Huawei P9: mistrz reklamowych wpadek fotograficznych

Firma Huawei znalazła się pod falą krytyki po opublikowaniu wysokiej jakości zdjęcia, rzekomo wykonanego flagowym modelem smartfona - P9. Wpadka czy przemyślany zabieg marketingowy?

Chiński producent smartfonów, Huawei, w jednej z reklam flagowego modelu P9, przesadził z zachwytem nad swoim produktem. Blogerka kulinarna, Deliciously Ella, podczas nagrywania klipu promocyjnego wraz z firmą Huawei, została uwieczniona na tle pięknego wschodu słońca.

Zamieszczone na Google+ zdjęcie jest bardzo wysokiej jakości, zwłaszcza że zostało uchwycone smartfonem. Niestety, jest to dalekie od prawdy. Przy umieszczaniu zdjęcia na Google+ zostają zachowane dane EXIF obrazu. Tym sposobem Huawei zaliczyło poważna wpadkę. Opis pod zdjęciem bardzo mocno sugeruje, że zostało zrobione P9-tką.

Udało nam się uchwycić piękny wschód słońca wraz z Deliciously Ella. Podwójny aparat Leici w #HuaweiP9, sprawia że robienie zdjęć w słabym oświetleniu jak tutaj, staję się przyjemnością. Odkryj na nowo fotografowanie smartfonem i podziel się z nami swoimi zdjęciami wschodu słońca.#OO

Huawei Mobile

Serwis Android Police jako pierwszy przyjrzał się bliżej szczegółowym danym fotografii. Na jaw wyszedł fakt użycia do zrobienia zdjęcia… Canona 5D mark III z obiektywem Canon EF 70–200 mm f/2.8 L IS II USM. Cena zestawu oscyluje w granicach 20000 złotych, gdzie P9 kosztuje około 2000 złotych.

Dane EXIF oryginalnego zdjęcia zamieszczonego w Google+

  • Aparat: Canon EOS 5D Mark III
  • Obiektyw: Canon EF 70–20 mm f/2.8L IS II USM
  • Ogniskowa: 135mm
  • Czas: 1/800
  • Przysłona: f/4
  • ISO: 500
  • Producent: Canon
  • Błysk: Brak
  • Korekta ekspozycji: -1 EV

Pod naporem krytyki firma Huawei usunęła wpis ze swojego profilu oraz wystosowała sprostowanie, które jest równie naciągane. co oryginalny podpis pod zdjęciem.

Zostało w ostatnim czasie podkreślone, iż zdjęcie umieszczone w serwisie społecznościowym nie zostało zrobione smartfonem P9. Fotografia, która została profesjonalnie wykonana podczas nagrywania reklamy Huawei P9, udostępniona została aby zainspirować naszą społeczność. Rozumiemy, że powinniśmy jaśniej opisać zdjęcie. Naszym celem nie było wprowadzenie w błąd. Przepraszamy oraz informujemy, że usunęliśmy zdjęcie.

Huawei Mobile

Trudno uwierzyć, że było to tylko nieplanowane potknięcie. Cała sytuacja zdecydowanie podważy wiarygodność firmy, a także autentyczność fotografii zamieszczanych przez firmę. Nie jest to pierwsza marketingowa kompromitacja firmy Huawei, kiedy to pojawiły się nieścisłości co do zaangażowania firmy Leica w produkcję aparatów modelu P9.

Zobacz również: Lightroom Mobile - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

SanDisk wypuszcza dwie najszybsze na świecie karty microSD Znamy zwycięzców prestiżowego konkursu Travel Photographer of the Year 2016 Szalik ISHU uchroni przed niechcianymi zdjęciami Do Hasselblada X1D jednak powstaną obiektywy zmiennoogniskowe Wyłoniliśmy zwycięzców konkursu „Wakacyjne transformacje” Matryca EOS-a 1DX Mark II najlepszym sensorem Canona według DxO Canon przestrzega użytkowników 1DX Mark II przed niektórymi kartami SanDisk CFast 2.0 Czy iPhone 7 będzie miał większą matrycę, niż poprzednie? Bill Cunningham, wybitny fotograf mody ulicznej, odszedł w wieku 87 lat "Pohib" Tadeusza Rolke - wystawa prekursora fotoreportażu w Zamościu Capture One Pro 9.2 - obsługa nowych aparatów i kilka mniejszych udogodnień Nikon D5 - aktualizacja oprogramowania, czyli dłuższe filmy, redukcja migotania i drobne poprawki AF Korzystasz z nieoficjalnego oprogramowania do aparatów Sony? Przygotuj się na utratę gwarancji Content-Aware Crop i Face-aware liquify, czyli nowe funkcje w Adobe Photoshop CC Karol Krukowski zachęca fotografów do omawiania ich prac na YouTube Oto wtyczka do Lightrooma, która umożliwia wgrywanie zdjęcia bezpośrednio na Instagram Wystawa cyklu Marcina Watemborskiego - "epitafium /nad grobem/" - zagości we Wrocławiu Kto drugi do pełnej klatki? VSCO Film Essentials to nowy pakiet presetów do Lightrooma w cenie 59 dolarów Nikon po raz kolejny w tarapatach: komunkacja przez Wi-Fi nie działa z urządzeniami Apple Wyniki konkursu na naturalny portret z House of Retouching Dlaczego użytkownicy nie trawią nowego VSCO? Stylowy aparat Instax mini 70 w nowych kolorach: czerwonym, czarnym i złotym MeFoto – nowa marka kolorowych statywów

Popularne w tym tygodniu:

Aparat to nie tylko dobry obrazek na wysokiej czułości! Oto interaktywna mapka, która pomoże znaleźć najlepsze i najchętniej fotografowane miejsca na świecie W tym roku firma Canon świętuje 30-lecie systemu EOS 420 zdjęć z 100-megapikselowej kamery przemysłowej Phase One połączone w jeden obraz nowego kampusu Apple Legendarna firma Hasselblad ląduje w rękach DJI Nowości QNAP na targach CES - NASy z Thunderbolt 3 i nagrywarką Blu-ray Stylowe, piękne i droższe - oto dwie nowe wersje flagowców Fujifilm X-T2 i X-Pro2 Interesująca koncepcja fotograficznego samochodu przyszłości z własnym dronem Lily miał zrewolucjonizować rynek dronów. Skończył, zanim wszedł do produkcji Kodak Ektachrome: odrodzenie legendarnego slajdu