Przemiany Nowego Jorku w erze Wielkiego Kryzysu na fotografiach Berenice Abbott

W 1935 roku w Stanach Zjednoczonych powstał projekt federalny, który miał na celu finansowanie działań artystycznych. Zobaczcie dokonania Berenice Abbott.

Ten artykuł ma 3 strony:

Era Wielkiego Kryzysu nie przyniosła tylko spadków giełdowych i ogromnej inflacji. Jednym z pozytywnych aspektów tamtego okresu był artystyczny projekt federalny, który powstał w 1935 roku.
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/

Era Wielkiego Kryzysu nie przyniosła tylko spadków giełdowych i ogromnej inflacji. Jednym z pozytywnych aspektów tamtego okresu był artystyczny projekt federalny, który powstał w 1935 roku.

Założeniami przedsięwzięcia było finansowanie projektów artystów wizualnych na terenie Stanów Zjednoczonych. Berenice Abbott, amerykańska fotografka, załapała się w roku wystartowania projektu na grant do realizacji materiału „Changing New York”.
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/

Założeniami przedsięwzięcia było finansowanie projektów artystów wizualnych na terenie Stanów Zjednoczonych. Berenice Abbott, amerykańska fotografka, załapała się w roku wystartowania projektu na grant do realizacji materiału „Changing New York”.

Dokument, którego podjęła się artystka, dotyczył przemian miasta tuż po okresie Wielkiego Kryzysu. Berenice Abbott prowadziła projekt w latach 1935-1939. W tym czasie zrobiła 305 zdjęć, które później zostały opublikowane w albumie oraz dystrybuowane po instytucjach publicznych Nowego Jorku.
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/

Dokument, którego podjęła się artystka, dotyczył przemian miasta tuż po okresie Wielkiego Kryzysu. Berenice Abbott prowadziła projekt w latach 1935-1939. W tym czasie zrobiła 305 zdjęć, które później zostały opublikowane w albumie oraz dystrybuowane po instytucjach publicznych Nowego Jorku.

Celem, który postawiła sobie artystka, było uchwycenie zróżnicowania ludzi mieszkającym na terenie Wielkiego Jabłka, miejsca, w którym się odnaleźli oraz ich codziennego życia. Wiele z jej zdjęć stanowi ostatnią dokumentację starych budynków, które stały tam nim je zbudzono i zastąpiono nowoczesnymi konstrukcjami.
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/

Celem, który postawiła sobie artystka, było uchwycenie zróżnicowania ludzi mieszkającym na terenie Wielkiego Jabłka, miejsca, w którym się odnaleźli oraz ich codziennego życia. Wiele z jej zdjęć stanowi ostatnią dokumentację starych budynków, które stały tam nim je zbudzono i zastąpiono nowoczesnymi konstrukcjami.

Zdjęcia w domenie publicznej.
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/

Zdjęcia w domenie publicznej.

© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/
© Zdjęcie w domenie publicznej / autorka: Berenice Abbott / digitalcollections.nypl.org/

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego „Gdy wracam na szlak czuję jak cofam się do lat dzieciństwa” - bajkowe Tatry na fotografiach Jana Danka Kapryśne fotografie domu i natury autorstwa Cig Harvey to coś więcej, niż codzienne kadry „Souvenir d’un Futur” - tajemnicze oblicze blokowisk Paryż, jakich nie znaliście „Nauka pływania” Alicji Brodowicz, czyli osobisty materiał o dorastaniu swojej córki DrakSpirit pokazuje swój świat w mrocznych, geometrycznych fotografiach Wybuchowe portrety tancerzy autorstwa Alexandra Yakovleva Zwycięzcy Złotych Globów 2016 w obiektywie Inez and Vinoodh Charlie Davoli stworzył surrealistyczne obrazy używając tylko iPhone'a Podróże z psem po opuszczonych zakątkach Europy 10 pięter i 10 różnych żyć w projekcie rumuńskiego fotografa Bogdana Girbovana Condom Challenge – śmieszny projekt portretowy Andreasa Varro Górskie wizje Karoliny Wadowskiej Mydlane bańki zamrożone w Warszawie Mroźna noc w Chicago - uliczne ujęcia Satoki Nagata Piękno płatków śniegu uwiecznione przez Dona Komarechkę

Popularne w tym tygodniu:

Królewski retusz z Krakowa Śpiące kaszaloty spermacetowe uchwycone w otchłani morza. Fantastyczne zdjęcia pełne głębi Izabela Urbaniak dokumentuje beztroskie chwile spędzone z dziećmi - bez smartfonów i komputera Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie Dzikie zwierzęta wcale nie są takie straszne. Oto najzabawniejsze zdjęcia z konkursu Comedy Wildlife Photography Award Liczy się spotkanie i to co z niego wynika, a nie tylko zdjęcia. Tomek Liboska pokazuje historie ludzi z Górnego Śląska To gorsze niż śmierć. Trudna historia ofiar ataków kwasem w Wietnamie Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Dronestagram 2017, czyli zdjęcia z bardzo wysokiego poziomu Od jednego opuszczonego domu w górach do drugiego. Z aparatem wielkoformatowym Fran Mart pokazał piękno szkockiej natury z bardzo bliska Dwóch Polaków wśród zwycięzców prestiżowego konkursu Magnum Photography Awards 2017