„Książe i żebrak”, czyli jak Horia Manolache pokazuje na zdjęciach marzenia ubogich i bezdomnych

Zobaczcie jak powstawał projekt Horii Manalache „The Prince and The Pauper” opowiadający historię rodem z powieści Marka Twaina.

Nazwa projektu oraz jego koncepcja wywodzi się od powieści Marka Twaina - „Książe i żebrak”. Seria opowiada o niewykorzystanych i utraconych szansach ludzi. Na pewno również niejednokrotnie zastanawialiście się - co by było, gdyby...
© Horia Manolache / www.horiamanolache.com

Nazwa projektu oraz jego koncepcja wywodzi się od powieści Marka Twaina - „Książe i żebrak”. Seria opowiada o niewykorzystanych i utraconych szansach ludzi. Na pewno również niejednokrotnie zastanawialiście się - co by było, gdyby...

Po przeprowadzce do San Francisco Horia zwrócił uwagę na problem dotyczący bardzo dużego współczynnika bezdomności w mieście. O tych ludziach chodzi wiele plotek, m.in. to, że są chorzy psychicznie i niebezpieczni. Zdaniem twórcy projektu opinia społeczeństwa o bezdomnych jest generalizowana i uproszczana, by łatwiej było ominąć problem, lub udać, że go wcale nie ma.
© Horia Manolache / www.horiamanolache.com

Po przeprowadzce do San Francisco Horia zwrócił uwagę na problem dotyczący bardzo dużego współczynnika bezdomności w mieście. O tych ludziach chodzi wiele plotek, m.in. to, że są chorzy psychicznie i niebezpieczni. Zdaniem twórcy projektu opinia społeczeństwa o bezdomnych jest generalizowana i uproszczana, by łatwiej było ominąć problem, lub udać, że go wcale nie ma.

Horia postanowił stworzyć projekt fotograficzny, w którym przedstawia historie swoich bohaterów w dyptykach portretowych – z jednej strony jest rzeczywisty obraz modela, z drugiej kreacja, do której dążyli, albo po prostu marzenie. Fotograf chciał również pokazać, że jedyną różnicą między jego bohaterami, a resztą świata są ubrania.
© Horia Manolache / www.horiamanolache.com

Horia postanowił stworzyć projekt fotograficzny, w którym przedstawia historie swoich bohaterów w dyptykach portretowych – z jednej strony jest rzeczywisty obraz modela, z drugiej kreacja, do której dążyli, albo po prostu marzenie. Fotograf chciał również pokazać, że jedyną różnicą między jego bohaterami, a resztą świata są ubrania.

Projekt rozpoczął się w 2014 roku, niestety autor musiał go przerwać, ze względu na brak środków na realizację. Jednym z pomysłów Horii na zgromadzenie odpowiedniej kwoty była organizacja warsztatów portretowych, podczas których uczniowie mieli fotografować krzesła jak ludzi.
© Horia Manolache / www.horiamanolache.com

Projekt rozpoczął się w 2014 roku, niestety autor musiał go przerwać, ze względu na brak środków na realizację. Jednym z pomysłów Horii na zgromadzenie odpowiedniej kwoty była organizacja warsztatów portretowych, podczas których uczniowie mieli fotografować krzesła jak ludzi.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Horia Manolache / www.horiamanolache.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Horia Manolache / www.horiamanolache.com
© Horia Manolache / www.horiamanolache.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego „Gdy wracam na szlak czuję jak cofam się do lat dzieciństwa” - bajkowe Tatry na fotografiach Jana Danka Stara historia o naszej przyszłości - fotografie Zofii Rydet „Best of Russia 2015" - zachwycające fotografie ukazując życie w Rosji "Ważne są wygodne buty", czyli czego potrzebuje Bartek Trybus w fotografii ulicznej "365 dni z Beskidami' widziane oczami Mateusza Kucy Tancerze na tle pięknych krajobrazów autorstwa Bertila Nilssona Portrety ludzi z wydrukami swoich powiększonych ciał w projekcie „Twice into the stream” Artystka zyskała 90 tysięcy obserwujących na Instagramie, uzurpując rozrzutne życie Fotograficzny pojedynek, który dał nadzieję fotografom i rodzicom z całego świata „Jest doskonały w swojej niedoskonałości" - mówi Jarek Kasprowiak o fotografowaniu na Polaroidzie Konrad Grymin - świat według strobisty, którego światło się słucha Tajlandzka fotografia uliczna Taveponga Pratoomwonga, czyli świeżość, humor i ciekawe kadry "To ciekawe doświadczenie z pogranicza sztuki i techniki" - mówi Jarosław Macierewicz o malowaniu światłem

Popularne w tym tygodniu:

Królewski retusz z Krakowa Izabela Urbaniak dokumentuje beztroskie chwile spędzone z dziećmi - bez smartfonów i komputera Śpiące kaszaloty spermacetowe uchwycone w otchłani morza. Fantastyczne zdjęcia pełne głębi Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie To gorsze niż śmierć. Trudna historia ofiar ataków kwasem w Wietnamie Diane Özdamar tworzy najbardziej urocze zdjęcia szczurów, jakie widzieliśmy Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Od jednego opuszczonego domu w górach do drugiego. Z aparatem wielkoformatowym Fran Mart pokazał piękno szkockiej natury z bardzo bliska ”Uwięzieni” to materiał o trudach życia mieszkańców niewielkich klitek w Hongkongu Lisy wcale nie są takie szczwane, jak mogłoby się wydawać. Ich wrażliwość pokazuje Roeselien Raimond Zdjęcia sprzed 100 lat pokazują, jak wyglądała Antarktyda przed postępującym ociepleniem klimatu