TIME uznał aparaty Kodaka i Polaroida najważniejszymi gadżetami wszech czasów

Dwoma najważniejszymi gadżetami wszech czasów są według magazynu TIME aparaty, ponieważ „zmieniły kierunek fotografii na dobre”. Zobaczcie, na czym polegała przełomowość, którą zapoczątkowały produkty Kodaka i Polaroida.

Na 27 miejscu listy TIME Top 50 znalazł się aparat Polaroid OneStep. Kiedy został wprowadzony na amerykański rynek, w 1977 roku, był pierwszym niedrogim aparatem natychmiastowym, którego można było używać bez znajomości specjalnych technik fotograficznych. Bardzo szybko stał się on jednym z najlepiej sprzedawanych aparatów w Stanach Zjednoczonych.

Mimo popularności Polaroida i tego, że był on pierwowzorem Instagrama, miejsce 8 należy do aparatu Kodak Brownie. Absolutnie nie jestem zaskoczony tym wyborem, ponieważ Brownie był definicją hasła Kodaka „Ty wciskasz przycisk, my robimy resztę”. Pierwsza wersja miała 2 czasy – 1/którąś tam sekundy (niestety to było dość losowe) oraz czas B; 2 przysłony i 2 wizjery (do pionu oraz poziomu). Zdjęcia były wykonywane na filmie średnioformatowym w formacie 6 x 9 cm.

Piękno Brownie polegało na tym, że był pierwszym aparatem, który pozwolił fotografom wyjść ze studia, pozbyć się statywów oraz rozpowszechnić fotografię na skalę masową. Gdyby nie on, dzisiejsza fotografia nie byłaby taka sama.

Pełną listę możecie zobaczyć na stronie magazynu TIME.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ciekawostki:

Teksty, których nigdy nie powinieneś usłyszeć od profesjonalnego fotografa NVIDIA przedstawia Ansel - narzędzie do „fotografowania w grach komputerowych” Jedna przeciwko 300 - zdjęcie, które stało się symbolem Szwecji Polowanie na tuńczyka widziane z lotu ptaka Fotografia przyszłości: Sony patentuje fotograficzną soczewkę kontaktową Czy aparaty Sony doczekają się własnej wersji Magic Lantern? Fotograf ujął zorzę polarną z okna samolotu 20-letni analog jest szybszy niż Nikon D5 Czy iPhone 7 będzie miał optyczny zoom? Niezwykły gimbal, który gwarantuje płynne nagrywanie z lecącego odrzutowca Pixel Peeper - obejrzyj zdjęcia przed zakupem aparatu Wideo, które trzeba zobaczyć - start rakiety Delta IV w 360 stopniach Co się stanie jeżeli zapiszemy zdjęcie 500 razy? Lytro kończy z produktami foto i skupia się na wirtualnej rzeczywistości Do stworzenia tego zdjęcia potrzebne było aż 17 metrów kwadratowych lustra „Profesjonalne” porady fotografów z lat 80. na temat pozowania Jak połączyć lustrzankę z obiektywem anamorficznym z projektora? Czy Photoshop przyszłości będzie w stanie automatycznie kolorować czarno-białe obrazy? Odległa Tajlandia okiem Google Street View Chcesz sprawdzić, który negatyw naświetliłeś jako ostatni? Wyostrz zmysły Co się dzieje z aparatami iPhone'ów, kiedy nadchodzi ich kres? Czy Parachut stanie się Spotify świata fotografii? Nowa usługa nielimitowanego wypożyczenia sprzętu fotograficznego Zdjęcie zagadka - ile dziewczyn sfotografowano? Zdjęcia blisko natury, czyli aparat z materiałów fotografowanego krajobrazu

Popularne w tym tygodniu:

Poznajcie historię "Śniadania na szczycie drapacza chmur" - jednego z najbardziej znanych zdjęć na świecie Autorka wiarlowego zdjęcia impali i gepardów ujawnia prawdę o jego powstaniu LAB-BOX - wywołaj swój film nawet w słoneczny dzień na zewnątrz Jakie aparaty wykorzystano do wykonania zwycięskich zdjęć World Press Photo? I co to oznacza? IKEA w świecie fotografii – oto, jak znana marka przypomina o istocie światła Jest sposób, aby mieć aparaty Fujifilm z matrycami, które fotografują tylko w czerni i bieli Jak działa Smooth Trans Focus w nowym obiektywie Sony 100 mm f/2.8 G Master? Kreatywna wizytówka z Instaxów to nowy trend wśród fotografów Stereo-Nikkor 35 mm f/3.5 - unikatowy obiektyw 3D dostępny na eBayu za jedyne 25 tys. dolarów Oto StyleShoots – robot do robienia zdjęć. Czy zastąpi żywego fotografa? Fujifilm odświeża temat organicznych matryc. Czym są, dlaczego mają być lepsze i kiedy je zobaczymy? Na podstawie okładek NY Times widać, jak fotografia zyskiwała na popularności