Powrót do dziecięcych marzeń w projekcie "Roof Runners" Michaela O. Snydera

Fotografie Michaela O. Snydera godzą ze sobą sporty ekstremalne, artystyczny motyw przemijania oraz czarno-białą estetykę obrazu. Dodatkowy wydźwięk nadaje temu wszystkiemu zamknięcie w przestrzeni miejskiej.

Ten artykuł ma 2 strony:

Michael O. Snyder koncentruje swoje prace wokół problemów społecznych. Traktuje to bardzo poważnie. Od czasu kiedy był dzieckiem uwielbiał różne historie. W pracy fotografa ważniejsze od dobrania odpowiednich parametrów jest jej opowiedzenie.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Michael O. Snyder koncentruje swoje prace wokół problemów społecznych. Traktuje to bardzo poważnie. Od czasu kiedy był dzieckiem uwielbiał różne historie. W pracy fotografa ważniejsze od dobrania odpowiednich parametrów jest jej opowiedzenie.

Bycie za obiektywem jest dla artysty pewnego rodzaju wolnością oraz możliwością do stworzenia czegoś szczerego z innym człowiekiem. A tam gdzie szczerość jest intymność – jest to pole do popisu dla artystycznej części samego fotografa. W projekcie „Roof Runners” odnosi się dziecięcych zabaw – czegoś nieodpowiedzialnego, nieprzemyślanego.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Bycie za obiektywem jest dla artysty pewnego rodzaju wolnością oraz możliwością do stworzenia czegoś szczerego z innym człowiekiem. A tam gdzie szczerość jest intymność – jest to pole do popisu dla artystycznej części samego fotografa. W projekcie „Roof Runners” odnosi się dziecięcych zabaw – czegoś nieodpowiedzialnego, nieprzemyślanego.

Fotografa od dzieciństwa męczyła choroba lokomocyjna (i wciąż męczy!). Kiedy jego starsze rodzeństwo było już zdolne do tego, by czytać albo grać w gry wideo podczas długich podróży, Michael, by zwalczyć nudę musiał patrzeć w okno.  Często wyobrażał sobie siebie jako biegacza, który przemierza dachy i przeskakuje z jednego budynku na drugi z ogromną prędkością. W tym projekcie odtwarza swoje dziecięce marzenia.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Fotografa od dzieciństwa męczyła choroba lokomocyjna (i wciąż męczy!). Kiedy jego starsze rodzeństwo było już zdolne do tego, by czytać albo grać w gry wideo podczas długich podróży, Michael, by zwalczyć nudę musiał patrzeć w okno. Często wyobrażał sobie siebie jako biegacza, który przemierza dachy i przeskakuje z jednego budynku na drugi z ogromną prędkością. W tym projekcie odtwarza swoje dziecięce marzenia.

Zdjęcia do projektu zostały wykonane w Columbia Heights – dzielnicy Waszyngtonu w lecie 2015 roku. By uchwycić wszystkie zaplanowane kadry, skoki oraz połączyć wszystko razem fotograf musiał poświęcić około miesiąca nieustannej pracy. Wykorzystał do tego korpus Canon EOS 5D Mark III z obiektywem Canon EF 24-70 mm f/2.8 II USM L.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Zdjęcia do projektu zostały wykonane w Columbia Heights – dzielnicy Waszyngtonu w lecie 2015 roku. By uchwycić wszystkie zaplanowane kadry, skoki oraz połączyć wszystko razem fotograf musiał poświęcić około miesiąca nieustannej pracy. Wykorzystał do tego korpus Canon EOS 5D Mark III z obiektywem Canon EF 24-70 mm f/2.8 II USM L.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Michael O. Snyder / www.michaelosnyder.com

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego „Gdy wracam na szlak czuję jak cofam się do lat dzieciństwa” - bajkowe Tatry na fotografiach Jana Danka "To ciekawe doświadczenie z pogranicza sztuki i techniki" - mówi Jarosław Macierewicz o malowaniu światłem Codzienne życie Korei Południowej w minimalistycznej estetyce Ann Lee Te surrealistyczne portrety z rekinami to nie fotomontaż Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym „Nie można być tylko fotografem – musisz dowiedzieć się, kim jesteś”. Te słowa widać w zdjęciach Kilimanjaro Błażejewskiego Gruzja z perspektywy lotu ptaka w obiektywie Dito Tediashviliego Emocjonalne czarno-białe portrety zwierząt w twórczości Wolfa Ademeita Przemiany Nowego Jorku w erze Wielkiego Kryzysu na fotografiach Berenice Abbott Kapryśne fotografie domu i natury autorstwa Cig Harvey to coś więcej, niż codzienne kadry Od Wrocławia przez Haiti po krańce świata - fotografie dokumentalne Pawła Łącznego Inspiracje dokumentalne #11 Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przez aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Zachwycające symetryczne kształty na zdjęciach z całego świata Unikalne piękno piegowatych ludzi na portretach Brocka Elbanka „Souvenir d’un Futur” - tajemnicze oblicze blokowisk Paryż, jakich nie znaliście Hiroaki Hasumi przedstawia piękno Japonii w projekcie "Nippon" „Nauka pływania” Alicji Brodowicz, czyli osobisty materiał o dorastaniu swojej córki DrakSpirit pokazuje swój świat w mrocznych, geometrycznych fotografiach

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Stacje metra za czasów ZSRR wyglądały przepięknie. Oto zdjęcia, które pokazują je jako prawdziwe dzieła sztuki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Prawie 100 zdjęć ze wschodu. Alexander Petrosyan opowiedział nam o fotografowaniu na ulicach Rosji Te zdjęcia poszły za grube miliony. Oto 10 najdroższych fotografii świata Jak wyglądaliby ludzie, gdyby mieli symetryczne twarze? Natura, czarnobiel i długi czas naświetlania nadają dramaturgii zdjęciom George’a Digalakisa Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi Jesteś dobrym fotografem? Sprawdź, czy potrafisz poprawnie rozpoznać kolory w 4 testach Ewa Ćwikła: "Gdy fotografuję, otwieram się na świat i daję z siebie wszystko"