Filmowe opowieści zamknięte w nieruchomych kadrach Magdaleny Franczuk

Jej zdjęcia to nieruchome filmy, inscenizowane opowieści zamknięte w kadrach i ciepłych tonacjach. Mimo kontrowersyjnej tematyki, jaką poruszają – są przyjemne w odbiorze i miłe dla oka. Zobaczcie na czym polega miłość w fotografiach Magdaleny Franczuk.

Magdalena Franczuk postawiła swoje pierwsze fotograficzne kroki 8 lat temu. W tamtym czasie marzyła o zostaniu reżyserką filmową. Robiła zdjęcia z myślą o egzaminach wstępnych na studia. Fotograficzny bakcyl okazał się być silniejszy i zamiast trafić na reżyserkę, Magda trafiła na fotografię na łódzkiej Filmówce.

W swojej twórczości artystka szuka złotego środka łączącego jej trzy największe miłości – teatr, malarstwo i film.
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com

Magdalena Franczuk postawiła swoje pierwsze fotograficzne kroki 8 lat temu. W tamtym czasie marzyła o zostaniu reżyserką filmową. Robiła zdjęcia z myślą o egzaminach wstępnych na studia. Fotograficzny bakcyl okazał się być silniejszy i zamiast trafić na reżyserkę, Magda trafiła na fotografię na łódzkiej Filmówce.

W swojej twórczości artystka szuka złotego środka łączącego jej trzy największe miłości – teatr, malarstwo i film.

Podczas realizacji dużych sesji zdjęciowych Magda czuje niesamowitą energię, chemię łączącą ją z cała ekipą, która pracuje razem z czystego pragnienia tworzenia. Artyści łączą siły, wymieniają się doświadczeniami oraz umiejętnościami tylko po to, by stworzyć coś niebanalnego. Uczucia, które władają wtedy fotografką to dziecięca, niewinna radość połączona z ekscytacją i nutką adrenaliny. Samo przebywanie w tym gronie jest dla Franczuk wystarczającą nagrodą.
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com

Podczas realizacji dużych sesji zdjęciowych Magda czuje niesamowitą energię, chemię łączącą ją z cała ekipą, która pracuje razem z czystego pragnienia tworzenia. Artyści łączą siły, wymieniają się doświadczeniami oraz umiejętnościami tylko po to, by stworzyć coś niebanalnego. Uczucia, które władają wtedy fotografką to dziecięca, niewinna radość połączona z ekscytacją i nutką adrenaliny. Samo przebywanie w tym gronie jest dla Franczuk wystarczającą nagrodą.

Duchowymi ojcami artystki, którzy ukształtowali jej sposób patrzenia na świat są :Witkacy, Bruno Schulz, Vladimir Nabokow oraz Alejandro Jodorowsky. Dzięki myślom, które władały Magdą po dogłębnym poznaniu ich twórczości, mogła otworzyć umysł i wykreować swój własny, niepowtarzany styl.
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com

Duchowymi ojcami artystki, którzy ukształtowali jej sposób patrzenia na świat są :Witkacy, Bruno Schulz, Vladimir Nabokow oraz Alejandro Jodorowsky. Dzięki myślom, które władały Magdą po dogłębnym poznaniu ich twórczości, mogła otworzyć umysł i wykreować swój własny, niepowtarzany styl.

Odkąd pamiętam, robiłam "filmy w zdjęciach" i ta konwencja wciąż mnie zaskakuje. Uważam, że daje ona niesamowite możliwości realizacyjne przy stosunkowo niewielkim budżecie, a efekt końcowy jest jedyny w swoim rodzaju - wyznaje Franczuk. Nieruchomy obraz ma w sobie tajemnicę i pozwala skupić uwagę na każdym detalu przedstawionej sceny. Głęboko wierzę w ten sposób fotografowania i chcę go rozwijać. Podsumowaniem mojej dotychczasowej drogi fotograficznej będzie książka "The Book of Wonder" (ang. Księga Cudowności), opowieść składająca się z 10 rozdziałów - 10 inscenizowanych sesji zdjęciowych posiadających wspólny mianownik - dodaje artystka.
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com

Odkąd pamiętam, robiłam "filmy w zdjęciach" i ta konwencja wciąż mnie zaskakuje. Uważam, że daje ona niesamowite możliwości realizacyjne przy stosunkowo niewielkim budżecie, a efekt końcowy jest jedyny w swoim rodzaju - wyznaje Franczuk. Nieruchomy obraz ma w sobie tajemnicę i pozwala skupić uwagę na każdym detalu przedstawionej sceny. Głęboko wierzę w ten sposób fotografowania i chcę go rozwijać. Podsumowaniem mojej dotychczasowej drogi fotograficznej będzie książka "The Book of Wonder" (ang. Księga Cudowności), opowieść składająca się z 10 rozdziałów - 10 inscenizowanych sesji zdjęciowych posiadających wspólny mianownik - dodaje artystka.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.

© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com

Zobacz również: Jak uzyskać naturalny wygląd jesiennych portretów?

© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
© Magdalena Franczuk / www.magdalenafranczuk.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego „Choć na moich fotografiach nie ma człowieka, to są one o człowieku" - minimalizm Lili Len Art of Invi, czyli koszmar i groteskowy horror w opowieściach Joanny Jankowskiej "Fotografia to oddanie balansu między próbą zrozumienia, a tym, żeby sobie po prostu być" - mówi dokumentalista Jan Cieślikiewicz Laurent Baheux ujął charakter Afryki w czarno-białych portretach zwierząt Jahrhundertmensch, czyli piękne portrety stulatków Inspiracje dokumentalne #12 Jey Wild fotografuje supersamochody na ulicach Wrocławia, Londynu i Paryża Znamy zwycięzców konkursu International Garden Photographer of the Year 2016 Romantyczne zdjęcia mistrzów fotografii Fotograf rozstawił pułapki fotograficzne na dzikie zwierzęta. Efekt jest niesamowity Najlepszy film o fotografii Aleksey Myakishev szuka czegoś „więcej” w rosyjskiej wsi Skandynawski minimalizm i samotność w pracach Weroniki Izdebskiej Instagram jest jej płótnem – intymne prace Michele Bisaillon „Cat Effect", czyli cztery pory kota „Dynamika i częsta nieprzewidywalność tego, co zaraz może się wydarzyć”, czyli co kręci Łukasza Skwiota Zobacz jak wyglądają koty widziane od dołu! Zmysłowe i naturalne portrety kobiet autorstwa Piotra Czyża

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Stacje metra za czasów ZSRR wyglądały przepięknie. Oto zdjęcia, które pokazują je jako prawdziwe dzieła sztuki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Techno i dragi, czyli jak wyglądają ludzie po wyjściu z najsłynniejszego klubu w Berlinie Fotograf oświadczył się pod osłoną zorzy polarnej. Zdjęcia z tego wydarzenia są przepiękne! Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Prawie 100 zdjęć ze wschodu. Alexander Petrosyan opowiedział nam o fotografowaniu na ulicach Rosji Autyzm syna jest dla niej inspiracją do robienia tych emocjonalnych zdjęć Te zdjęcia poszły za grube miliony. Oto 10 najdroższych fotografii świata Natura, czarnobiel i długi czas naświetlania nadają dramaturgii zdjęciom George’a Digalakisa Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi