Leica 100-400 mm f/4.0-6.3 - kompaktowy superteleobiektyw do systemu Mikro 4/3 w naszych rękach

Firma Panasonic zaprezentowała nowy superteleobiektyw zmiennoogniskowy Leica DG Vario-Elmar 100-400 mm f/4.0-6.3 ASPH POWER O.I.S. o stosunkowo niedużych rozmiarach oraz wadze, jak na sprzęt tej klasy. Jeszcze przed premierą w nasze ręce trafiła wczesna wersja przedprodukcyjna obiektywu.

Nowy superteleobiektyw zmiennoogniskowy jest dedykowany do systemem Mikro Cztery Trzecie. Jego zakres ogniskowych wynosi 100-400 mm (zakres 200-800 mm w przypadku aparatu 35 mm) i ma stosunkowo kompaktowe rozmiar.
© KB

Nowy superteleobiektyw zmiennoogniskowy jest dedykowany do systemem Mikro Cztery Trzecie. Jego zakres ogniskowych wynosi 100-400 mm (zakres 200-800 mm w przypadku aparatu 35 mm) i ma stosunkowo kompaktowe rozmiar.

Obiektyw waży około 985 g, a jego długość całkowita to około 171,5 mm. Konstrukcja jest odporna na wodę, błoto, pył i zachlapania, dzięki czemu można go używać w trudnych warunkach, np. w czasie podróży.
© KB

Obiektyw waży około 985 g, a jego długość całkowita to około 171,5 mm. Konstrukcja jest odporna na wodę, błoto, pył i zachlapania, dzięki czemu można go używać w trudnych warunkach, np. w czasie podróży.

Konstrukcja optyczna obiektywu Leica DG Vario-Elmar 100-400 mm f/4.0-6.3 ASPH POWER O.I.S. składa się z 20 elementów w 13 grupach, w tym z dwóch szkieł ED (o niskiej dyspersji), jednego szkła UED (o ultraniskiej dyspersji) oraz jednego asferycznego ED. Obiektyw pozwala również na wykonywanie zdjęć makro dzięki powiększeniu 0.5x (odpowiednik dla aparatu 
35 mm).
© KB

Konstrukcja optyczna obiektywu Leica DG Vario-Elmar 100-400 mm f/4.0-6.3 ASPH POWER O.I.S. składa się z 20 elementów w 13 grupach, w tym z dwóch szkieł ED (o niskiej dyspersji), jednego szkła UED (o ultraniskiej dyspersji) oraz jednego asferycznego ED. Obiektyw pozwala również na wykonywanie zdjęć makro dzięki powiększeniu 0.5x (odpowiednik dla aparatu
35 mm).

W obiektywie zastosowano wewnętrzny napęd ostrzenia oparty na silniku krokowym, co ma zapewniać płynne i ciche działanie. Jest on także kompatybilny z matrycowym systemem autofokusa o maksymalnej szybkości 240 kl./s.
© KB

W obiektywie zastosowano wewnętrzny napęd ostrzenia oparty na silniku krokowym, co ma zapewniać płynne i ciche działanie. Jest on także kompatybilny z matrycowym systemem autofokusa o maksymalnej szybkości 240 kl./s.

Ważnym elementem konstrukcji jest też system POWER O.I.S., czyli optyczna stabilizacja obrazu. Obiektyw współpracuje z systemem Dual I.S. (stabilizator obrazu), gdy zostanie zamontowany w aparacie Panasonic LUMIX DSLM DMC-GX8.
© KB

Ważnym elementem konstrukcji jest też system POWER O.I.S., czyli optyczna stabilizacja obrazu. Obiektyw współpracuje z systemem Dual I.S. (stabilizator obrazu), gdy zostanie zamontowany w aparacie Panasonic LUMIX DSLM DMC-GX8.

Konstrukcja przysłony jest złożona z dziewięciu listków, co nadaje jej okrągły kształt, który docenią miłośnicy pięknego bokeh. Pierścień blokady zoomu umożliwia jego pewne zablokowanie w wybranej pozycji.
© KB

Konstrukcja przysłony jest złożona z dziewięciu listków, co nadaje jej okrągły kształt, który docenią miłośnicy pięknego bokeh. Pierścień blokady zoomu umożliwia jego pewne zablokowanie w wybranej pozycji.

Zobacz również: Jak korzystać z narzędzi korekcji obiektywu w Adobe Photoshop?

Ciekawy rozwiązaniem jest wysuwana osłonka obiektywu oraz podpórka z możliwością schowania.
© KB

Ciekawy rozwiązaniem jest wysuwana osłonka obiektywu oraz podpórka z możliwością schowania.

© KB
© KB
© KB
© KB
© KB
© KB
© KB
© KB

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Test Sony Xperia Z5 - sprawdzamy możliwości fotograficzne flagowca Test obiektywu Nikkor AF-S 85mm f/1.8G Panasonic Lumix TZ100 i TZ80 - nowe, kieszonkowe kompakty klasy premium w naszych rękach Kilka miesięcy z Samsungiem Galaxy NX. Nowy "klasyk" ze smartfonem za plecami Canon EOS M10 - test poręcznej kostki dla początkujących fotografów Nowy wzorzec standardowego zooma? Test Nikkora 24-70 mm f/2.8E ED VR Thule Covert DSLR - plecak miejski z pięknym wzornictwem [recenzja] Vanguard Xcenior 36 – studio fotograficzne w jednej torbie Wpadł mi w ręce Zeiss, czyli teścik Distagona FE 35/1,4 Sony RX100 IV w podróży - pełny test slow-motion, filmów 4K i zdjęć z Izraela Sigma 20 mm f/1.4 ART - bardzo jasny, bardzo szeroki i bardzo dobry [recenzja] Panasonic Lumix FZ300 - test aparatu z ogniskową 600 mm, światłem f/2.8 i filmami 4K Sony A7S II - test pogromcy szumów Jeden dzień w Budapeszcie z obiektywem Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD [recenzja] Sigma 20 mm F1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe Zeiss Batis 25 mm f/2 - legendarna jakość w nowoczesnym wydaniu [recenzja] Sony HX90 - garść zdjęć przykładowych z Dubaju Canon EOS M10 - zdjęcia przykładowe i pierwsze wrażenia Tamron SP 35mm f/1.8 Di VC USD - nowy konkurent na mocnym rynku [recenzja] Sony a6000 jako aparat do reportażu ulicznego Leica SL - pierwsze wrażenia, zdjęcia przykładowe i porównanie z Sony A7 II Jasność, widzę jasność! – Sigma 24-35/2 [test] Trzydziestka piątka kontra trzydziestka piątka czyli Sony A7 + Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm f/2,8 ZA i Canon FD 35 mm f/2,8 Joby Gorillapod SLR-Zoom czyli małpa trzymająca lustrzankę z zoomem

Popularne w tym tygodniu:

2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test] Voigtländer 40 mm F 2,8 Heliar - zadziwiający obiektyw! Laptop dla fotografa - jak sprawdzi się Microsoft Surface Pro 4? WD My Passport SSD - 256 GB pamięci na 41-gramowym dysku [test]