Fujifilm X-Pro2 - test flagowca łączącego tradycję z nowoczesnością

Fujifilm X-Pro2 to nowy flagowy aparat Fujifilm, więc oczekiwania są bardzo duże. Nowa matryca, ulepszony system AF, hybrydowy wizjer optyczny i elektroniczny oraz nowości ergonomiczne powinny pozwolić na konkurowanie z najlepszymi lustrzankami i innymi aparatami z matrycą APS-C. Szczególnie, że za sam korpus musimy zapłacić ponad 7500 zł, co czyni z X-Pro2 jeden z droższych aparatów z matrycą APS-C.

Fujifilm X-Pro2

Fujifilm X-Pro2 (© MF)

Ten artykuł ma 6 stron:

Specyfikacja

Cztery lata, po zaprezentowaniu modelu X-Pro1, czekaliśmy na jego bezpośredniego następcę X-Pro2, w którym zmianie uległy prawie wszystkie najważniejsze elementy. Fujifilm X-Pro2 to aparat cyfrowy w stylu dalmierzy, który działa trochę jak dalmierz, dzięki zastosowaniu wizjera optycznego współpracującego z wizjerem elektronicznym.

Fujifilm X-Pro2

Dotychczas najwyżej plasowanym modelem w ofercie Fujifilm był X-T1, czyli bezlusterkowiec bardziej przypominający lustrzankę z wizjerem elektronicznym. X-Pro2 przewyższa go jednak pod wieloma względami i nie mówię tylko o hybrydowym wizjerze optycznym i elektronicznym.

Fujifilm X-T1 – wyrachowany profesjonalista bez lustra [test]

Chociaż Fujifilm X-T1 nie ma lustra, w praktyce jest pełnoprawnym konkurentem dla lustrzanek. Po teście mogę nawet powiedzieć, że zapowiada się na…

Fujifilm X-Pro2

Fujifilm X-Pro2 przede wszystkim oferuje 24-megapikselową matrycę X-Trans COMS III w rozmiarze APS-C. Poza tym ma ulepszony system AF, najkrótszy czas mechanicznej migawki 1/8000 s i wybierak do bezpośredniej obsługi punktów AF. Jedyne, czego brakuje w X-Pro2, a co znajduje się w X-T1, to funkcja automatycznych panoram.

Fujifilm X-Pro2 — specyfikacja
   
Rodzaj: bezlusterkowiec
Matryca: X-Trans CMOS III APS-C (23,5 x 15,7 mm)
Rozdzielczość: 24 Mpix APS-C,
Czułość: ISO 100–51200
Zdjęcia seryjne: 8 kl./s
Filmy: Full HD (60, 50, 30, 25, 24 fps), HD (60, 50, 30, 25, 24 fps)
Stabilizacja: brak w korpusie
Formaty zapisu: JPEG, RAW, RAW+JPEG
Rozdzielczość: 6000 x 4000 px
Pomiar światła: TTL 256 stef pomiaru, matrycowy, centralnie ważony, punktowy
Autofokus: hybrydowy detekcja fazy i kontrastu, 77-punktowy
Tryby pracy AF: auto, pojedynczy, ciągły, ręczny
Wizjer: hybrydowy optyczny (0,36x, 0,6x, 92% krycia) i elektroniczny (2,36 mln. punktów, 100% krycia)
Wyświetlacz: 3-calowy, 1.620.000 punktów
Synchronizacja: 1/250 s
Stopka hot-shoe: tak
Karta pamięci: SD/SDHC/SDXC
Zasilanie: akumulator litowo-jonowy NP-W126 (wydajność ok. 250–350 zdjęć)
Złącza:

wyjście HDMI typu D, USB 2.0 (mikro-B), wejście mikrofonu, złącze X-synch, wyjście zdalnego sterowania

Uszczelnienia: Tak 61 uszczelnienia
Wymiary:

141 x 83 x 56 mm

Waga: ok. 495 g (z akumulatorem)
Data premiery: styczeń 2016 r.
Cena w dniu premiery: 1699 USD — korpus
 

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy bezlusterkowców

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Zeiss Batis 85 mm f/1,8 [test] Nikkor 24-70 mm f/2.8E ED VR - zoom na maksa? [recenzja] Zeiss Batis 85 mm f/1.8 - test portretówki do Sony A7 3 poradniki o fotografii portretowej M.Zuiko Digital ED 300 mm 1:4 PRO - moje pierwsze wrażenia z fotografowania w terenie Fujifilm X70, czyli kieszonkowe APS-C. Moje pierwsze wrażenia i zdjęcia Fujifilm X-Pro2 - współczesny dalmierz w naszych rękach Test Sony Xperia Z5 - sprawdzamy możliwości fotograficzne flagowca Pentax K-3 II - twardy zawodnik do fotografowania w plenerze [test] Test obiektywu Nikkor AF-S 85mm f/1.8G Zeiss ExoLens Mutar - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe DJI Osmo - jak sprawuje się kamera ze zintegrowanym gimbalem? Pierwsze wrażenia Sony Action Cam HDR-AS50 - pierwsze wrażenia o nowej kamerze sportowej Pentax-D FA 24-70 mm f/2.8 ED SDM WR - pierwsze wrażenia i przykładowe zdjęcia z nowego obiektywu Nikon D5 - pierwsze wrażenia z premiery Nikon D500 - pierwsze wrażenia z Las Vegas Leica 100-400 mm f/4.0-6.3 - kompaktowy superteleobiektyw do systemu Mikro 4/3 w naszych rękach Panasonic Lumix TZ100 i TZ80 - nowe, kieszonkowe kompakty klasy premium w naszych rękach Kilka miesięcy z Samsungiem Galaxy NX. Nowy "klasyk" ze smartfonem za plecami Canon EOS M10 - test poręcznej kostki dla początkujących fotografów Nowy wzorzec standardowego zooma? Test Nikkora 24-70 mm f/2.8E ED VR Thule Covert DSLR - plecak miejski z pięknym wzornictwem [recenzja] Vanguard Xcenior 36 – studio fotograficzne w jednej torbie Wpadł mi w ręce Zeiss, czyli teścik Distagona FE 35/1,4

Popularne w tym tygodniu:

Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego