Turecka incepcja Aydina Büyüktasa

Czy zastanawialiście się, jak wyglądałby wykreowany przez architekta świat z filmu „Incepcja", ale przeniesiony do naszego, realnego? Dzisiaj zabierzemy as w podróż do takiej rzeczywistości dzięki twórczości Aydına Büyüktaşa. Jego zdjęcia mogą nieźle nabroić w Waszych głowach.

Ten artykuł ma 3 strony:

Aydın Büyüktaş urodził się w 1972 roku w Ankarze. Ukończył tam studia związane z turystyką, ale szybko porzucił tę branżę na rzecz realizacji swoich marzeń. Po przeprowadzce do Istambułu w 2000 roku udało mu się wziąć udział w wielu realizacjach filmowych oraz reklamowych. Praca dla awangardowych firm jak Sinefekt oraz Makinefx dała mu szansę rozwoju na polu efektów specjalnych, fotografii oraz projektowania 3D. Doprowadziło to do dalszej chęci samodoskonalenia – od 2012 roku studiuje fotografię na Akademii Sztuk Pięknych Mimar Sinan.
© Aydin Büyüktas / Facebook

Aydın Büyüktaş urodził się w 1972 roku w Ankarze. Ukończył tam studia związane z turystyką, ale szybko porzucił tę branżę na rzecz realizacji swoich marzeń. Po przeprowadzce do Istambułu w 2000 roku udało mu się wziąć udział w wielu realizacjach filmowych oraz reklamowych. Praca dla awangardowych firm jak Sinefekt oraz Makinefx dała mu szansę rozwoju na polu efektów specjalnych, fotografii oraz projektowania 3D. Doprowadziło to do dalszej chęci samodoskonalenia – od 2012 roku studiuje fotografię na Akademii Sztuk Pięknych Mimar Sinan.

Seria „Flatland” tureckiego fotografa, Aydına Büyüktaşa, została zainspirowana przez książkę Edwina Abbata „Flatland: A Romance of Many Dimensions”. Cykl umiejscawia widza w wymiarze, gdzie zaskakująca przestrzeń tworzy kolejną, która kreuje dalsze niedopowiedzenia.
© Aydin Büyüktas / Facebook

Seria „Flatland” tureckiego fotografa, Aydına Büyüktaşa, została zainspirowana przez książkę Edwina Abbata „Flatland: A Romance of Many Dimensions”. Cykl umiejscawia widza w wymiarze, gdzie zaskakująca przestrzeń tworzy kolejną, która kreuje dalsze niedopowiedzenia.

Wszyscy żyjemy w miejscach, które po jakimś czasie nie przyciągają naszej uwagi jak na początku – Aydin przenosi wspomnienia o nich w inną czasoprzestrzeń, gdzie zaburza ich odbiór. Te prace zostawiają widza sam na sam z zaskakującą wizualną ironią oraz wielowymiarowością romantycznego punktu widzenia autora.
© Aydin Büyüktas / Facebook

Wszyscy żyjemy w miejscach, które po jakimś czasie nie przyciągają naszej uwagi jak na początku – Aydin przenosi wspomnienia o nich w inną czasoprzestrzeń, gdzie zaburza ich odbiór. Te prace zostawiają widza sam na sam z zaskakującą wizualną ironią oraz wielowymiarowością romantycznego punktu widzenia autora.

„Na początku chciałem, żeby każde zdjęcie było analogowym kolażem. Stworzyłem więc bardzo dokładnie trójwymiarowe miasto, by wiedzieć, jak ustawić kamery. Przez 2 miesiące pracowałem nad wygładzeniem krzywizn oraz szczegółami renderów, by mieć jak najdokładniejsze spojrzenie na przedsięwzięcie" – mówi dla Fotoblogii autor.
© Aydin Büyüktas / Facebook

„Na początku chciałem, żeby każde zdjęcie było analogowym kolażem. Stworzyłem więc bardzo dokładnie trójwymiarowe miasto, by wiedzieć, jak ustawić kamery. Przez 2 miesiące pracowałem nad wygładzeniem krzywizn oraz szczegółami renderów, by mieć jak najdokładniejsze spojrzenie na przedsięwzięcie" – mówi dla Fotoblogii autor.

„Zrobiłem jeden analogowy kolaż, ale zupełnie mi się nie podobał, więc rozpocząłem tworzenie wszystkiego cyfrowo. Czekałem na odpowiednią pogodę, by zrobić zdjęcia takie, jakie sobie wymarzyłem. Później spędziłem godziny przy Photoshopie. Oczywiście nie obyło się bez problemów, jak na przykład ptaki atakujące drony podczas zdjęć" - opowiada fotograf.
© Aydin Büyüktas / Facebook

„Zrobiłem jeden analogowy kolaż, ale zupełnie mi się nie podobał, więc rozpocząłem tworzenie wszystkiego cyfrowo. Czekałem na odpowiednią pogodę, by zrobić zdjęcia takie, jakie sobie wymarzyłem. Później spędziłem godziny przy Photoshopie. Oczywiście nie obyło się bez problemów, jak na przykład ptaki atakujące drony podczas zdjęć" - opowiada fotograf.

Jego najnowsze zdjęcia ukazują nowe miejsca w Stanach Zjednoczonych, między innymi Arizonę, Texas, Kalifornię i Nowy Meksyk. Büyüktas szuka nowych miejsc, korzystając z Google Earth. Samo tylko planowanie nowych lokalizacji zabrało mu 2 miesiące. Efekty są naprawdę imponujące.
© Aydin Büyüktas / Facebook

Jego najnowsze zdjęcia ukazują nowe miejsca w Stanach Zjednoczonych, między innymi Arizonę, Texas, Kalifornię i Nowy Meksyk. Büyüktas szuka nowych miejsc, korzystając z Google Earth. Samo tylko planowanie nowych lokalizacji zabrało mu 2 miesiące. Efekty są naprawdę imponujące.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Aydin Büyüktas / Facebook

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Aydin Büyüktas / Facebook
© Aydin Büyüktas / Facebook
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Aydin Büyüktas / Facebook

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Zmysłowe i naturalne portrety kobiet autorstwa Piotra Czyża „Gdy wracam na szlak czuję jak cofam się do lat dzieciństwa” - bajkowe Tatry na fotografiach Jana Danka Dorosłość zamknięta w dzieciach. Wnikliwe fotografie portretowe Gosi Jurasz Ekstraordynaryjne portrety kobiet autorstwa Marcina Wajdy Kościół na jeziorze, który wygląda jak zamek z bajki Disneya „Książe i żebrak”, czyli jak Horia Manolache pokazuje na zdjęciach marzenia ubogich i bezdomnych Stara historia o naszej przyszłości - fotografie Zofii Rydet „Best of Russia 2015" - zachwycające fotografie ukazując życie w Rosji "Ważne są wygodne buty", czyli czego potrzebuje Bartek Trybus w fotografii ulicznej "365 dni z Beskidami' widziane oczami Mateusza Kucy Tancerze na tle pięknych krajobrazów autorstwa Bertila Nilssona Portrety ludzi z wydrukami swoich powiększonych ciał w projekcie „Twice into the stream” Artystka zyskała 90 tysięcy obserwujących na Instagramie, uzurpując rozrzutne życie Fotograficzny pojedynek, który dał nadzieję fotografom i rodzicom z całego świata „Jest doskonały w swojej niedoskonałości" - mówi Jarek Kasprowiak o fotografowaniu na Polaroidzie Konrad Grymin - świat według strobisty, którego światło się słucha Tajlandzka fotografia uliczna Taveponga Pratoomwonga, czyli świeżość, humor i ciekawe kadry "To ciekawe doświadczenie z pogranicza sztuki i techniki" - mówi Jarosław Macierewicz o malowaniu światłem Powrót do dziecięcych marzeń w projekcie "Roof Runners" Michaela O. Snydera

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Jak wyglądaliby ludzie, gdyby mieli symetryczne twarze? Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Sony World Photography Awards 2017. Jury wybrało najlepsze pojedyncze zdjęcie z Polski i całego świata Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi Jesteś dobrym fotografem? Sprawdź, czy potrafisz poprawnie rozpoznać kolory w 4 testach Najlepsze zdjęcia z kategorii otwartej konkursu Sony World Photography Awards 2017 Niewiarygodne rysunki, które wyglądają bardziej realistycznie niż zdjęcia Ojciec fotografuje swoje dzieci, tworząc historię ich dorastania Prawie 100 godzin lekcji o fotografii za darmo. Skarbnica wiedzy dla każdego fotografa