Powrót do dziecięcych marzeń w projekcie "Roof Runners" Michaela O. Snydera

Fotografie Michaela O. Snydera godzą ze sobą sporty ekstremalne, artystyczny motyw przemijania oraz czarno-białą estetykę obrazu. Dodatkowy wydźwięk nadaje temu wszystkiemu zamknięcie w przestrzeni miejskiej.

Ten artykuł ma 2 strony:

Michael O. Snyder koncentruje swoje prace wokół problemów społecznych. Traktuje to bardzo poważnie. Od czasu kiedy był dzieckiem uwielbiał różne historie. W pracy fotografa ważniejsze od dobrania odpowiednich parametrów jest jej opowiedzenie.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Michael O. Snyder koncentruje swoje prace wokół problemów społecznych. Traktuje to bardzo poważnie. Od czasu kiedy był dzieckiem uwielbiał różne historie. W pracy fotografa ważniejsze od dobrania odpowiednich parametrów jest jej opowiedzenie.

Bycie za obiektywem jest dla artysty pewnego rodzaju wolnością oraz możliwością do stworzenia czegoś szczerego z innym człowiekiem. A tam gdzie szczerość jest intymność – jest to pole do popisu dla artystycznej części samego fotografa. W projekcie „Roof Runners” odnosi się dziecięcych zabaw – czegoś nieodpowiedzialnego, nieprzemyślanego.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Bycie za obiektywem jest dla artysty pewnego rodzaju wolnością oraz możliwością do stworzenia czegoś szczerego z innym człowiekiem. A tam gdzie szczerość jest intymność – jest to pole do popisu dla artystycznej części samego fotografa. W projekcie „Roof Runners” odnosi się dziecięcych zabaw – czegoś nieodpowiedzialnego, nieprzemyślanego.

Fotografa od dzieciństwa męczyła choroba lokomocyjna (i wciąż męczy!). Kiedy jego starsze rodzeństwo było już zdolne do tego, by czytać albo grać w gry wideo podczas długich podróży, Michael, by zwalczyć nudę musiał patrzeć w okno.  Często wyobrażał sobie siebie jako biegacza, który przemierza dachy i przeskakuje z jednego budynku na drugi z ogromną prędkością. W tym projekcie odtwarza swoje dziecięce marzenia.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Fotografa od dzieciństwa męczyła choroba lokomocyjna (i wciąż męczy!). Kiedy jego starsze rodzeństwo było już zdolne do tego, by czytać albo grać w gry wideo podczas długich podróży, Michael, by zwalczyć nudę musiał patrzeć w okno. Często wyobrażał sobie siebie jako biegacza, który przemierza dachy i przeskakuje z jednego budynku na drugi z ogromną prędkością. W tym projekcie odtwarza swoje dziecięce marzenia.

Zdjęcia do projektu zostały wykonane w Columbia Heights – dzielnicy Waszyngtonu w lecie 2015 roku. By uchwycić wszystkie zaplanowane kadry, skoki oraz połączyć wszystko razem fotograf musiał poświęcić około miesiąca nieustannej pracy. Wykorzystał do tego korpus Canon EOS 5D Mark III z obiektywem Canon EF 24-70 mm f/2.8 II USM L.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Zdjęcia do projektu zostały wykonane w Columbia Heights – dzielnicy Waszyngtonu w lecie 2015 roku. By uchwycić wszystkie zaplanowane kadry, skoki oraz połączyć wszystko razem fotograf musiał poświęcić około miesiąca nieustannej pracy. Wykorzystał do tego korpus Canon EOS 5D Mark III z obiektywem Canon EF 24-70 mm f/2.8 II USM L.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego „Gdy wracam na szlak czuję jak cofam się do lat dzieciństwa” - bajkowe Tatry na fotografiach Jana Danka "To ciekawe doświadczenie z pogranicza sztuki i techniki" - mówi Jarosław Macierewicz o malowaniu światłem Codzienne życie Korei Południowej w minimalistycznej estetyce Ann Lee Te surrealistyczne portrety z rekinami to nie fotomontaż „Nie można być tylko fotografem – musisz dowiedzieć się, kim jesteś”. Te słowa widać w zdjęciach Kilimanjaro Błażejewskiego Gruzja z perspektywy lotu ptaka w obiektywie Dito Tediashviliego Emocjonalne czarno-białe portrety zwierząt w twórczości Wolfa Ademeita Przemiany Nowego Jorku w erze Wielkiego Kryzysu na fotografiach Berenice Abbott Kapryśne fotografie domu i natury autorstwa Cig Harvey to coś więcej, niż codzienne kadry Od Wrocławia przez Haiti po krańce świata - fotografie dokumentalne Pawła Łącznego Inspiracje dokumentalne #11 Zachwycające symetryczne kształty na zdjęciach z całego świata Unikalne piękno piegowatych ludzi na portretach Brocka Elbanka „Souvenir d’un Futur” - tajemnicze oblicze blokowisk Paryż, jakich nie znaliście Hiroaki Hasumi przedstawia piękno Japonii w projekcie "Nippon" „Nauka pływania” Alicji Brodowicz, czyli osobisty materiał o dorastaniu swojej córki

Popularne w tym tygodniu:

Sonda Cassini jest w kosmosie już od 20 lat. Oto najlepsze zdjęcia Saturna, które zarejestrowała ”Słabe żarty i mocne zdjęcia” to specjalność Elżbiety Adamskiej vel "Nieśmigielskiej" Portretowanie z mocą natury. Fotografka wykonała zdjęcia obiektywem z... wody "Hello, Is This Planet Earth" - zachwycające zdjęcia z orbity Ziemi Kolorowa fotografia ma już 110 lat. Zobaczcie, jak wyglądały pierwsze autochromy Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Malarskie prace Pawła Klareckiego przeniosą was w nowy wymiar fotografii krajobrazowej Oto najbardziej urocze zdjęcia psów w konkursie The Kennel Club Dog Photographer of the Year Łukasz Bożycki jedynym Polakiem nagrodzonym na prestiżowym konkursie fotografii przyrodniczej ASFERICO 2017 Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Jan Kempenaers sfotografował opuszczone obiekty w dawnej Jugosławii. Wyglądają jak statki obcej cywilizacji Czy rozwój technologii fotograficznej osiągnął już swój szczyt? Czy wymyślimy coś nowego?