Eric Paré tworzy niezapomniane obrazy malując światłem tło za modelkami

Fotografia konceptualna wymaga od fotografa przede wszystkim kreatywności. Każde zdjęcie jest objawem ogromnego zaangażowania w realizację projektu. Eric Paré konsekwentnie realizuje swój projekt, który łączy fotografowanie modelek oraz malowanie światłem.

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujesz się malowaniem światłem?

Eric Paré: Zacząłem jakieś 3 lata temu. Pracowałem nad 360-stopniowym projektem i szukałem sposobu na oświetlenie obiektu przy wykorzystaniu malowania światłem przy jednoczesnym zachowaniu ostrego obrazu, co jest dość trudne przy długich ekspozycjach. 

Udało mi się osiągnąć zadowalające wyniki przy naświetlaniu klatki przez 1 sekundę. Projektem, który wyszedł z tych eksperymentów jest Lightspin.
© Eric Paré / ericpare.com

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujesz się malowaniem światłem?

Eric Paré: Zacząłem jakieś 3 lata temu. Pracowałem nad 360-stopniowym projektem i szukałem sposobu na oświetlenie obiektu przy wykorzystaniu malowania światłem przy jednoczesnym zachowaniu ostrego obrazu, co jest dość trudne przy długich ekspozycjach.

Udało mi się osiągnąć zadowalające wyniki przy naświetlaniu klatki przez 1 sekundę. Projektem, który wyszedł z tych eksperymentów jest Lightspin.

Czym się teraz zajmujesz?

Pracuję obecnie nad wieloma projektami, ale wszystkie koncentrują się wokół malowania światłem – czy to na zdjęciach z użyciem jednego aparatu, czy w 360 stopniach, przy wykorzystaniu 32 lustrzanek cyfrowych. Przeważnie robię jednosekundowe ekspozycje i macham za plecami modelki lampką.
© Eric Paré / ericpare.com

Czym się teraz zajmujesz?

Pracuję obecnie nad wieloma projektami, ale wszystkie koncentrują się wokół malowania światłem – czy to na zdjęciach z użyciem jednego aparatu, czy w 360 stopniach, przy wykorzystaniu 32 lustrzanek cyfrowych. Przeważnie robię jednosekundowe ekspozycje i macham za plecami modelki lampką.

Czego poszukujesz w fotografii?

To, co naprawdę lubię, to unikalne wizualizacje, ludzie, którzy przychodzą z nowymi pomysłami w tym piekielnie zajętym świecie fotografii.
© Eric Paré / ericpare.com

Czego poszukujesz w fotografii?

To, co naprawdę lubię, to unikalne wizualizacje, ludzie, którzy przychodzą z nowymi pomysłami w tym piekielnie zajętym świecie fotografii.

Co czujesz podczas robienia zdjęć?

Wiesz, właściwie nie robię zdjęć. Ustawiam aparat na statywie, włączam samowyzwalacz i biegnę za modelkę, za którą macham lampką. To jest właśnie ta fajna część powstawania moich projektów. 

Lubię to, że nie jestem za aparatem i to, że częściowo tworzę końcowy obraz własnoręcznie. Sprawia to, że cały proces jest dużo bardziej interesujący i, muszę przyznać, dość uzależniający.
© Eric Paré / ericpare.com

Co czujesz podczas robienia zdjęć?

Wiesz, właściwie nie robię zdjęć. Ustawiam aparat na statywie, włączam samowyzwalacz i biegnę za modelkę, za którą macham lampką. To jest właśnie ta fajna część powstawania moich projektów.

Lubię to, że nie jestem za aparatem i to, że częściowo tworzę końcowy obraz własnoręcznie. Sprawia to, że cały proces jest dużo bardziej interesujący i, muszę przyznać, dość uzależniający.

Czym pracujesz?

Używam lustrzanek cyfrowych marki Canon, kilku wyzwalaczy i latarek. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o technikach, których używam – zapraszam do grupy „ericpare/learn” na Facebooku, w której dzielę się wszystkimi tajnikami.
© Eric Paré / ericpare.com

Czym pracujesz?

Używam lustrzanek cyfrowych marki Canon, kilku wyzwalaczy i latarek. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o technikach, których używam – zapraszam do grupy „ericpare/learn” na Facebooku, w której dzielę się wszystkimi tajnikami.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Eric Paré / ericpare.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Zobacz również: Dwa spojrzenia na fotografowanie ludzi, czyli studyjne portrety i zdjęcia na ulicy [wideoporadnik]

© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
© Eric Paré / ericpare.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Tracy Johnson ma dar śpiewnia, ale także przyciągania i fotografowania kolibrów Kimmo Metsäranta prezentuje nową odsłonę zimnej Finlandii Filmowcy wprowadzili „Incepcję” do prawdziwego świata za pomocą drona Rene Koster mówi o sensie fotografowania: „Chodzi o ten moment, w którym wiesz, że wszystko składa się w całość” Inspiracje dokumentalne #14 Artysta przekształca znane widoki w scenki z bajek Disneya Wspomnienie powojennej architektury Berlina w projekcie Malte Brandenburga Joanna Rogala: „Tworząc, dążę do tego, by widz poczuł to samo, co ja. Tylko i aż.” Czy w Paryżu można być samemu? „Yssah”, czyli jakucki rytuał oczyszczenia w obiektywie Ayar Kuo Fotografia jako odskocznia od korporacyjnej codzienności, czyli krajobrazy Pawła Pardały Vincent Munier pokazuje czym jest arktyczne piękno „Americana” Garroda Kirkwooda to minimalistyczny obraz wyluzowanej Kalifornii Lux Noctis - teatralne "portrety krajobrazów" oświetlone światłem z drona Świat widziany do góry łapami w projekcie Sereny Hodson To co nas zmienia - „Rytuały Przejścia" Przemysława Pokryckiego

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Stacje metra za czasów ZSRR wyglądały przepięknie. Oto zdjęcia, które pokazują je jako prawdziwe dzieła sztuki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Jak wyglądaliby ludzie, gdyby mieli symetryczne twarze? Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Prawie 100 zdjęć ze wschodu. Alexander Petrosyan opowiedział nam o fotografowaniu na ulicach Rosji Te zdjęcia poszły za grube miliony. Oto 10 najdroższych fotografii świata Natura, czarnobiel i długi czas naświetlania nadają dramaturgii zdjęciom George’a Digalakisa Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi Jesteś dobrym fotografem? Sprawdź, czy potrafisz poprawnie rozpoznać kolory w 4 testach Ewa Ćwikła: "Gdy fotografuję, otwieram się na świat i daję z siebie wszystko"