G Master - nowa linia obiektywów premium do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony

Sony zaprezentowało nową linię obiektywów G Master z mocowaniem FE, czyli dedykowane do pełnoklatkowych bezlusterkowców. Na rynku pojawią się dwa zoomy 24-70 mm f/2.8 i 70-200 mm f/2.8 oraz portretówka 85 mm f/1.4.

Obiektywy Sony G Master

Obiektywy Sony G Master

Obiektywy Sony G Master

Sony stworzyło nową linię obiektywów G Master dedykowanych do pełnoklatkowych bezlusterkowców. Obejmuje ona trzy nowe obiektywy z mocowaniem typu E do matryc pełnoklatkowych: standardowy obiektyw typu zoom 24–70 mm ze stałą maksymalną przysłoną f/2.8, obiektyw stałoogniskowy 85 mm f/1.4 oraz teleobiektyw zmiennoogniskowy 70–200 mm ze stałą maksymalną przysłoną f/2.8.

Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM

Nowy obiektyw Sony FE 24–70 mm f/2.8 GM został wyposażony w trzy soczewki asferyczne, w tym jeden nowy element XA (extreme aspherical), mający za zadanie redukować aberrację i zapewnić najwyższą rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych i przysłony, zarówno w centrum, jak na brzegach kadru. Dodatkowo soczewki ED (Extra-low-Dispersion) i Super ED minimalizują aberrację chromatyczną oraz optymalizują rozdzielczość i efekt rozmycia tła, nie powodując jednocześnie powstawania nienaturalnej kolorystyki.

Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM

Pomagać ma w tym także 9-listkowa przysłona, niezależnie od ustawienia zachowująca niemal dokładnie kolisty kształt, oraz elementy układu optycznego pokryte powłoką Nano AR, redukującą odbłyski i zapewniającą doskonały kontrast i ostrość obrazu.

Nowy obiektyw FE 24–70 mm f/2.8 GM wyposażony jest w silnik SSM (Super Sonic wave Motor) z bezpośrednim napędem, który reguluje ostrość z ogromną sprawnością dzięki nowemu zestawowi algorytmów, pozwalających ustawiać elementy optyczne we właściwym położeniu szybko i dokładnie. Silnik działa cicho i płynnie, doskonale sprawdzając się zarówno przy robieniu zdjęć, jak przy nagrywaniu filmów.

Aby zwiększyć funkcjonalność obiektywu zaprojektowano go tak, aby był odporny na pył i wilgoć, a jego konstrukcja była zwarta i elegancka. Na obiektywie znajdziemy przełącznik trybu AF/MF, przycisk blokady ostrości, pierścień blokady zoomu i przyciski zwalniające osłonę przeciwsłoneczną.

Zobacz również: Sony A77 - test

Sony FE 85 mm f/1.4 GM

Sony FE 85 mm f/1.4 GM to teleobiektyw stałoogniskowy, jego układ optyczny składa się z nowej soczewki XA (extreme aspherical) oraz trzech elementów ED, dzięki czemu udaje się połączyć bardzo wysoką rozdzielczość w ostrych obszarach obrazu i piękne, miękkie rozmycie obszarów tła. Obiektyw wyposażony jest w 11-listkową przysłonę kołową dzięki której rozmycie tła jest płynne i daje ciekawy efekt wizualny. Elementy optyczne pokryte są powłoką Nano AR, która pomaga redukować odbłyski i flary nawet wtedy, kiedy zdjęcia robione są pod światło czy w innych trudnych warunkach.

Sony FE 85 mm f/1.4 GM

Aby automatyka ostrości działała sprawnie i precyzyjnie, obiektyw FE 85 mm f/1,4 GM wyposażony jest w pierścieniowy silnik SSM, zapewniający wystarczającą moc i szybkość, aby precyzyjnie przemieszczać masywną grupę soczewek służących do ustawiania ostrości.

Ten nowy, profesjonalny obiektyw do fotografii portretowej jest odporny na pył i wilgoć, a jego pierścień przysłony ma dwa tryby pracy — z charakterystycznym kliknięciem i bez niego — które można przełączać w zależności od tego, czy użytkownik robi zdjęcia, czy nagrywa film. Na obiektywie znajdziemy także przełącznik trybu AF/MF i przycisk blokady ostrości

Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS

Trzeci zaprezentowany obiektyw to Sony FE 70–200 mm f/2.8 GM OSS. Układ optyczny złożony jest z trzech zaawansowanych soczewek XA, Super ED i ED, wykorzystano także powłoki Nano AR.

Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS

To pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw, który wyposażono w szybujący mechanizm ustawiania ostrości, dzięki czemu jego minimalna odległość ostrzenia wynosi zaledwie 0,96 metra, a automatyka ostrości działa optymalnie zarówno w czasie robienia zdjęć, jak przy nagrywaniu filmów. Obiektyw wyposażony jest w silnik SSM (Super Sonic Motor) i dodatkowo w dwa silniki liniowe, które pozwalają na szybkie przemieszczanie dużych elementów optycznych, co wymaga dużej dokładności i pozwala na bardzo precyzyjne ustawianie ostrości. Nowy model ma także wbudowany stabilizator obrazu Optical SteadyShot, umożliwiający robienie ostrych, stabilnych zdjęć niezależnie od ogniskowej. Obrotowy uchwyt do statywu sprawia, że aparat można w razie potrzeby bardzo szybko odłączyć od statywu.

Teleobiektyw jest odporny na pył i wilgoć, a przednia soczewka pokryta jest dodatkowo fluorową powłoką. Na obiektywie znajdziemy także przycisk blokady ostrości i ogranicznik zakresu ogniskowania.

Firma Sony zaprezentowała także dwa nowe, kompaktowe telekonwertery 1,4x i 2x — odpowiednio modele SEL14TC i SEL20TC — które umożliwiają zwiększenie zasięgu obiektywu przy jednoczesnym zachowaniu jego eleganckiego wzornictwa i charakteru.

Dwa nowe obiektywy — 24–70 mm F2,8 GM oraz 85 mm f/1.4 GM — będą dostępne w Europie w marcu 2016 r., w cenach 2 400 euro (model SEL2470GM) i 2 000 euro (model SEL85F14GM).

Trzeci — teleobiektyw zmiennoogniskowy FE 70–200 mm f/2.8 GM — oraz zgodne z nim telekonwertery 1,4x i 2x będzie można kupić w Europie w maju 2016 r. Ceny nie są na razie znane.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Sony A6300 - 7 najważniejszych faktów o nowym bezlusterkowcu Panasonic Lumix GX8 - stabilizacja i jakość w pełnej krasie Seagate pozwany za wadliwe dyski. Zastanówcie się nad alternatywami YN360 - specyfikacja tańszego odpowiednika Ice Light Sekonic wydaje dwa nowe światłomierze w serii L-478DR Canon EOS-1D X Mark II - nowy zawodowiec z filmami 4K, GPS i prędkością do 16 kl./s Canon EOS-1D X Mark II - wyciekły pierwsze nieoficjalne zdjęcia i specyfikacja LensCoat LensHide – idealna kryjówka dla fotografów dzikiej przyrody Venus Optics Laowa STF 105 mm f/2 (T/3.2) niebawem na rynku Olympus PEN-F - bezlusterkowiec, który rzeczywiście wygląda, jak aparat sprzed lat Lomography przywraca do żywych legendarnego Jupitera 3+ 50 mm f/1.5 Wymarzony aparat fotograficzny - jaki być powinien? Leica X-U - „terenowy" aparat z matrycą APS-C do zdjęć podwodnych Nikon D500 to zaskoczenie roku. Oto, czego mogłeś nie wiedzieć o tym aparacie Fujinon XF 100-400 mm f/4.5-5.6 R LM OIS - super teleobiektyw do aparatów Fujifilm X Fujifilm X-E2S - bezlusterkowiec odświeżony przez nowy firmware Fujifilm X-Pro2 – flagowy bezlusterkowiec z matrycą 24 Mpix, hybrydowym wizjerem i szybkim AF Fujifilm X70 – najmniejszy i najlżejszy w rodzinie Nikon Coolpix A100 i A10 - proste kompakty dla każdego Nikon SnapBridge - bezproblemowe przesyłanie zdjęć przez Bluetooth Patent Canona, który umożliwia zmianę z lustrzanki na bezlusterkowca? Fujifilm X70 - pierwsze przecieki o młodszym bracie X100 Zobacz przykładowe filmy z kamery Nikon KeyMission 360 Zeiss ExoLens - obiektywy do iPhona na poważnie

Popularne w tym tygodniu:

Czy tak będzie wyglądać Canon EOS 6D Mark II? Oto pierwsze zdjęcia, specyfikacja i data premiery Sony A9 przetestowany przez DxO. Czy będzie nowy lider rankingu matryc? Meyer Optik Lydith 30 mm f/3.5 - dodaj swoim zdjęciom trochę magii Nowe wersje toreb Tenba Roadie, czyli idealne rozwiązanie do podróżowania z dużą ilością sprzętu