Jak sprawdza się ISO 3 280 000 w Nikonie D5 w porównaniu do Sony a7R II?

Podczas prezentacji Nikona D5 na targach CES 2016 na początku tego roku w Las Vegas wybuchło wielkie szaleństwo po informacji, że ma on obsługiwać natywne ISO, która przekracza ponad 3 miliony. Na ile użyteczne są czułości w nowym flagowcu Nikona? Przekonajcie się sami.

Sony a7R II znane jest z tego, że świetnie sprawuje się w kiepskich warunkach oświetleniowych i przez długi czas ten właśnie aparat wiódł prym w tej kategorii. Dobrze, a co zatem z Nikonem D5, nowym flagowcem jednego z liderów? Był on promowany jako pogromca wysokich czułości – przekonajmy się, czy tak rzeczywiście jest.

Fotograf – Tony Northup – niespecjalnie przeze mnie lubiany, zrobił w końcu fajną rzecz. Postanowił porównać jak sprawują się oba wymienione wyżej aparaty na wysokich ustawieniach ISO. Ustawił je koło siebie na statywie i po kolei podbijał ISO od 6400 do ponad 3 milionów. Finalna wartość ISO na Nikonie przekracza o 7 działek najwyższe ustawienia Sony, więc tamta czułość została podbita później cyfrowo.

Oglądając filmik muszę przyznać, że kolory zdecydowanie podobają mi się bardziej na Nikonie, ale to nie ten test. Mimo tego, że Alfa okazała się troszkę poszkodowana w tym wyścigu – i tak wygrała. Jakość prezentowana przez Sony w trybie pełnej klatki (dla trybu Super35 aparat oferuje jedną czułość wyżej) jest mimo wszystko lepsza niż ta, oferowana przez Nikona D5.

Po tym, jak Tony przetestował Sony a7R II w możliwie najgorszym dla tego aparatu scenariuszu (pełna klatka, cyfrowe podbijanie ISO), stwierdził, że nie ma sensu kontynuować testów, bo zwycięzca jest oczywisty. Brawo Sony.

No i napsioczyłem na Nikona. Kurcze. To może dla równowagi zaprezentuję wam filmik, który został nagrany przy wykorzystaniu body D5 oraz 1 (słownie: JEDNEJ) żarówki o mocy 50W. Według Tony'ego Nikon nie daje razy na wyższych czułościach, ale panowie z kanału Photoblog.hk twierdzą inaczej.

To dość naturalne, że zwykły użytkownik nie będzie korzystał z ISO 3 280 000 – bardzo, naprawdę bardzo rzadko zdarzają się sytuacje wymagające tak podbitej czułości. Szczerze mówiąc – kiedy fotografowałem koncerty (zdarzały się tragiczne warunki), podbiłem ISO do 25 600 może ze 2–3 razy, nie wspominając o wyższych czułościach.

Zobacz również: Panasonic Lumix GX1 - test

Filmik, który macie okazję obejrzeć, został nakrecony przy użyciu D5, Nikkora 24–70 mm f/2.8 na f/2.8–5.6 przy czasie 1/50s, w trybie Auto ISO oraz rozdzielczości 3840 x 2160 px / 25p.

Czy naprawdę wygląda to aż tak źle? Absolutnie nie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Wiosna w branży. Powstała nowa marka Quadralite, która łączy Quantuum i Genesis Lite. Obiektywy Irix niebawem dostępne w Polsce Nikon D500 bezpośrednim następcą D300S dzięki użytkownikom Czy zobaczymy nowy zoom w serii Sigma ART jeszcze w tym roku? Sony wypuszcza nowego gracza z serii Cyber-shot: RX10 III Sony prezentuje nowe obiektywy z linii FE: 70-300 mm f/4.5-5.6 G OSS oraz 50 mm f/1.8 Nowe lampy reporterskie Pixel i panel LED z funkcją błysku Leica Summilux-TL 35 mm f/1.4 ASPH - nowy obiektyw do systemu Leica T Irix 15 mm f/2.4 - obiektyw do pełnoklatkowych lustrzanek, który spełni marzenia fotografów krajobraz? Fomei Digital PRO X 700 - lampa studyjna z możliwością sterowania ze smartfona Elinchrom EL-Skyport Plus - wyzwalacz do lamp błyskowych, który współpracuje z prawie każdym aparatrem Irix - nowa tajemniczna marka obiektywów już niebawem na rynku Nowości Leiki: telezoom 90-280 mm f/2.8-4 do systemu SL i zapowiedź jasnego obiektywu 50 mm LowePro DroneGuard BP 450 AW - interesujący plecak dla entuzjastów dronów Dlaczego Canon wciąż nie ma bezlusterkowca z pełnoklatkową matrycą? Wiemy więcej, niż może się wydawać Laowa STF 105 mm f/2 to istna bokehowa armata do portretu Canon EOS 1300D - odświeżona lustrzanka dla początkujących Mitakon (Zhongyj) Speedmaster 50 mm f/0.95 w praktyce. Ultrajasny obiektyw z bagnetem Sony E, który sprawdziłem w praktyce Profoto prezentuje mobilny beauty dish dla fotografów lubiących lekkie i przenośne rozwiązania Sony HX80 - 30x zoom optyczny, 10 kl./s i chowany wizjer elektroniczny Niebawem na rynku pojawi się nowy wyzwalacz do lamp błyskowych Sony Długie ekspozycje w słoneczny dzień - tylko z filtrem Lee Super Stopper Zobaczcie oficjalne przykładowe zdjęcia z pełnoklatkowej lustrzanki Pentax K-1 Czym zaskoczy nas Canon 1300D? Pełna klatka, 4K oraz 12 Mpix w kamerze do monitoringu od Sony

Popularne w tym tygodniu:

Canon EOS 6D Mark II oficjalnie – 45 pól AF, 26,6 Mpix oraz ISO do 102 400 Czy tak będzie wyglądać Canon EOS 6D Mark II? Oto pierwsze zdjęcia, specyfikacja i data premiery Sony A9 przetestowany przez DxO. Czy będzie nowy lider rankingu matryc? Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - rekordowy zoom do lustrzanek APS-C Canon EOS 200D – maluch z odchylanym ekranem i dużymi możliwościami