Jak wygląda mieszkanie w wielkim mieście według Shina Noguchi

Japoński fotograf, Shin Noguci, postanowił udokumentować wielkomiejskie życie w swoim projekcie „Sorry, You'll Never Walk Alone”. Zobaczcie, jak wygląda jego unikatowe spojrzenie na temat fotografii ulicznej.

Shin Noguch jest uznanym fotografem pochodzącym z Tokio w Japonii. Swoją fotografię uliczną opisuje jako próbę uchwycenia niecodziennych chwil poruszenia, piękna oraz człowieczeństwa, podczas codziennego, rutynowego życia. Fotograf ma dyskretne, subtelne i poetyckie podejście do kultury oraz społeczeństwa Japonii.
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]

Shin Noguch jest uznanym fotografem pochodzącym z Tokio w Japonii. Swoją fotografię uliczną opisuje jako próbę uchwycenia niecodziennych chwil poruszenia, piękna oraz człowieczeństwa, podczas codziennego, rutynowego życia. Fotograf ma dyskretne, subtelne i poetyckie podejście do kultury oraz społeczeństwa Japonii.

Noguchi nie namawia ludzi do pozowania do jego zdjęć, a fotografuje zawsze z poziomu oczy – nie ukrywa się z aparatem, co jest jedną z ważniejszych kwestii w fotografowaniu na ulicy – jest obecny.
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]

Noguchi nie namawia ludzi do pozowania do jego zdjęć, a fotografuje zawsze z poziomu oczy – nie ukrywa się z aparatem, co jest jedną z ważniejszych kwestii w fotografowaniu na ulicy – jest obecny.

- Fotografia uliczna zawsze pokazuje prawdę. Prawda, o której mówię, nie jest koniecznie tym, co widzę, ale tym, co istnieje w społeczeństwie, na ulicach, w życiach ludzi. Zawsze staram się wyłapać tę rzeczywistość, która góruje nad moimi wartościami, perspektywą oraz sposobem patrzenia. - wyznaje Shin Fotoblogii.
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]

- Fotografia uliczna zawsze pokazuje prawdę. Prawda, o której mówię, nie jest koniecznie tym, co widzę, ale tym, co istnieje w społeczeństwie, na ulicach, w życiach ludzi. Zawsze staram się wyłapać tę rzeczywistość, która góruje nad moimi wartościami, perspektywą oraz sposobem patrzenia. - wyznaje Shin Fotoblogii.

Sam projekt „Sorry, You'll Never Walk Alone” bazuje na zabieganych ludziach, którzy nie mają czasu nawet na to, by spojrzeć na siebie w lustrze. Ludzie, w pogoni za karierą i władzą, nie dostrzegają tego, co się dzieje dookoła nich. To wszystko zostało wywarte przez presję społeczną i chęć dorównania innym.
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]

Sam projekt „Sorry, You'll Never Walk Alone” bazuje na zabieganych ludziach, którzy nie mają czasu nawet na to, by spojrzeć na siebie w lustrze. Ludzie, w pogoni za karierą i władzą, nie dostrzegają tego, co się dzieje dookoła nich. To wszystko zostało wywarte przez presję społeczną i chęć dorównania innym.

Fotograf, przez swój projekt, próbuje przekazać prostą wiadomość: „Nie jesteś sam. Musi być w społeczeństwie coś, co kontroluje twoje zmagania, by godnie żyć”. Te dwa zdania podkreślają wydźwięk całej serii, gdzie bohaterowie są praktycznie anonimowi. Druga interpretacja tej wypowiedzi ma charakter ironiczy: „Nie ma czasu na samotność w tym żywiołowym społeczeństwie”.
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]

Fotograf, przez swój projekt, próbuje przekazać prostą wiadomość: „Nie jesteś sam. Musi być w społeczeństwie coś, co kontroluje twoje zmagania, by godnie żyć”. Te dwa zdania podkreślają wydźwięk całej serii, gdzie bohaterowie są praktycznie anonimowi. Druga interpretacja tej wypowiedzi ma charakter ironiczy: „Nie ma czasu na samotność w tym żywiołowym społeczeństwie”.

Noguchi zaczął fotografować zainspirowany czarno-białymi zbiorami agencji Magnum Photos. Później wielkie wrażenie wywarł na nim kolor panujący w latach 70 i 80. Jako fotograf, dokumentujący współczesne życie, wybrał kolor jako estetykę swoich prac. Jest to charakterystyka, na której koncentruje się bezwzględnie. W parze z tym idą jego aparaty – Leica M6 oraz M9 z obiektywem 35 mm.
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]

Noguchi zaczął fotografować zainspirowany czarno-białymi zbiorami agencji Magnum Photos. Później wielkie wrażenie wywarł na nim kolor panujący w latach 70 i 80. Jako fotograf, dokumentujący współczesne życie, wybrał kolor jako estetykę swoich prac. Jest to charakterystyka, na której koncentruje się bezwzględnie. W parze z tym idą jego aparaty – Leica M6 oraz M9 z obiektywem 35 mm.

Zobacz również: Dwa spojrzenia na fotografowanie ludzi, czyli studyjne portrety i zdjęcia na ulicy [wideoporadnik]

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
© Shin Noguchi / [url= http://www.shinnoguchiphotography.com/]www.shinnoguchiphotography.com[/url]
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Tajwańska para sparodiowała projekt #FollowMeTo Zjawiskowe zdjęcia Australii zrobione z drona Malarskie piękno Japonii podczas pory deszczowej Film Riot pokazują, jak się kręci sceny barowych bójek Zaginione i skradzione dzieła sztuki odtworzone ze zdjęć stockowych Jak powstało jedno z najsłynniejszych zdjęć Ansela Adamsa? Jakub Kozioł o fotografii krajobrazowej: „Musisz liczyć na szczęście, na przychylność matki natury.” 6 kontynentów, motocykl i GoPro - czyli męska podróż Marka Wallace'a Ludgero Filipe fotografował na ulicach Paryża przez 2 lata Piotr Pietryga przywraca do życia XIX-wieczną technikę fotograficzną Philippe Dumas udowadnia, że nigdy nie jest za późno na karierę modela Artystka, która łączy światy w na podwójnych ekspozycjach Wolność holenderskich lisów ujęta na zdjęciach Laurensa De Haasa Co kryją w sobie pyszczki japońskich bezdomnych kotów? Jak zrobić zdjęcia jedzenia bez jedzenia? Najlepsze filmy z dronów 2016 - New York City Drone Film Festival

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Jak wyglądaliby ludzie, gdyby mieli symetryczne twarze? Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Sony World Photography Awards 2017. Jury wybrało najlepsze pojedyncze zdjęcie z Polski i całego świata Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi Jesteś dobrym fotografem? Sprawdź, czy potrafisz poprawnie rozpoznać kolory w 4 testach Niewiarygodne rysunki, które wyglądają bardziej realistycznie niż zdjęcia Z aparatem w pogodni za tornadami. I tak od 7 lat Prawie 100 godzin lekcji o fotografii za darmo. Skarbnica wiedzy dla każdego fotografa Stary MacInnis farmę miał, czyli piękne zdjęcia zwierząt hodowlanych