"Ważne są wygodne buty", czyli czego potrzebuje Bartek Trybus w fotografii ulicznej

"Ważne są wygodne buty", czyli czego potrzebuje Bartek Trybus w fotografii ulicznej

Bartek Trybus rozpoczął swoją przygodę ze zdjęciami stosunkowo niedawno, bo w 2011 roku. Wszystko miało swój początek w oglądaniu prac Joela Meyerowitza i Elliota Erwitta, co zaciekawiło młodego fotografa jeszcze bardziej.
Bartek Trybus rozpoczął swoją przygodę ze zdjęciami stosunkowo niedawno, bo w 2011 roku. Wszystko miało swój początek w oglądaniu prac Joela Meyerowitza i Elliota Erwitta, co zaciekawiło młodego fotografa jeszcze bardziej.
Źródło zdjęć: © © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Marcin Watemborski
27.01.2016 12:07, aktualizacja: 27.01.2016 13:07

Bartek ma dopiero 23 lata, a już osiąga sukcesy na arenie międzynarodowych konkursów o tematyce fotografii ulicznej. Dzisiaj prezentujemy wam część jego dorobku twórczego.

Później zainteresował się tematem mocniej – zaczął zgłębiać fotografię uliczną z lat 70. i 80. XX wieku. Przełomem w jego myśleniu była chwila kiedy zapoznał się ze zdjęciami fotografów polskiego kolektywu Un-posed oraz brytyjskiego In-public.
Później zainteresował się tematem mocniej – zaczął zgłębiać fotografię uliczną z lat 70. i 80. XX wieku. Przełomem w jego myśleniu była chwila kiedy zapoznał się ze zdjęciami fotografów polskiego kolektywu Un-posed oraz brytyjskiego In-public.© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Od 5 lat Bartek nie rozstaje się z aparatem. Dokumentuje życie na polskich ulicach – stara się wychwycić niecodzienne i dziwne sytuacje, na które nie zwracamy uwagi przechodząc obok.
Od 5 lat Bartek nie rozstaje się z aparatem. Dokumentuje życie na polskich ulicach – stara się wychwycić niecodzienne i dziwne sytuacje, na które nie zwracamy uwagi przechodząc obok.© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Młody fotograf potrafi wtopić się w tłum będąc tuż obok, a nawet w jego centrum. Jego zdjęcia są wizualnym dziennikiem, gdzie każda karda została zatrzymana przez spust migawki w ułamku sekundy.
Młody fotograf potrafi wtopić się w tłum będąc tuż obok, a nawet w jego centrum. Jego zdjęcia są wizualnym dziennikiem, gdzie każda karda została zatrzymana przez spust migawki w ułamku sekundy.© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Ulice żyją własnym życiem. Okoliczności do robienia zdjęć są tutaj nad wyraz trudne. Nigdy nie wiesz, kiedy pojawi się moment, w którym zrobisz zdjęcie. Musisz być zawsze gotowy do akcji - mówi Bartek dla Fotoblogii. - Czekam na decydujący moment – w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Sekunda może mieć ogromny wpływ na scenę i opowiedzieć nową historię - dodaje fotograf.
Ulice żyją własnym życiem. Okoliczności do robienia zdjęć są tutaj nad wyraz trudne. Nigdy nie wiesz, kiedy pojawi się moment, w którym zrobisz zdjęcie. Musisz być zawsze gotowy do akcji - mówi Bartek dla Fotoblogii. - Czekam na decydujący moment – w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Sekunda może mieć ogromny wpływ na scenę i opowiedzieć nową historię - dodaje fotograf.© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
W fotografii ulicznej oprócz refleksu trzeba mieć dużo szczęścia, żeby trafić na właściwą chwilę. Oczywiście ważniejsza jest umiejętność obserwacji i próba przewidywania tego, co może się stać – każdy fotograf uliczny musi umieć kreować rzeczywistość, wyobrażać sobie potencjalne scenariusze.
W fotografii ulicznej oprócz refleksu trzeba mieć dużo szczęścia, żeby trafić na właściwą chwilę. Oczywiście ważniejsza jest umiejętność obserwacji i próba przewidywania tego, co może się stać – każdy fotograf uliczny musi umieć kreować rzeczywistość, wyobrażać sobie potencjalne scenariusze.© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Na ulicy nie jest ważny sprzęt – ważny jest fotograf i to, co ma w głowie. Radą Bartka dla fotografów rozpoczynających swoją przygodę ze streetem jest „oglądanie i analizowanie twórczości innych fotografów, którzy wpłynęli na fotografię uliczną”. Głównie po to, by zrozumieć sens tej dziedziny fotografii.
Na ulicy nie jest ważny sprzęt – ważny jest fotograf i to, co ma w głowie. Radą Bartka dla fotografów rozpoczynających swoją przygodę ze streetem jest „oglądanie i analizowanie twórczości innych fotografów, którzy wpłynęli na fotografię uliczną”. Głównie po to, by zrozumieć sens tej dziedziny fotografii.© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Dodatkowo dla Bartka ważne są: wygodne buty, dużo czasu spędzonego na ulicach miasta oraz doskonalenie umiejętności obserwowania świata.
Dodatkowo dla Bartka ważne są: wygodne buty, dużo czasu spędzonego na ulicach miasta oraz doskonalenie umiejętności obserwowania świata.© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Obraz
© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Obraz
© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Obraz
© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Obraz
© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Obraz
© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Obraz
© © Bartosz Trybus / [www.bartosztrybus.pl](http://www.bartosztrybus.pl/)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)