Steve McCurry fotografował wojny, teraz przygotował sesję dla Valentino

Steve McCurry, fotograf znany z licznych okładek National Geographic oraz świetnych reportaży wojennych postanowił podjąć się czegoś nowego. Sfotografował on modelki na potrzeby nowej kampanii domu mocy Valentino. Zobaczcie jak fotoreporter odnalazł się w roli fotografa mody.

© Steve McCurry / www.valentino.com

W zeszłym roku pisaliśmy o Steve'ie McCurrym w kontekście jego wystawy w Leica Gallery oraz o nim, jako świadku zamachów w Paryżu. Tym razem fotoreporter zaskoczył nas czymś zupełnie innym – czyżby zmiana branży nadchodziła dla niego wielkimi krokami?

Wielokrotnie nagradzany na World Press Photo fotograf podjął się realizacji kampanii reklamowej dla domu mody Valentino, znanego ze swojej elegancji oraz szyku. Celem zleceniodawców było pokazanie emocji związanych z afrykańską kulturą oraz piękna charakterystycznego dla tego regionu.

W połączeniu z chęcią pokazania elegancji, piękna oraz wrażenia podróży przez Steve'a powstała kolekcja zdjęć przedstawiających modę w estetyce „kronikarza odległych kultur”, jak nazywają fotografa dyrektorzy kreatywni Valentino.

Kampania odrzuca emanowanie seksem typowe dla zdjęć mody. Artysta zdecydował się na ukazanie piękna wewnętrznego fotografowanych osób opatrzone krojami znanej firmy na tle masajskiej wioski. Sesja odbyła się w kenijskim Parku Narodowym Amboseli, gdzie doszło do swoistego zderzenia kultur zachodniej oraz rdzennie afrykańskiej.

Zobacz również: Jak korzystać z narzędzi zaznaczania w Adobe Photosop?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego „Gdy wracam na szlak czuję jak cofam się do lat dzieciństwa” - bajkowe Tatry na fotografiach Jana Danka Przemiany Nowego Jorku w erze Wielkiego Kryzysu na fotografiach Berenice Abbott Kapryśne fotografie domu i natury autorstwa Cig Harvey to coś więcej, niż codzienne kadry „Souvenir d’un Futur” - tajemnicze oblicze blokowisk Paryż, jakich nie znaliście „Nauka pływania” Alicji Brodowicz, czyli osobisty materiał o dorastaniu swojej córki DrakSpirit pokazuje swój świat w mrocznych, geometrycznych fotografiach Znamy zwycięzców konkursu Hasselblad Masters 2016 Powietrzny flash, czyli jak zrobić dobre zdjęcie skoczkowi w Wingsuit'cie Wybuchowe portrety tancerzy autorstwa Alexandra Yakovleva 136-letni obiektyw i nowoczesny Sony A7 II. Jaki jest rezultat takiego połączenia? Zwycięzcy Złotych Globów 2016 w obiektywie Inez and Vinoodh Charlie Davoli stworzył surrealistyczne obrazy używając tylko iPhone'a Podróże z psem po opuszczonych zakątkach Europy 10 pięter i 10 różnych żyć w projekcie rumuńskiego fotografa Bogdana Girbovana Condom Challenge – śmieszny projekt portretowy Andreasa Varro Górskie wizje Karoliny Wadowskiej Mydlane bańki zamrożone w Warszawie Mroźna noc w Chicago - uliczne ujęcia Satoki Nagata Piękno płatków śniegu uwiecznione przez Dona Komarechkę

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Stacje metra za czasów ZSRR wyglądały przepięknie. Oto zdjęcia, które pokazują je jako prawdziwe dzieła sztuki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Techno i dragi, czyli jak wyglądają ludzie po wyjściu z najsłynniejszego klubu w Berlinie Fotograf oświadczył się pod osłoną zorzy polarnej. Zdjęcia z tego wydarzenia są przepiękne! Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Prawie 100 zdjęć ze wschodu. Alexander Petrosyan opowiedział nam o fotografowaniu na ulicach Rosji Autyzm syna jest dla niej inspiracją do robienia tych emocjonalnych zdjęć Te zdjęcia poszły za grube miliony. Oto 10 najdroższych fotografii świata Natura, czarnobiel i długi czas naświetlania nadają dramaturgii zdjęciom George’a Digalakisa Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi