"Ważne są wygodne buty", czyli czego potrzebuje Bartek Trybus w fotografii ulicznej

Bartek ma dopiero 23 lata, a już osiąga sukcesy na arenie międzynarodowych konkursów o tematyce fotografii ulicznej. Dzisiaj prezentujemy wam część jego dorobku twórczego.

Bartek Trybus rozpoczął swoją przygodę ze zdjęciami stosunkowo niedawno, bo w 2011 roku. Wszystko miało swój początek w oglądaniu prac Joela Meyerowitza i Elliota Erwitta, co zaciekawiło młodego fotografa jeszcze bardziej.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

Bartek Trybus rozpoczął swoją przygodę ze zdjęciami stosunkowo niedawno, bo w 2011 roku. Wszystko miało swój początek w oglądaniu prac Joela Meyerowitza i Elliota Erwitta, co zaciekawiło młodego fotografa jeszcze bardziej.

Później zainteresował się tematem mocniej – zaczął zgłębiać fotografię uliczną z lat 70. i 80. XX wieku. Przełomem w jego myśleniu była chwila kiedy zapoznał się ze zdjęciami fotografów polskiego kolektywu Un-posed oraz brytyjskiego In-public.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

Później zainteresował się tematem mocniej – zaczął zgłębiać fotografię uliczną z lat 70. i 80. XX wieku. Przełomem w jego myśleniu była chwila kiedy zapoznał się ze zdjęciami fotografów polskiego kolektywu Un-posed oraz brytyjskiego In-public.

Od 5 lat Bartek nie rozstaje się z aparatem. Dokumentuje życie na polskich ulicach – stara się wychwycić niecodzienne i dziwne sytuacje, na które nie zwracamy uwagi przechodząc obok.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

Od 5 lat Bartek nie rozstaje się z aparatem. Dokumentuje życie na polskich ulicach – stara się wychwycić niecodzienne i dziwne sytuacje, na które nie zwracamy uwagi przechodząc obok.

Młody fotograf potrafi wtopić się w tłum będąc tuż obok, a nawet w jego centrum. Jego zdjęcia są wizualnym dziennikiem, gdzie każda karda została zatrzymana przez spust migawki w ułamku sekundy.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

Młody fotograf potrafi wtopić się w tłum będąc tuż obok, a nawet w jego centrum. Jego zdjęcia są wizualnym dziennikiem, gdzie każda karda została zatrzymana przez spust migawki w ułamku sekundy.

- Ulice żyją własnym życiem. Okoliczności do robienia zdjęć są tutaj nad wyraz trudne. Nigdy nie wiesz, kiedy pojawi się moment, w którym zrobisz zdjęcie. Musisz być zawsze gotowy do akcji - mówi Bartek dla Fotoblogii. - Czekam na decydujący moment – w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Sekunda może mieć ogromny wpływ na scenę i opowiedzieć nową historię - dodaje fotograf.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

- Ulice żyją własnym życiem. Okoliczności do robienia zdjęć są tutaj nad wyraz trudne. Nigdy nie wiesz, kiedy pojawi się moment, w którym zrobisz zdjęcie. Musisz być zawsze gotowy do akcji - mówi Bartek dla Fotoblogii. - Czekam na decydujący moment – w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Sekunda może mieć ogromny wpływ na scenę i opowiedzieć nową historię - dodaje fotograf.

W fotografii ulicznej oprócz refleksu trzeba mieć dużo szczęścia, żeby trafić na właściwą chwilę. Oczywiście ważniejsza jest umiejętność obserwacji i próba przewidywania tego, co może się stać – każdy fotograf uliczny musi umieć kreować rzeczywistość, wyobrażać sobie potencjalne scenariusze.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

W fotografii ulicznej oprócz refleksu trzeba mieć dużo szczęścia, żeby trafić na właściwą chwilę. Oczywiście ważniejsza jest umiejętność obserwacji i próba przewidywania tego, co może się stać – każdy fotograf uliczny musi umieć kreować rzeczywistość, wyobrażać sobie potencjalne scenariusze.

