Do stworzenia tego zdjęcia potrzebne było aż 17 metrów kwadratowych lustra

Fotograf i grafik – Erik Johansson wypuścił filmik z kulis powstawania jednej z jego zapierających dech w piersiach prac. Na fotomontażu zobaczymy mężczyznę stojącego na kajaku oraz pociętą wodę. Wymagało to od twórcy mnóstwo pracy.

Tworzenie konceptualnych prac wymaga od artystów nie tylko dużej kreatywności, ale i doskonałego warsztatu. Erik Johansson postanowił podzielić się tym, jak wiele pracy wymaga od niego stworzenie jednego dzieła.

Cyfrowa praca „Impact” przedstawia mężczyznę uwiezionego na kajaku. Dookoła niego woda przechodzi w pustynię, lecz nie w sposób płynny. Woda jest pocięta. Artysta wykorzystał do tego specjalnie przygotowane lustra, których łączna powierzchnia wyniosła aż 17 metrów kwadratowych. O tak – była jeszcze rybka.

Końcowy efekt jest wynikiem miesięcy pracy – właśnie to chciał przekazać Erik prezentując wideo. Proces powstawania obrazu jest tutaj kluczowy – pokazuje przygotowania oraz realizację krok po kroku. Najważniejsze dla doskonałego stworzenia zdjęcia jest opracowanie koncepcji oraz dobór odpowiednich rekwizytów, co często może przytłoczyć młodych fotografów i grafików.

Więcej prac Erika możecie zobaczyć na jego stronie internetowej, Facebooku oraz Instagramie.

Zobacz również: Jak korzystać z obiektów inteligentnych w obróbce zdjęć?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ciekawostki:

Teksty, których nigdy nie powinieneś usłyszeć od profesjonalnego fotografa „Profesjonalne” porady fotografów z lat 80. na temat pozowania Jak połączyć lustrzankę z obiektywem anamorficznym z projektora? Czy Photoshop przyszłości będzie w stanie automatycznie kolorować czarno-białe obrazy? Odległa Tajlandia okiem Google Street View Chcesz sprawdzić, który negatyw naświetliłeś jako ostatni? Wyostrz zmysły Co się dzieje z aparatami iPhone'ów, kiedy nadchodzi ich kres? Czy Parachut stanie się Spotify świata fotografii? Nowa usługa nielimitowanego wypożyczenia sprzętu fotograficznego Zdjęcie zagadka - ile dziewczyn sfotografowano? Zdjęcia blisko natury, czyli aparat z materiałów fotografowanego krajobrazu LensPack - metoda na szybszą wymianę obiektywów? Dronem ponad chmurami. Wyczyn, z którego nie należy być dumnym Jak działa technologia Blue Spectrum Refractive w obiektywach Canona? Nowy typ matrycy zrewolucjonizuje fotografię na wysokich czułościach? Vagantblack - materiał, który sprawia, że światło ginie. Czy sprawdziłby się w fotografii? Ile megapikseli ma ludzkie oko? Tak wyglądała anatomia Leiki w 1939 roku Canon chce opatentować ruchomy sensor do ustawiania ostrości Pierwsze w Polsce VOD o fotografii Psy szkolone na bycie fotografami studyjnymi Tak wyglądaliśmy 70 lat temu. Fotografowie w czasach Wielkiego Kryzysu Filmowanie w 4K przy użyciu Microsoft Lumii 950 oraz obiektywów Nikona Rzadkie ujęcie „ogniospadu". Zobaczcie jak wygląda niezwykłe zjawisko Fascynująca historia sprzedaży aparatów między 1951-2015 r.

Popularne w tym tygodniu:

Autorka wiarlowego zdjęcia impali i gepardów ujawnia prawdę o jego powstaniu Poznajcie historię "Śniadania na szczycie drapacza chmur" - jednego z najbardziej znanych zdjęć na świecie LAB-BOX - wywołaj swój film nawet w słoneczny dzień na zewnątrz Jakie aparaty wykorzystano do wykonania zwycięskich zdjęć World Press Photo? I co to oznacza? IKEA w świecie fotografii – oto, jak znana marka przypomina o istocie światła Jest sposób, aby mieć aparaty Fujifilm z matrycami, które fotografują tylko w czerni i bieli Jak działa Smooth Trans Focus w nowym obiektywie Sony 100 mm f/2.8 G Master? Stereo-Nikkor 35 mm f/3.5 - unikatowy obiektyw 3D dostępny na eBayu za jedyne 25 tys. dolarów Oto StyleShoots – robot do robienia zdjęć. Czy zastąpi żywego fotografa? Selfie - lubimy je robić, ale nie lubimy ich oglądać Fujifilm odświeża temat organicznych matryc. Czym są, dlaczego mają być lepsze i kiedy je zobaczymy? Na podstawie okładek NY Times widać, jak fotografia zyskiwała na popularności