Fotograf odwiedził zawodowych szefów kuchni w ich domach

Wszyscy znamy szefów kuchni pokroju Gordona Ramseya czy Wojciecha Amaro jako surowych, zdecydowanych gości, którzy nie przebierają w środkach prowadząc własne restauracje. Ich domowe życie i gotowanie dla najbliższych to kompletnie co innego. Rozmawialiśmy z Benem Sassani, który odwiedził kilku szefów, na temat tego – jacy są jego bohaterowie.

Marcin Watemborski: Ben, od początku – jak długo działasz w branży fotograficznej?

Ben Sassani: Robię zdjęcia od 8 lat. Zaczynałem w czasie, kiedy moja żona była w ciąży z naszym pierworodnym. Chciałem mieć jego świetne zdjęcia, by on mógł je zobaczyć, kiedy będzie starszy. Po kilku miesiącach przyjaciel zaproponował mi, bym pomógł mu przy ślubie. I tak to się zaczęło, jeśli chodzi o interesy.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

Marcin Watemborski: Ben, od początku – jak długo działasz w branży fotograficznej?

Ben Sassani: Robię zdjęcia od 8 lat. Zaczynałem w czasie, kiedy moja żona była w ciąży z naszym pierworodnym. Chciałem mieć jego świetne zdjęcia, by on mógł je zobaczyć, kiedy będzie starszy. Po kilku miesiącach przyjaciel zaproponował mi, bym pomógł mu przy ślubie. I tak to się zaczęło, jeśli chodzi o interesy.

Właśnie – od razu mówisz o tym, jak zaczęła się ścieżka zawodowa. Oprócz tego czego szukasz w fotografii?

Najważniejsze dla mnie jest złapanie chwili. Nie jestem zwolennikiem nie wiadomo jak bardzo pozowanych zdjęć i wymuszania tych momentów. Staram się ująć je takimi, jakimi są – z prawdziwymi reakcjami oraz emocjami i opowiedzieć historię najlepiej, jak potrafię.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

Właśnie – od razu mówisz o tym, jak zaczęła się ścieżka zawodowa. Oprócz tego czego szukasz w fotografii?

Najważniejsze dla mnie jest złapanie chwili. Nie jestem zwolennikiem nie wiadomo jak bardzo pozowanych zdjęć i wymuszania tych momentów. Staram się ująć je takimi, jakimi są – z prawdziwymi reakcjami oraz emocjami i opowiedzieć historię najlepiej, jak potrafię.

A z drugiej strony – co Ty czujesz podczas robienia zdjęć?

Szczerze? Jedyną rzeczą, która przechodzi mi przez myśl jest wcelowanie z ostrością w punkt, w który chcę trafić – zawsze staram się być we właściwym miejscu, we właściwej chwili i mieć odpowiednie spojrzenie na osobę, którą fotografuję. Dzięki fotografii cyfrowej możesz popełniać mnóstwo błędów, zanim złapiesz „to” ujęcie. Kiedy obrazek z aparatu odpowiada Twoim oczekiwaniom – po prostu wiesz, że jest tak, jak powinno być.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

A z drugiej strony – co Ty czujesz podczas robienia zdjęć?

Szczerze? Jedyną rzeczą, która przechodzi mi przez myśl jest wcelowanie z ostrością w punkt, w który chcę trafić – zawsze staram się być we właściwym miejscu, we właściwej chwili i mieć odpowiednie spojrzenie na osobę, którą fotografuję. Dzięki fotografii cyfrowej możesz popełniać mnóstwo błędów, zanim złapiesz „to” ujęcie. Kiedy obrazek z aparatu odpowiada Twoim oczekiwaniom – po prostu wiesz, że jest tak, jak powinno być.

Możesz przybliżyć swój projekt o szefach kuchni?

„Shoot My Ches” to projekt, który zrodził się z pomysłu mojego przyjaciela i klienta zarazem. Miał pomysł, żeby zrobić książkę z tego, co mają szefowie kuchni w swoich lodówkach. Rozmawialiśmy o tym, ale nigdy nie mieliśmy szansy tego zrealizować. Niestety zmarł 9 miesięcy po tym, jak rozmawialiśmy o projekcie i zostawił mnie z pomysłem, który musiałem zrealizować. 

