Huntington Witherill zdradza sekrety komponowania dobrych zdjęć

Ten fotograf studiował między innymi z Anselem Adamsem, Wynnem Bullockiem, Steve'em Crouchem i Alem Weberem, w 1999 r. został laureatem nagrody „Artysty Roku” Kalifornijskiego Instytutu Sztuki Fotograficznej. W rozmowie z Markiem Silberem, zdradza jakie aspekty fotografii uważa za najważniejsze.

© Huntington Witherill / Youtube

Początki twórczości Huntingtona Witherilla sięgają wczesnych lat 70. W swojej twórczości skupia się przede wszystkim na fotografii krajobrazowej, ale także architektury miejskiej, martwej natury czy abstrakcji, używając zarówno techniki czarno-białej jak i kolorowej.

Na przestrzeni lat jego prace wystawiane były ponad sto razy na wystawach indywidualnych i grupowych na całym świecie. Zdjęcia te wchodzą w skład wielu prestiżowych ekspozycji i kolekcji sztuki m.in. w Międzynarodowe Muzeum Sztuki Współczesnej w Kyoto, Muzeum Sztuki w Santa Barbara czy też Muzeum Sztuki Eversona w Syracuse. Ponadto zajmował się wykładaniem fotografii na Uniwersytecie Kalifornijskim.

Będąc gościem w programie „Advancing Your Photography Show” Marca Silbera, opowiada o najbardziej interesujących aspektach fotografii. Opisując własne zdjęcia wymienia kwestie, na które należy zwrócić największą uwagę.

Po pierwsze wizualizacja. Znalezienie odpowiedniego punktu widzenia może determinować zarówno formę jak i treść finalnego obrazu. Przykładem jest zdjęcie kałuży błota, która sfotografowana pionowo od góry, wygląda jak wejście do tunelu.

Witherill zwraca ponadto uwagę na fakt, jakie znaczenie ma samo umieszczenie aparatu względem sceny. Przesunięcie o centymetr w dowolną stronę może znacznie zmienić zdjęcie. Przedstawiony pociąg sprawia wrażenie małego modelu. Wpływ na percepcję ma również umieszczenia go w jednej linii z murkiem.

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

Istota poszczególnych elementów zdjęcia także odgrywa rolę w twórczości Witherilla. To, co dzieje się na niebie jest tak samo ważne jak to, co dzieje się na ziemi. Fotograf nadmienia, że jest w stanie przejechać 300 mil żeby dotrzeć w miejsce, gdzie pojawią się odpowiednie chmury.

Ostatnią rzeczą jest wykonanie ekspozycji na długim czasie naświetlania, przy wykorzystaniu filtra szarego. Pozwala on wydłużyć ekspozycję zachowując poprawne parametry. Efekt, który uzyskujemy sprawia, że obiekty na zdjęciu nabierają dynamiki i wyglądają, jakby były w ciągłym ruchu.

Huntington Witherill może nie jest tak znany jak jego koledzy ze studiów, mimo to jego prace są warte uwagi, a jego wskazówki zdecydowanie warto wziąć pod uwagę.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Tajwańska para sparodiowała projekt #FollowMeTo Nowy trend: kadry z kultowych filmów, na których broń zastąpiono aparatem z selfie oraz kciukiem do góry Karol Pałka, laureat tegorocznego konkursu PDN, opowiada o fotografii dokumentalnej Portrety znanych osób stworzone ze zdjęć stockowych Dlaczego warto drukować swoje zdjęcia? Andrea Foligni pokazuje środowiskową przemianę Toskanii Aktor nagrał zwiastun filmu z gościnnym występem przypadkowych ludzi Historia Edwearda Muybridge'a - ojca ruchomego obrazka Dutch Angle - jak krzywić kadry, żeby zbudować napięcie Sophie Gamand i jej uroczne portrety psów z kwiatowymi wianuszkami, które ułatwiają adopcję „Polaroidowa dziewczyna" z Nowego Jorku i jej natychmiastowe fotografie celebrytów Jody McDonald podróżowała najbardziej niebezpiecznym pociągiem świata „Ukryte piękno" ukazane w pastelowych wizjach Cristiny Coral Niesamowite uliczne portrety tancerzy z całego świata 100,000 średnioformatowych zdjęć połączonych w timelapse 8K Victor Aerden poznaje swój nowy dom – Kanadę – poprzez piękne fotografie krajobrazowe Czym jest tytułowe „Mgnienie Oka” Gregora Laubscha? David Yarrow tworzy czarno-białe opowieści o zwierzętach „Wojownicy” to opowieść o współczesnych polskich rekonstruktorach Artysta odtworzył wygląd XIX-wiecznego studia na miniaturze Michał Sośnicki mówi o fotografii: "Sam moment wyzwolenia migawki jest zwieńczeniem dzieła" Yurko Dyachyshyn ukazuje piękno i wolność koni z ukraińskich Karpat

Popularne w tym tygodniu:

Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Tafla lodu na Bajkale to kopalnia fotograficznych okazji dla śmiałków Student zrobił poruszającą do łez reklamę Adidasa. Firma ją zignorowała, ale pokochali ją ludzie Intymne podejście do portretowania kobiet w twórczości Stanisława Surmana Sesja stroju kąpielowego i 61-letnia modelka? Powstały szczere, naturalne i piękne zdjęcia Żona kupiła mężowi aparat, by fotografował ich dzieci. Efekt przerósł jej oczekiwania Czy uwierzycie, że te niesamowite zdjęcia w stylu renesansowych mistrzów, powstały zupełnym przypadkiem? Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Artur Rogalski – fotograf, którego nie zatrzyma nic w podróży do świata kreatywności Minimalistyczne krajobrazy Magdy Chudzik na zimne dni Urocze zdjęcia Natalii Żyłowskiej, które pomogły w leczeniu chorego psa Najlepszy czarno-biały burzowy film poklatkowy 4K, jaki widzieliśmy