Na ulicy nie jest ważny sprzęt – ważny jest fotograf i to, co ma w głowie. Radą Bartka dla fotografów rozpoczynających swoją przygodę ze streetem jest „oglądanie i analizowanie twórczości innych fotografów, którzy wpłynęli na fotografię uliczną”. Głównie po to, by zrozumieć sens tej dziedziny fotografii.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

Na ulicy nie jest ważny sprzęt – ważny jest fotograf i to, co ma w głowie. Radą Bartka dla fotografów rozpoczynających swoją przygodę ze streetem jest „oglądanie i analizowanie twórczości innych fotografów, którzy wpłynęli na fotografię uliczną”. Głównie po to, by zrozumieć sens tej dziedziny fotografii.

Dodatkowo dla Bartka ważne są: wygodne buty, dużo czasu spędzonego na ulicach miasta oraz doskonalenie umiejętności obserwowania świata.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

Dodatkowo dla Bartka ważne są: wygodne buty, dużo czasu spędzonego na ulicach miasta oraz doskonalenie umiejętności obserwowania świata.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl
© Bartosz Trybus / www.bartosztrybus.pl
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego „Gdy wracam na szlak czuję jak cofam się do lat dzieciństwa” - bajkowe Tatry na fotografiach Jana Danka "365 dni z Beskidami' widziane oczami Mateusza Kucy Tancerze na tle pięknych krajobrazów autorstwa Bertila Nilssona Portrety ludzi z wydrukami swoich powiększonych ciał w projekcie „Twice into the stream” Artystka zyskała 90 tysięcy obserwujących na Instagramie, uzurpując rozrzutne życie Fotograficzny pojedynek, który dał nadzieję fotografom i rodzicom z całego świata „Jest doskonały w swojej niedoskonałości" - mówi Jarek Kasprowiak o fotografowaniu na Polaroidzie Konrad Grymin - świat według strobisty, którego światło się słucha Tajlandzka fotografia uliczna Taveponga Pratoomwonga, czyli świeżość, humor i ciekawe kadry "To ciekawe doświadczenie z pogranicza sztuki i techniki" - mówi Jarosław Macierewicz o malowaniu światłem Powrót do dziecięcych marzeń w projekcie "Roof Runners" Michaela O. Snydera Codzienne życie Korei Południowej w minimalistycznej estetyce Ann Lee Te surrealistyczne portrety z rekinami to nie fotomontaż Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym „Nie można być tylko fotografem – musisz dowiedzieć się, kim jesteś”. Te słowa widać w zdjęciach Kilimanjaro Błażejewskiego Gruzja z perspektywy lotu ptaka w obiektywie Dito Tediashviliego Emocjonalne czarno-białe portrety zwierząt w twórczości Wolfa Ademeita Przemiany Nowego Jorku w erze Wielkiego Kryzysu na fotografiach Berenice Abbott Kapryśne fotografie domu i natury autorstwa Cig Harvey to coś więcej, niż codzienne kadry

Popularne w tym tygodniu:

Nowy projekt Andriusa Burby. Tym razem na warsztat weszły psy, które sfotografował z dołu Polacy zdominowali konkurs Fine Art Photography Awards Na tym niesamowitym zdjęciu zobaczycie Ziemię widzianą pomiędzy pierścieniami Saturna Szwajcaria podczas zimy wygląda jak kraina z bajek Kupując ”kota w worku”, trafił na tajemnicze negatywy mistrza fotografii Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Tomasz Margol dostrzega to, co dla innych niedostrzegalne. Oto jego tajemniczy świat Nowe zdjęcia NASA pokazują piękno świateł na Ziemi. Zrobiliśmy również zbliżenie na Polskę Kolorowe zdjęcia z II wojny światowej rzucają nowe światło na historię świata Stacje metra, które wyglądają jak wrota do innego wymiaru Mark Mawson zamienia ciecze w piękne kolorowe kwiaty Bruno Roseti odwiedził i sfotografował fascynujące życie plemienia Luo