Po rozmowie z kilkoma znajomymi, którzy robią w branży gastronomicznej, wyszedłem z pomysłem fotografowania szefów kuchni w ich domach – patrząc co gotują i jak spędzają czas poza restauracją – ze swoimi rodzinami i przyjaciółmi. Następnym krokiem było znalezienie moich bohaterów... kompletnie nie wiedziałem w tamtym czasie, jak się za to zabrać.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

Możesz przybliżyć swój projekt o szefach kuchni?

„Shoot My Ches” to projekt, który zrodził się z pomysłu mojego przyjaciela i klienta zarazem. Miał pomysł, żeby zrobić książkę z tego, co mają szefowie kuchni w swoich lodówkach. Rozmawialiśmy o tym, ale nigdy nie mieliśmy szansy tego zrealizować. Niestety zmarł 9 miesięcy po tym, jak rozmawialiśmy o projekcie i zostawił mnie z pomysłem, który musiałem zrealizować.

Po rozmowie z kilkoma znajomymi, którzy robią w branży gastronomicznej, wyszedłem z pomysłem fotografowania szefów kuchni w ich domach – patrząc co gotują i jak spędzają czas poza restauracją – ze swoimi rodzinami i przyjaciółmi. Następnym krokiem było znalezienie moich bohaterów... kompletnie nie wiedziałem w tamtym czasie, jak się za to zabrać.

I jak sobie z tym poradziłeś?

Szczęśliwie się złożyło, że jedna z moich klientek ślubnych poprosiła mnie o sfotografowanie tego, jak gotuje. Zamiast zapłaty, umówiłem się z nią na to, że weźmie udział w moim projekcie fotograficznym. Niestety nie wypaliło.

Minęły dwa lata, a ja dalej koncentrowałem się na robieniu ślubów oraz wychowywaniu dzieci, kiedy bliska przyjaciółka przypomniała mi o projekcie a nawet zasugerowała to, że jej przyjaciel, który jest szefem kuchni chętnie weźmie udział. Problem polegał na tym, że miał się on właśnie przeprowadzać, wyprowadził się już z dawnego mieszkania i nie miał miejsca do gotowania.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

I jak sobie z tym poradziłeś?

Szczęśliwie się złożyło, że jedna z moich klientek ślubnych poprosiła mnie o sfotografowanie tego, jak gotuje. Zamiast zapłaty, umówiłem się z nią na to, że weźmie udział w moim projekcie fotograficznym. Niestety nie wypaliło.

Minęły dwa lata, a ja dalej koncentrowałem się na robieniu ślubów oraz wychowywaniu dzieci, kiedy bliska przyjaciółka przypomniała mi o projekcie a nawet zasugerowała to, że jej przyjaciel, który jest szefem kuchni chętnie weźmie udział. Problem polegał na tym, że miał się on właśnie przeprowadzać, wyprowadził się już z dawnego mieszkania i nie miał miejsca do gotowania.

Widzę, że od początku na Twojej drodze stawały jakieś przeszkody. Niemniej jednak – poradziłeś sobie. Jak rozwiązaliście tę sprawę?

Zrobiliśmy sesję zdjęciową w domu jego wujka razem z jego narzeczoną. Kiedy opublikowałem te zdjęcia, odezwało się do mnie kilkoro ludzi, w tym znajoma fotografka ślubna, która poleciła mi swojego brata, który był głównym szefem kuchni w jednej z lokalnych restauracji z sushi. 

Dopiero kiedy opublikowałem te zdjęcia, zorientowałem się jak uznanym kucharzem był mój bohater. Zaczęli odzywać się do mnie ludzie z całego Houston. Dzięki niemu poznałem całkiem sporo osób i należy mu się spora uwaga na moim blogu.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

Widzę, że od początku na Twojej drodze stawały jakieś przeszkody. Niemniej jednak – poradziłeś sobie. Jak rozwiązaliście tę sprawę?

Zrobiliśmy sesję zdjęciową w domu jego wujka razem z jego narzeczoną. Kiedy opublikowałem te zdjęcia, odezwało się do mnie kilkoro ludzi, w tym znajoma fotografka ślubna, która poleciła mi swojego brata, który był głównym szefem kuchni w jednej z lokalnych restauracji z sushi.

Dopiero kiedy opublikowałem te zdjęcia, zorientowałem się jak uznanym kucharzem był mój bohater. Zaczęli odzywać się do mnie ludzie z całego Houston. Dzięki niemu poznałem całkiem sporo osób i należy mu się spora uwaga na moim blogu.

