovitz chińskiej fotografii mody

Chen Man – Annie Leibovitz chińskiej fotografii mody
Źródło zdjęć: © © Chen Man / [Youtube](https://youtu.be/AcRPFXrISc4)
Marcin Watemborski
31.12.2015 13:25, aktualizacja: 26.07.2022 19:21

35-letnia artystka, jedna z najlepszych fotografek w Chinach – Chen Man – jest nazywana „Annie Leibovitz chińskiej fotografii mody”. Zobaczcie, skąd wziął się ten tytuł.

Chen Man urodziła się i wychowała w Pekinie. Ukończyła wydział fotografii na Głównej Akademii Sztuk Pięknych w 2005 roku. Lecz już przed końcem studiów rozpoczęła współpracę z szanghajskim magazynem modowym Vision, który jako jeden z nielicznych, o ile nie jako jedyny był w tamtych czasach dość postępowym i otwartym pismem.

Ta kolaboracja oraz kontakty, które sobie wyrobiła otworzyły jej drzwi do nowego świata. Chen Man rozpoczęła pracę z takimi tytułami jak Harper's Bazaar, Elle, Esquire, Vogue, Grazia, Madame i innymi.

Obraz
© © Chen Man / [Youtube](https://youtu.be/AcRPFXrISc4)

Na początku swojej kariery Chen Man nie była postrzegana przez fotografów jako jedna z nich. Podobnie działo się w kręgach artystycznych. Zarzucano jej porzucenie czystej formy i zbyt dużą koncentrację wokół cyfrowej manipulacji obrazem. Miało to ogromny wpływ na jej twórczość. Poczucie izolacji i odrzucenia sprawiło, że fotografka zaczęła więcej pracować ze światłem zastanym oraz ograniczyła retusz.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]

Jej zamiłowanie do fotografii beauty i glamour jest oczywiste. W swoich pracach Chen koncentruje się na pięknie azjatyckiej urody, co sprawiło, że stała się jedną z bardziej wpływowych fotografek w Chinach.

Rihanna for Harper's Bazaar China April 2015 by Chen Man (Behind The Scenes)

Portfolio Chen Man możecie zobaczyć na jej stronie internetowej.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)