Zobacz również: Efektywne korzystanie z akcji i znaczników w Adobe Photoshop

Co planujesz zrobić ze zdjęciami, kiedy skończysz projekt?

Moim celem jest wydanie książki, nad którą obecnie pracuje. Zrobiłem 31 sesji zdjęciowych. Chciałbym również rozszerzyć projekt na inne miasta Stanów Zjednoczonych i pokazać, jak wygląda życie szefów kuchni ich fanom oraz znajomym.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

Co planujesz zrobić ze zdjęciami, kiedy skończysz projekt?

Moim celem jest wydanie książki, nad którą obecnie pracuje. Zrobiłem 31 sesji zdjęciowych. Chciałbym również rozszerzyć projekt na inne miasta Stanów Zjednoczonych i pokazać, jak wygląda życie szefów kuchni ich fanom oraz znajomym.

Jakie sprzętu używałeś do realizowania cyklu „Shoot My Chef”?

90% mojego sprzętu to Nikon. Moim głównym apratem jest D810, a D3s oraz D700 są zapasowymi. Przeważnie używam 2 obiektywów – 35 mm f/1.4 oraz 85 mm f/1.4. Do zdjęć „lodówkowych” używałem rybiego oka Nikona – 16 mm. Wykorzystuję również Tamrona 90mm 1:1 Macro do oddania szczegółów fotografowanego jedzenia.

Jako mój osobisty aparat sprawdza się Fujifilm X-T1 z obiektywem 23 mm f/1.4. Świetny aparat do codziennych zdjęć i wędrówek. Jest lekki i daje radę jako aparat typu „point and shoot”.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

Jakie sprzętu używałeś do realizowania cyklu „Shoot My Chef”?

90% mojego sprzętu to Nikon. Moim głównym apratem jest D810, a D3s oraz D700 są zapasowymi. Przeważnie używam 2 obiektywów – 35 mm f/1.4 oraz 85 mm f/1.4. Do zdjęć „lodówkowych” używałem rybiego oka Nikona – 16 mm. Wykorzystuję również Tamrona 90mm 1:1 Macro do oddania szczegółów fotografowanego jedzenia.

Jako mój osobisty aparat sprawdza się Fujifilm X-T1 z obiektywem 23 mm f/1.4. Świetny aparat do codziennych zdjęć i wędrówek. Jest lekki i daje radę jako aparat typu „point and shoot”.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Ben Sassani / sassaniphotography.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
© Ben Sassani / sassaniphotography.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Tajwańska para sparodiowała projekt #FollowMeTo Poznajcie życie Mario Testino - jednego z najlepszych fotografów mody Kobieca subtelność skryta w cieniach kwiatów Oto zwycięzcy Magnum Photography Awards 2016 Mike Olbinski pokazał piękno tworzenia się burz we wspaniałym filmie poklatkowym Gdzie fotograf nie może tam... owcę pośle. Zadziwiający sposób na zdjęcia 360-stopni z Wysp Owczych Doodledeux – zamiast robić kolejne selfie, pokazują swoją podróż przez papierowe postaci Starość połączyła na nowo matkę i syna w projekcie fotograficznym

Popularne w tym tygodniu:

Miesięczna podróż statkiem towarowym z przymocowanym aparatem. Zobacz 80 000 zdjęć w 10 minut Spotkanie z płonącymi wieżami w tle. Historia kontrowersyjnej fotografii Thomasa Hoepkera, która stała się symbolem Fake photos atakują, czyli jak media podchwyciły temat podniebnych selfie Jak wyglądała powojenna Warszawa w zachodniej prasie? Unikalne, nieznane zdjęcia stolicy Zdjęcia finalistów Wildlife Photographer of the Year 2017 to mistrzostwo fotografii przyrody Szymon Barylski przez miesiąc fotografował obóz dla uchodźców między Grecją, a Macedonią Najnowsze okładki TIME zostały wykonane iPhonem. Czy to naprawdę ma dziś znaczenie? Mistrzostwa Świata Bród i Wąsów 2017 – portrety posiadaczy najlepszego zarostu na świecie Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Zobacz najlepsze zdjęcia nocnego nieba w konkursie Insight Astronomy Photographer of the Year 2017 Fotografka odtworzyła obrazy Gustawa Klimta na wspaniałych zdjęciach Retusz, zbawienna brzydota i przeklęte piękno